فاز محافظه‌کارانه اهالی بازار سرمایه در حال افزایش است و فردا همانند امروز با نقشه بازار متعادل و گاه منفی مواجه خواهیم شد.

پیش‌بینی بورس برای فردا دوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱ /  روند معاملات فردا چگونه خواهد بود؟

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، بورس تهران امروز یکشنبه ۲۲ آبان ماه با کاهش ۶ هزار و ۹۳۸ واحدی به محدوده یک میلیون و ۴۱۹ هزار واحدی رسید. شاخص هم‌وزن نیز ۸۰ واحد کاهش یافت و در همان محدوده روز گذشته یعنی ۴۰۱ واحد ایستاد. ارزش معاملات بازار سرمایه به ۳ هزار و ۳۵۷ میلیارد تومان رسید. ۳۱۲ میلیارد تومان نیز خروج پول حقیقی از معاملات بورس رقم خورد. همچنین ۲۶۱ نماد مثبت و ۳۶۶ نماد مثبتی در تابلوی معاملات امروز به چشم می‌خورد.

هفته گذشته بورس شاهد یک رشد بی‌نظیر بود که هفته منتهی به ۱۸ آبان را در صدر رکورد بازدهی هفتگی در دوران پس از ریزش سال ۹۹ قرار داد. در هفته یاد شده بورس توانست ضمن افزایش ۱۰.۱۹ درصدی از سطح ۱.۲۸ میلیون خود را جدا و به ابرکانال ۱.۴ میلیونی ورود پیدا کند. این رشد تحت تاثیر عوامل درونی نظیر حمایت‎‌هایی که از سمت سازمان بورس و اوراق بهادار و وزارت اقتصاد صورت گرفت و همچنین عوامل بیرونی نظیر رشد افسارگسیخته دلار که تا سطح ۳۷ هزار تومان نیز در بازار آزاد پیش رفت، اتفاق افتاد.

رشد امروز تا پایان هفته ادامه می‌یابد؟

گام مثبت بازار در روز آغازین هفته در دل سهامداران نوید یک هفته پررشد دیگر را زنده می‎‌کند. اما برای بررسی پاسخ به این پرسش باید دید عامل رشد امروز بازار چیست؟

یکی از عوامل تاثیرگذار روی بازار سرمایه نرخ بازارهای جهانی است که به واسطه آن صنایع کامودیتی‌محور بورس تهران تغییر مسیر می‌دهد. تجربه معاملات بازار سرمایه نشان می‌دهد که همواره با افزایش نرخ بازارهای جهانی، این صنایع در بورس تهران صعودی و با کاهش قیمت، نزولی می‌شوند. بر اساس آخرین آمارهای موجود بازارهای جهانی روند افزایش قیمتی خود را شروع کردند و این موضوع را می‌توان از قیمت طلا، نفت و… متوجه شد.

از سوی دیگر یعنی طرف عرضه که فروشندگان را شامل می‌شود نگاه‌ها به تابلو صرافی‌ها بود که حاکی از کاهش نرخ دلار روزهای آخر هفته گذشته بود. انتظارات فروشندگان امروز بازار، عقب‌نشینی بورس به موازات نرخ دلار بود که در نتیجه آن، امروز شاخص کل از حرکت ایستاد و شاخص‌های بورس با سرخ‌پوشی بسته شدند.

همچنین به عقیده برخی کارشناسان شاخص برای ادامه روند صعودی نیاز به استراحت دارد و برخی سهام باید تا قسمتی از مسیر رشد دو هفته اخیر را اصلاح کنند. این موضوع باعث می‌شود بورس پذیرای سرمایه معامله‌گران در قیمت‌های بهتری باشد. به همین دلیل رفتار سمت فروشندگان و شناسایی سود آن‌ها در روز سبز بازار توجیه می‌شود.

اخبار جهانی چه تاثیری روی بازار دارند؟

رشد کامودیتی‌ها که عامل اصلی تقویت روند صعودی اخیر بازار سرمایه بود همچنان ادامه دارد اما از طرفی تعداد سهامدارانی که در قیمت‌های پایین‌تر ورود کرده‌اند و در این ‌قیمت‌ها اقدام به شناسایی سود می‌کنند در حال افزایش است.

همچنین عده‌ای دیگر که اعتقاد به گذرا بودن صعود و رشد دارند، محدوده قیمتی‌ حال حاضر سهام را نقطه خروج تلقی می‌کنند. به طور کلی می‌توان گفت فاز محافظه‌کارانه اهالی بازار سرمایه در حال افزایش است و فردا همانند امروز با نقشه بازار متعادل و گاه منفی مواجه خواهیم شد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید