مسئولان دولتی عنوان کرده‌اند که اول آذر ماه لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ را جهت بررسی به مجلس ارسال خواهند کرد.

 لایحه بودجه ۱۴۰۲ چه زمانی به مجلس فرستاده می شود؟

به گزارش سلام نو به نقل از اقتصاد آنلاین، احسان ارکانی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، درباره زمان ارائه لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ از سوی دولت به مجلس، گفت: مسئولان دولتی عنوان کرده‌اند که اول آذر ماه لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ را جهت بررسی به مجلس ارسال خواهند کرد.

وی افزود: اگر لایحه بودجه تا اول آذر به مجلس ارائه شود اما تا آن زمان برنامه هفتم توسعه به مجلس ارسال نشده باشد عملا مجلس نمی‌تواند به بررسی لایحه بودجه سالیانه ورود کند.

عضو کمسیون برنامه و بودجه مجلس خاطر نشان کرد: رئیس مجلس نیز در جلسه علنی روز چهارشنبه در پاسخ به تذکر یکی از نمایندگان مبنی بر اینکه لایحه برنامه باید قبل از لایحه بودجه به مجلس ارائه شود گفت که آقای رئیس جمهور عنوان کرده لایحه برنامه قبل از بودجه سال ۱۴۰۲ به مجلس فرستاده خواهد شد.

ارکانی عنوان کرد: لذا نمایندگان مجلس منتظر هستند تا طبق این قولی که داده شده، اول لایحه برنامه و سپس لایحه بودجه ۱۴۰۲ به مجلس ارائه شود تا ابتدا کار بر روی برنامه و سپس بودجه آغاز شود.

نماینده نیشابور در پاسخ به این پرسش که اگر هر ۲ لایحه هم زمان به مجلس ارائه شود آیا امکان دارد که این ۲ لایحه هم زمان در مجلس بررسی شود ، گفت: خیر این کار طبق آیین‌نامه داخلی مجلس امکان ندارد و طبق گفته رئیس مجلس بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۲ تا قبل از تصویب برنامه هفتم امکان پذیر نیست.

قالیباف: تا برنامه هفتم تصویب نشود بودجه در دستور کار مجلس قرار نمی‌گیرد

به گزارش تسنیم، محمدحسن آصفری نماینده اراک در مجلس در جلسه روز (چهارشنبه ۱۸ تاییدآبان)قوه مقننه در اخطار قانون اساسی گفت: چند روز آتی قرار است بودجه کل کشور به مجلس ارائه شود، با توجه به اینکه برنامه هفتم توسعه کشور اولویت دارد یعنی اگر ما قرار است بودجه را ببندیم باید طبق برنامه هفتم توسعه بسته شود.

توضیحات معاون پارلمانی رئیسی درباره زمان ارائه برنامه هفتم به مجلس

وی با بیان اینکه هنوز برنامه هفتم به مجلس نیامده است، افزود: اگر قرار است ردیف‌هایی را در بودجه مشخص و تبصره‌هایی را تعیین کنیم باید براساس برنامه پنج‌ساله نظام تعیین شود.

آصفری تاکید کرد: مجلس نمی تواند بودجه‌ای بنویسد که با برنامه پنج‌ساله مغایرت داشته باشد چرا که دولت نمی‌تواند در این ریل که قوه مقننه مشخص می‌کند حرکت کند.

قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به اخطار نماینده اراک ، گفت: نمایندگان را مطلع می کنم که در جلسه سران این موضوع مطرح شد و آقای رئیس جمهور در جریان آن هستند و طبق قانون آیین‌نامه داخلی مجلس تا برنامه پنج‌ساله هفتم توسعه تصویب نشود، بودجه در دستورکار مجلس قرار نمی‌گیرد؛ دولت بر اساس قانون آیین نامه داخلی اقدام می‌کند و ان‌شاء‌الله بر این اساس پیش می‌رویم.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید