۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۷
کد خبر: 55399847

زیباترین روستای جاده چالوس کدام روستاست؟ در این مطلب سعی خواهیم کرد به معرفی چند گزینه برای پاسخ این پرسش بپردازیم.

زیباترین روستای جاده چالوس

سلام نو-سرویس گردشگری: حالا که اتوبان تهران شمال راه اندازی شده بسیاری از پایتخت نشینان ترجیح می دهند برای سفر به شمال کشور از این محور مواصلاتی استفاده کنند. چرا که این اتوبان از سایر جاده ها ایمن تر است و سریع تر نیز شما را به مقصد می رساند. اما هنوز هم بسیاری از گردشگران هستند که ترجیح می دهند خود را از زیبایی هایی شگفت انگیز جاده چالوس محروم نکنند. گذشته از این، در بسیاری از مواقع خود جاذبه های گردشگری موجود در این جاده است که هدف اصلی گردشگران از شروع سفر خود است. علاوه بر جنگل‌ ها، رودخانه ها، دریاچه ها، آبشارها و کوه های جاده چالوس روستاهای موجود در مسیر این جاده نیز طرفداران زیادی دارند. اما زیباترین روستای جاده چالوس کدام روستاست؟ با ما در ادامه این مطلب همراه باشید تا پاسخ این پرسش را پیدا کنید.

زیباترین روستای جاده چالوس

روستای ارنگه

روستای ارنگه

اگر بنا باشد از میان انبوه روستاها زیباترین روستای جاده چالوس را انتخاب کنیم روستای ارنگه بدون شک یکی از اولین گزینه هایی خواهد بود که به ذهن خطور می کند. پیش از هر چیز باید بگوییم که این تصور که ارنگه نام یک روستاست تصوری اشتباه می باشد. ارنگه در واقع منطقه ای است که از چند روستای نزدیک به هم تشکیل شده است. این روستاها شامل روستای چاران، روستای ابهرک، روستای گوراب، روستای سیجان و روستای جی می باشند. هر کدام از این پنج روستا می توانند با لقب زیباترین روستای جاده چالوس مفتخر شوند. اما قرارگیری آنها در نزدیکی هم باعث شده است تا نام منطقه ارنگه در صدر تمام فهرست های مربوط به دیدنی های جاده چالوس بدرخشد.

روستای ارنگه که مابین دو کوه گورا و پورا قرار گرفته است در فاصله نزدیکی با تهران و در کیلومتر هجدهم جاده چالوس واقع شده است. این منطقه ییلاقی پیش از هر چیز با عنصر آب شناخته می شود. ارنگه یکی از پرآب ترین مناطق شمال ایران است. در هر سوی این منطقه چشمه و آبشار و رودخانه ای جاری است. آبشار معروف هفت چشمه که با نود متر ارتفاع یکی از مرتفع ترین آبشارهای ایران است نیز در همین منطقه قرار دارد. در ارنگه دو جاذبه گردشگری تاریخی نیز وجود دارد. اولی قدیمی ترین چنار ایران است که در حیاط امامزاده حسین ارنگه قرار دارد. دومی گورستان ارنگه است که بر طبق برآوردها یکی از قدیمی ترین گورستان های به جا مانده در ایران است و قدمت آن به چند هزار سال می رسد.

زیباترین روستای جاده چالوس

روستای شهرستانک

روستای شهرستانک

اگر از ناصرالدین شاه قاجار می پرسیدید که زیباترین روستای جاده چالوس کدام روستا است بی شک جواب می داد روستای شهرستانک. شهرستانک یک روستای ییلاقی واقع در نزدیکی منطقه آسارا و در کیلومتر چهل و چهار جاده چالوس است. این روستای خنک و خوش آب و هوا ییلاق محبوب ناصرالدین شاه قاجار بوده است و یک کاخ قجری در آن قرار دارد که تفرجگاه تابستانی این شاه قاجار و شاهان پس از او بوده است. شهرستانک پر از درخت است. در هر سوی این روستای زیبا درختان تنومند گردو، سیب، توت، آلبالو و زردآلو قد برافراشته اند و منظره ای تماشایی را به این روستا بخشیده اند.

از جمله دیگر جاذبه های گردشگری شهرستانک می توان به چشمه گله گیله اشاره کرد که رودخانه جاری در دل روستا نیز از همین چشمه سرچشمه می گیرد. تپه شنستون نیز دیگر جاذبه گردشگری این روستا است. اگر به بناهای تاریخی علاقه دارید قلعه دزدبند شهرستانک نیز می تواند گزینه جذابی برای شما باشد.

زیباترین روستای جاده چالوس

روستای سپهسالار

روستای سپهسالار

در انتخاب زیباترین روستای جاده چالوس یکی دیگر از گزینه ها صد البته روستای سپهسالار است. این روستا با نام امامزاده ابراهیم نیز شناخته می شود. دلیل این امر مقبره این امامزاده است که در دل غاری در نزدیکی این روستا واقع شده است. روستای سپهسالار پیش از هر چیز با آبشار زیبا و چشم نواز خود شناخته می شود. شاید سپهسالار زیباترین روستای جاده چالوس نباشد اما آبشار سپهسالار بدون شک زیباترین آبشار جاده چالوس است. این آبشار ده متری در بین دو صخره قرار گرفته است. این موقعیت ویژه باعث شده است تا منظره این آبشار نیز ویژه و منحصر بفرد باشد. همچنین محدوده زیر آبشار هم به دلیل وجود همین صخره ها از حالتی جذاب و خاص برخوردار است. شیوه خاص تابش آفتاب به آبشار سپهسالار نیز زیبایی آن را دو چندان می کند.

فاصله روستای سپهسالار با سد کرج تنها پانزده کیلومتر است. این روستا در پنج کیلومتری غرب جاده چالوس قرار دارد و نزدیکی آن با تهران نیز به محبوبیت آن افزوده است.

روستای خور

اگر به دنبال یافتن زیباترین روستای جاده چالوس هستید نام روستای خور را فراموش نکنید. این روستا نیز مانند روستای سپهسالار در فاصله ای نزدیک با تهران و کرج واقع شده است. روستای خور در فاصله هفده کیلومتری با کرج قرار دارد و پایتخت نشینان می توانند خود را در کمتر از یک ساعت به این بهشت گمشده برسانند. مهمترین جاذبه گردشگری این روستا آبشار زیبای آن است. آبشار خور دارای ارتفاعی حدود پنجاه متر است و از شکوهی کم نظیر برخوردار است. وجود درختان انبوه گیلاس، آلو و سیب نیز یکی دیگر از جذابیت های روستای خور است. این درختان وحشی در مسیر منتهی به آبشار خور قرار دارند.

کد خبرنگار: ۲۶
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهزاد IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    4 1
    سلام روستای ادران در کیلومتر هجده جاده چالوس نیز از زیباترین مناطق جاده چالوس می باشد دره زیبای هفت چشمه وابشار بلند ان در این روستا قرار دارد نه ارنگه همینطور چشمه باغهای روستای دره سر آبشار پیچ آدران(ونس) ابشار گرنا دره ازنو وچنار هزار ساله ان وکوه اورس (هورسستان) که پوشیده از درختان اورس کوهی می باشد از مناطق زیبای ان می باشد
  • محمدی IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
    0 0
    سلام اکثر روستاهای جاده چالوس اجازه ورودبه گردشگر رو نمیدن چندین بارما مراجعه کردیم یا نگهبان گذاشتن یا ورودی رو بستن ما موفق نشدیم روستا رو ببینیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید