۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۵:۰۲
کد خبر: 55399848

ما در این مقاله تعدادی از برترین جاهای دیدنی قم در زمستان را به شما معرفی می کنیم تا درصورت سفر به این استان از آن ها بازدید کنید.

جاهای دیدنی قم در زمستان

سلام نو-سرویس گردشگری: استان قم یکی از استان های مرکزی ایران می باشد که از نظر مذهبی و سیاسی در جایگاه ویژه ای قرار دارد. استان قم تعداد بسیار قابل توجهی از جاذبه های توریستی، تاریخی، گردشگری و ... را در خود جای داده است. اما به دلیل سرمایه گذاری اندک در بخش گردشگری، بسیاری از توریستان داخلی و خارجی با جاذبه های این استان آشنایی ندارند. ما در این مقاله تعدادی از برترین جاهای دیدنی قم در زمستان به همراه ویژگی ها و نکات مهم مرتبط با آن ها را به شما معرفی خواهیم کرد. در نتیجه اگر به دنبال آشنایی بیشتر با اماکن دیدنی و جاذبه های طبیعی استان قم می باشید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

برترین جاهای دیدنی قم در زمستان :

بازار قدیمی قم :

بازار قدیمی قم بی شک یکی از زیبا ترین جاهای دیدنی قم در زمستان و سایر فصول سال می باشد. بازار قدیمی قم از نظر معماری، جزو برترین بازار های تاریخی ایران محسوب می گردد. به طوری که هنر معماری به کار رفته در این بازار تاریخی را با بازار هایی نظیر بازار شیراز، اصفهان، یزد و ... مقایسه می کنند. این بازار قدیمی دارای دو راسته ی سرپوشیده گنبدی می باشد که گنبد های آن به زیباترین شکل ممکن طراحی و ساخته شده اند. برخی از باستان شناسان ایرانی معتقد می باشند که قدمت این بازار تاریخی به زمان حکومت سلجوقی و ایلخانی باز می گردد و برخی دیگر معتقد هستند که این بازار در زمان حکومت صفوی یا قاجار بنا نهاده شده است. لازم به ذکر است که در سال های اولیه حکومت پهلوی، بخش های مختلفی به این بازار اضافه گردیده است.

جاهای دیدنی قم در زمستان

جاهای دیدنی قم در زمستان

خانه ملاصدرا :

خانه ملاصدرا یکی از بهترین جاهای دیدنی قم در زمستان می باشد که در جنوب این استان واقع شده است. این خانه تاریخی در بافت قدیمی یکی از روستای های توریستی قم به نام روستا کهک قرار گرفته است. قدمت این بنای تاریخی به زمان حکومت صفویه باز می گردد. خانه ملاصدرا به شخصی به نه نام محمد ابن ابراهیم یحیی شیرازی تعلق داشته است. شخص نام برده شده جزو مشهور ترین و بزرگترین فلاسفه ایرانی در قرن یازدهم هجری بوده است. خانه ملاصدرا دارای معماری بسیار خاص و منحصر به فردی می باشد. همچنین از مصالح قدیمی مثل تیر چوبی، گچ، خشت خام و ... برای ساخت آن استفاده شده است. بازدید از این خانه تاریخی می تواند حال و هوای گذشته ی ایران را برای شما زنده کند.

مقبره های گنبد سبز :

مقبره های گنبد سبز جزو شناخته شده ترین جاهای دیدنی استان قم می باشند که در بین مردمان بومی منطقه نیز به شدت پر طرفدار می باشند. مقبره های فوق در باغی به نام باغ گنبد سبز قرار گرفته اند. به همین دلیل امروزه آن ها را با مقبره های گنبد سبز خطاب می کنند. درون این مجموعه تاریخی، تعدادی از امرای حکومت صفوی دفن گردیده اند. بر اساس کتیبه های تاریخی به جا مانده از دوران حکومت صفوی، دو تن از حاکمان صفویه و خواجه اصیل الدین در این مکان به خاک سپرده شده اند. لازم به ذکر است که کتیبه گنبد شمالی مجموعه امروزه از بین رفته است و هیچ اطلاعاتی از افراد خاک شده در گنبد شمالی در اختیار نداریم. به شما توصیه می کنیم در صورت سفر به شهر قم، از این مکان تاریخی بی نظیر و منحصر به فرد بازدید فرمایید.

حمام حاج عسگرخان :

یکی دیگر از برترین جاهای دیدنی قم در زمستان، حمام حاج عسگرخان می باشد. در صورت بازدید از بازار قدیمی و زیبا شهر قم، شما می توانید به راحتی از حمام حاج عسگرخان بازدید فرمایید. زیرا این حمام تاریخی در بخش شمالی بازار قرار گرفته است. قدمت این حمام تاریخی به سال ۱۲۱۶ هجری قمری باز می گردد. این حمام در واقع در زمان حکومت قاجار و فتحعلی شاه بنا گردیده است. این حمام تاریخی زیبا دارای ۳ بخش کلی می باشد. دو بخش از این مکان تاریخی به حمام و یک بخش آن به حوضچه آب اختصاص داده شده است. لازم به ذکر است که این مجموعه همچنان به فعالیت خود ادامه می دهد و به مردم خدمت رسانی می کند.

حرم حضرت معصومه

جاهای دیدنی قم در زمستان

حرم حضرت معصومه :‌

حرم حضرت معصومه شناخته شده ترین جاذبه توریستی مذهبی استان قم می باشد. بسیاری از توریستان داخلی و خارجی که قم را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می کنند، به دلیل بازدید از این حرم به شهر قم سفر می کنند. حرم حضرت معصومه یک جاذبه توریستی مذهبی بسیار زیبا می باشد که شما می توانید بخش های مختلفی را در آن مشاهده فرمایید. همچنین مقبره بسیاری از بزرگان و عالمان شهر قم در این حرم قرار گرفته است.

لازم به ذکر است که جاهای دیدنی قم در زمستان به موارد فوق خلاصه شده و شهر قم دارای جاذبه توریستی و گردشگری متعدد دیگری نیز می باشد. از مهم ترین اماکن دیدنی شهر قم می توان به کوه خضر نبی، قلعه قمرود، مدرسه فیضیه و ... اشاره کرد.

در انتها امیدواریم اطلاعات جامع و مناسبی در زمینه جاهای دیدنی قم در زمستان به دست آورده باشید.

کد خبرنگار: ۲۶
۶دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • رضا IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    4 1
    قربان فاطمه معصومه برم ولی خیلی جای دیدنی داشته اینم شد جای دیدنی که میگی من خجالت کشیدم
  • qmymhdy32@gmail.com IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    10 3
    من بچه قم هستم.هیچ جایی برا دیدن نداره. فقط بیبی جانم حضرت معصومه دیدن داره. بقیش وقت تلف کردنه.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید