به گفته تحلیلگران بازدهی تالار شیشه‌ای در این هفته تنها چند درصد مثبت خواهد شد و اغلب سهم‌ها شروع به رشد خواهند کرد.

پیش‌بینی بورس برای فردا یکشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۱ / روند معاملات بورس چگونه خواهد بود؟

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، شاخص کل بورس امروز صعودی شد و در مقابل تابلوی معاملات سرخ‌پوش شد. شاخص کل بورس تهران امروز شنبه با افزایش ۱۱ هزار و ۷۳۹ واحدی به محدوده یک میلیون و ۴۲۶ هزار واحدی رسید. همچنین شاخص هم‌وزن نیز همسو با شاخص کل حرکت کرد و توانست با یک رکوردشکنی به محدوده ۴۰۱ هزار واحدی برسد.

ارزش معاملات بازار سرمایه امروز به ۳ هزار و ۹۰۸ میلیارد تومان رسید. در مقابل نیز ۲۶ میلیارد تومان خروج نقدینگی از بورس داشتیم. در روز شنبه ۴۱۸ عدد از نمادهای بازار مثبت و ۲۱۷ عدد از نمادهای مورد معامله منفی بودند.

بازارهای جهانی در دو روز کاری خود توانستند بازدهی‌های قابل توجهی را ثبت کنند به طوری شاخص‌های سهامی S&P۵۰۰ و نزدک به ترتیب بیش از ۵ و ۷ درصد رشد کردند و کامودیتی‌ها نیز شرایط یکسانی داشتند. روز اخیر نفت در نزدیکی ۹۶ دلار به ازای هر بشکه، طلا بالای ۱۷۷۰ دلار به ازای هر انس، مس در میانه کانال ۸۵۰۰ دلاری و روی نیز کمی بالاتر از مرز ۳ هزار دلاری معامله شدند.

بر همین اساس به نظر می‌رسد ریزش‌ ادامه‌دار کامودیتی‌ها به پایان رسیده است و می‌توان به برگشت قیمت‌ها امیدوار بود. اما به دلیل تداوم سیاست‌های انقباضی هرچند با سرعت کمتر و احتمال ورود اقتصاد جهانی به یک دوره رکودی، نمی‌توان رشدهای چشمگیری را نیز پیش‌بینی کرد.

کارشناسان عقیده دارند که این رشد و افزایش قیمت‌ها می‌تواند به صعود بورس کمک کند. یعنی یک سیگنال مثبت برای بازار سهام هستند و معاملات نیز به واسطه این سیگنال‌ها در میان مدت صعودی خواهد بود.

معاملات به کدام سو می‌رود؟

آمارهای معاملاتی نشان می‌دهد که شاخص کل بورس روند صعودی خود را ادامه خواهد داد. اما ممکن است این روند در میانه مسیر استراحتی داشته باشد و به نوعی رشد شاخص چند روزی متوقف شود.

البته کارشناسان عقیده دارند بازدهی بورس این هفته هم مثبت خواهد بود ولی نه شدت هفته اخیر. به گفته تحلیلگران بازدهی تالار شیشه‌ای در این هفته تنها چند درصد مثبت خواهد شد و اغلب سهم‌ها شروع به رشد خواهند کرد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید