زمانی که دوره جدید قرارداد کی‌روش با تیم ملی ایران منعقد شد بسیاری از اطرافیان تیم ملی گفتند رفتار سرمربی تیم ملی تغییر کرده است، اما آیا واقعا چنین است؟

غیبت کی‌روش در رونمایی از پیراهن تیم ملی؛ تکرار ماجرای آل اشپورت یا یک کسالت ساده؟

سلام نو - سرویس ورزشی: ۱۷ آبان ۱۴۰۱ در فاصله ۱۲ روز تا شروع جام جهانی قطر ۲۰۲۲، مراسمی در برج میلاد تهران برگزار شد تا علاوه بر بدرقه ملی‌پوشان به طور رسمی از لباس تیم ملی رونمایی شود. در شرایطی که انتظار می‌رفت کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی ایران در نخست نظاره‌گر رونمایی از پیراهن تیم ملی باشد، او غایب بود.

فدراسیون فوتبال علت غیبت کی‌روش را کسالت اعلام کرد و گفت که کی‌روش پیراهن را تایید کرده است. احسان اصولی، سخنگوی فدارسیون فوتبال،تاکید کرد که کی‌روش تایید کرد لباس استانداردهای لازم را از لحاظ جنس و دوخت دارد و نظر مثبتی روی لباس تیم ملی در جام جهانی دارد.

این که لباس تیم زشت است یا زیبا، استانداردهای دوخت را دارد یا نه و خوش کیفیت است یا بد کیفیت مسئله‌ای است که به نظر می‌رسد چندان به نظر سرمربی تیم ملی نیاز ندارد، اما این که سرمربی به عنوان مسئول تیم در مراسم رونمایی حضور داشته باشد و به چنین مسائلی احترام بگذارد مسئله مهمی به نظر می‌رسد.

شاید به نظر برسد که چنین حساسیتی کمی بی‌جا است و کی‌روش مانند چند بازیکن دیگر کسالت داشته یا به هر دلیلی به مراسم نرسیده، اما واقعیت این است که وقتی به سوابق رفتاری کی‌روش نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم که کمی حساسیت بد نیست.

کی‌روش بی‌تردید مربی با رزومه‌ای است؛ یکی از بهترین و شاید بهترین مربی از نظر رزومه داشتن که روی نیمکت تیم ملی ایران نشسته است، اما این نباید اجازه دهد که از ضعف‌های کی‌روش غافل شویم.

بهترین نتیجه سرمربیان تاریخ فوتبال ایران برای کی‌روش نیست، تاریخی‌ترین بردها برای کی‌روش نیست و صعود به جام جهانی هم منحصر به کی‌روش نیست. اما نگاه بالا به پایین، پرغرور و رفتارهایی که گاه به مرز تحقیر می‌رفت منحصر به کی‌روش است.

سرمربی تیم فوتبال ایران مدیری خوب، استعدادیابی خوب و حتی سرمربی خوبی است، اما عصبی، نه چندان جنتلمن و بسیار مغرور است.

غیبت کی‌روش در رونمایی از پیراهن تیم ملی؛ تکرار ماجرای آل اشپورت یا یک کسالت ساده؟

کی‌روش در دوره گذشته حضور در ایران نزدیک به ۴۰ مورد چالش و ماجرای تنش‌زا با چهره‌های ورزشی و سیاسی و مدیریتی ایران داشت، چالش‌هایی که برخی به حق و برخی ناحق بود.

در یک مورد  کارلوس کی‌روش نسبت به کیفیت لباس‌های آل اشپورت – تامین کننده لباس‌های آن زمان تیم ملی- انتقاد داشت و برخلاف دیگر اعضا لباس‌های این برند را به تن نمی‌کرد.

سرمربی تیم ملی در مصاحبه‌های مختلفی عنوان کرد که لباس آل اشپورت کیفیت کافی برای تیم ملی را ندارد و در مراسم رونمایی از پوشاک تیم ملی توسط آل شپورت نیز شرکت نکرد.

نتیجه چه شد؟ کی‌روش با عقد قراردادی ۱۰۰ هزار دلاری پوشاک آل اشپورت را در جام جهانی به تن کرد و گفت که کیفیت لباس این شرکت در جام جهانی بهتر از گذشته شده است.

با چنین سابقه‌ای طبیعی است که نگران عدم حضور کی‌روش در مراسم رونمایی از لباس تیم ملی باشیم، لباسی که این بار تولید کننده داخلی دارد و اگر قرار بر ایراد کیفی گرفتن از آن باشد حتما حرف و حدیث‌های بسیاری را می‌توان مطرح کرد.

غیبت کی‌روش در رونمایی از پیراهن تیم ملی؛ تکرار ماجرای آل اشپورت یا یک کسالت ساده؟

زمانی که دوره جدید قرارداد کی‌روش با تیم ملی ایران منعقد شد بسیاری از اطرافیان تیم ملی گفتند رفتار سرمربی تیم ملی تغییر کرده.گفته شد او قول داده با مربیان داخلی درگیر نشود، لیگ را به تعطیلات طولانی نبرد و جنجال آفرینی نکند. تا امروز کم‌وبیش چنین بوده است. اما باید دید عدم حضور کی‌روش در مراسم رونمایی از پیراهن تیم ملی سرآغاز یک حاشیه جدی می‌شود یا این بار واقعا کی‌روش کسالت داشته است؟

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید