طبق پیش‌بینی سازمان ملل متحد، جمعیت جهان در تاریخ ۲۴ آبان‌ماه (۱۵ نوامبر) به ۸ میلیارد نفر می‌رسد.

جمعیت جهان به زودی ۸ میلیارد نفر می‌شود! / پرجمعیت‌ترین کشور جهان در ۲۰۲۳ کدام کشور است؟

به گزارش سلام نو به نقل از دیجیاتو، جمعیت جهان در تاریخ ۲۴ آبان به ۸ میلیارد نفر می‌رسد و در ۲۰۲۳ هند پرجمعیت‌ترین کشور دنیا می‌شود.

طبق پیش‌بینی سازمان ملل متحد، جمعیت جهان در تاریخ ۲۴ آبان‌ماه (۱۵ نوامبر) به ۸ میلیارد نفر می‌رسد و هند سال آینده میلادی عنوان پرجمعیت‌ترین کشور جهان را از چین می‌گیرد.

طبق گزارش سازمان ملل متحد، رشد جمعیت در سال ۲۰۲۰ به کمتر از ۱ درصد رسیده و برای اولین‌بار است که از سال ۱۹۵۰ به بعد، شاهد چنین موضوعی هستیم.

جمعیت جهان تا ۲۰۸۰ از ۱۰ میلیارد نفر نیز فراتر می‌رود

به گفته سازمان ملل متحد، جمعیت جهان تا سال ۲۰۳۰ به ۸.۵ میلیارد نفر می‌رسد و در سال ۲۰۵۰، زمین میزبان ۹.۷ میلیارد نفر خواهد بود. به باور این سازمان، جمعیت زمین تا سال ۲۰۸۰ به ۱۰.۴ میلیارد نفر می‌رسد و این میزان تا سال ۲۱۰۰ باقی می‌ماند.

ظاهراً بیش از نیمی از افزایش جمعیت چشمگیر تا سال ۲۰۵۰، بیشتر مربوط به چند کشور محدود می‌شود: کنگو، مصر، اتیوپی، هند، نیجریه، پاکستان، فیلیپین و تانزانیا.

گزارش سازمان ملل متحد با عنوان «چشم‌انداز جمعیت جهان ۲۰۲۲»، جمعیت کنونی جهان را بیش از ۷.۹ میلیارد نفر اعلام کرده و گفته است تا اواسط نوامبر، جمعیت جهان به ۸ میلیارد نفر می‌رسد.»

سازمان ملل متحد امید به زندگی در جهان را در سال ۲۰۱۹ برابر ۷۲.۸ سال اعلام کرد که نسبت به دهه ۹۰ میلادی، افزایش نزدیک به ۹ سال را نشان می‌داد. البته باید به این موضوع هم اشاره کرد که امید به زندگی در کشورهای کمتر توسعه یافته، در سال ۲۰۲۱ نزدیک به ۷ سال کمتر از میانگین جهانی بوده است. انتظار می‌رود در سال ۲۰۵۰ امید به زندگی در دنیا به ۷۷.۲ سال افزایش پیدا کند.

با وجود پیش‌بینی‌های سازمان ملل برای جمعیت جهان در دهه‌های آینده و همچنین امید به زندگی، این احتمال وجود دارد که دوباره دنیا با بیماری‌های همه‌گیر مشابه کووید-۱۹ مواجه شود. در این‌صورت احتمالاً نرخ تولد کاهش یافته و نرخ مرگ‌ومیر بیشتر می‌شود. بنابراین در حال حاضر تنها می‌توان از رسیدن جمعیت جهان به ۸ میلیارد نفر در روزهای آینده مطمئن بود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید