اگر به دنبال لیستی از وسایل مورد نیاز برای سفر یک روزه در طبیعت هستید، این مطلب می‌تواند برای شما بسیار کمک‌کننده باشد.

وسایل مورد نیاز برای سفر یک روزه در طبیعت

سلام نو-سرویس گردشگری: اگر قصد سفر یک روزه به دل طبیعت را دارید، در ابتدا نیاز است یک برنامه‌ درست و اصولی را بریزید. از مهم‌ترین بخش‌های برنامه‌ریزی، تهیه تجهیزات و لوازم ضروری است. وسایل مورد نیاز برای سفر یک روزه در طبیعت باید کاملا جمع‌وجور باشند؛ زیرا سفرهای کوتاه‌مدت به لوازم آنچنانی نیاز ندارند؛ هر چند همه چیز به مکان مورد نظر و کارهایی که قصد انجام آن‌ها را دارید بستگی دارد. لوازم و تجهیزات در دسته‌بندی‌های گوناگون جای می‌گیرند و هر کدام می‌توانند اهمیت خودشان را داشته باشند. اگر هوس سفرهای یک روزه به دلتان خورده است؛ ولی نمی‌دانید باید چه وسیله‌هایی را باید آماده کنید، این مطلب برای شما آماده شده است. ما را همراهی کنید.

در ابتدا یک کوله یا ساک مناسب تهیه کنید

اولین کاری که باید انجام دهید، تهیه یک کوله یا ساک مناسب است تا بتوانید وسایل خود را در آن‌ها جای دهید. زمانی که چمدان‌ شما بزرگ باشد، در آن صورت حمل به سختی اتفاق خواهد افتاد؛ از این رو مناسب‌ترین پیشنهادی که پیش روی شما قرار گرفته شده، ساک و کوله است. از ویژگی‌های کوله مناسب، سبک و جادار بودن آن است. طراحی ارگونومیک نیز به شدت حائز اهمیت است؛ زیرا می‌تواند از سلامتی شما در برابر متغیرهایی همچون فشار یا ضربه محافظت به عمل بیاورد. ضد آب بودن ویژگی مناسب دیگری است که یک کوله باید داشته باشد.

در وسایل مورد نیاز برای سفر یک روزه در طبیعت به یک زیرانداز حتما نیاز خواهید داشت

در صورتی که بخواهید برای چند دقیقه جایی بنشینید و غذا بخورید، حتما به یک زیرانداز مناسب احتیاج پیدا خواهید کرد. از آنجایی که سفر شما یک روزه است، زیرانداز انتخابی باید دارای اندازه کوچک و وزن پایینی باشد. از دیگر معیارهای مهم برای خرید این وسیله، ضد آب بودن آن است.

از تهیه لباس و پوشاک غافل نشوید

به دسته‌بندی دیگری از وسایل مورد نیاز برای سفر یک روزه در طبیعت می‌رسیم. لباس و پوشاک نیز اهمیت ویژه‌ای در این سفرها دارند. فرقی ندارد تابستان است یا زمستان؛ در هر صورت سرد شدن هوا در شب چیزی است که باید منتظر آن باشیم. در این شرایط به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما یک ژاکت سبک که وزن زیادی ندارد را در کوله خود جای دهید. تهیه یک عینک آفتابی خوب که بتواند از چشمان شما در برابر اشعه محافظت کند، بسیار ضروری است. عینک‌ها انواع مختلفی دارند و شما بر حسب نیاز خود می‌توانید نسبت به تهیه آن‌ها اقدام کنید. در شرایط آب‌وهوایی گوناگون شما به یک کلاه حتما احتیاج پیدا خواهید کرد. اگر هوا سرد است، یک کلاه بافتنی انتخاب مناسبی خواهد بود. در آب‌وهوای آفتابی و گرم نیز می‌توانید از کلاه‌های لبه‌دار استفاده کنید.

وسایل مورد نیاز برای سفر یک روزه در طبیعت

لباس و پوشاک مناسب برای سفر

در وسایل مورد نیاز برای سفر یک روزه در طبیعت حتما لوازم بهداشتی را جای دهید

از مهم‌ترین لوازم بهداشتی که هنگام سفر به دل طبیعت باید آن را تهیه کنید، دستمال کاغذی است. دستمال کاغذی جای زیادی را در کوله شما اشغال نمی‌کند و همین می‌تواند یک مزیت بسیار بزرگ باشد. گاهی اوقات اوضاع سرویس‌های بهداشتی جاده چندان جالب به نظر نمی‌رسند؛ به همین علت برای جلوگیری از انواع بیماری‌ها تهیه دستمال کاغذی کاملا ضروری خواهد بود. همچنین خانم‌ها نیز باتوجه‌به شرایط خاص‌تری که دارند، باید لوازم بهداشت قاعدگی را تهیه کنند. لوسیون و کرم ضد آفتاب از دیگر لوازم ضروری به حساب می‌آیند. کرم ضد آفتاب از پوست شما در برابر نور خورشید نهایت جلوگیری را به عمل می‌آورد. هم آقایان و هم خانم‌ها باید از این کرم‌ها استفاده کنند.

پاور بانک و لوازم مشابه را فراموش نکنید

وسایل مورد نیاز برای سفر یک روزه در طبیعت تنها به موارد ذکر شده ختم نمی‌شوند. اگر سفر شما با ماشین شخصی است، تهیه رابط فندکی شارژر موبایل را از یاد نبرید. در صورت خاموش شدن موبایل، این شارژرها بسیار کارآمد خواهند بود. همچنین اگر از دیگر وسایل حمل‌ونقل برای سفر استفاده می‌کنید، تهیه پاور بانک بسیار ضرورت خواهد داشت. با این کار می‌توانید همواره تلفن همراه خودتان را روشن نگه دارید.

وسایل مورد نیاز برای سفر یک روزه در طبیعت

تهیه یک پاور بانک با قدرت بالا ضروری است

دارو و جعبه کمک‌های اولیه نباید از قلم بیفتند

دسته‌بندی مهم دیگر در وسایل مورد نیاز برای سفر یک روزه در طبیعت، دارو است. در ابتدا باید بگوییم حادثه هیچ‌وقت خبر نمی‌کند؛ به همین علت پیش از سفر به یک داروخانه مراجعه کرده و جعبه کمک‌های اولیه را به همراه داروهای مهم تهیه کنید. در این جعبه باید آسپرین، الکل، داروهای ضد تهوع، ضد اسهال، مواد ضدعفونی‌کننده، آنتی‌بیوتیک، چسب استریل، اسپری نیش حشرات و... جای گرفته شوند.

دیگر وسایل مورد نیاز برای سفر یک روزه در طبیعت که بدانید

موارد ذکر شده مهم‌ترین لوازم مورد نیاز برای سفر یک روزه در طبیعت را به خود اختصاص داده‌اند؛ اما توجه به فهرست زیر نیز می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد:

  • چادر کوهنوردی
  • چراغ قوه و سایر لوازم روشنایی
  • وسایل روشن کردن آتش
  • کیف‌های کمری (این کیف‌ها برای نگهداری پول و مدارک مورد استفاده قرار می‌گیرند)
  • نقشه راهنما و برنامه‌های مسیریاب
  • لوازم سرگرم‌کننده همچون کتاب، دوربین و...
  • و...

وسایل مورد نیاز برای سفر یک روزه در طبیعت

سایر لوازم کاربردی که باید تهیه کنید

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم شما را با مهم‌ترین وسایل مورد نیاز برای سفر یک روزه در طبیعت آشنا کنیم. هر کدام از تجهیزات معرفی‌شده یک سفر راحت را برای شما به ارمغان خواهند آورد؛ پس قبل از اینکه سفر خودتان را شروع کنید، با یک برنامه‌ریزی درست و اصولی روز فوق‌العاده‌ای را برای خودتان بسازید.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید