اگر به نظر می رسد درمان های خانگی درد پاشنه پای شما کمکی نمی کند و شما همچنان دچار درد هستید حتما هرچه‌ سریع‌تر با پزشک مربوطه ارتوپدی خود درکلینیک ارتوپدی دکتر مجید مشورت کنید.

اگر احساس می کنید در پاشنه‌ی پاهایتان میخ فرو رفته با کلینیک ارتوپدی دکتر مجید همراه شوید

خار پاشنه یا خار استخوانی، یک رشد استخوانی است که از زیر استخوان پاشنه پشتی در داخل پای شما بیرون می‌آید و زمانی اتفاق می افتد که روی رباط های پای شما فشار وارد شود. کلینیک ارتوپدی دکتر مجید اینجاست تا با آسان‌ترین و بهترین خدمات مشکل شما را حل کند. بیشتر مردم تا زمانی که برای درد پاشنه پا درخواست کمک نکنند متوجه خار پاشنه خود نمی‌شوند. خار پاشنه را می‌توان با جراحی از بین برد ولی پزشکان مربوطه، درمان‌های غیر جراحی را برای کاهش علائم مرتبط با این درد توصیه می‌کنند.

علت بروز خار استخوانی چیست؟

خار استخوانی یا پاشنه، پاسخ بدن شما به استرس و فشار وارد شده بر روی رباط ها و تاندون های پا است. به عنوان مثال، هنگامی که شما دچار التهاب کف پا می شوید، بدن شما با ایجاد خار پاشنه به استرس شما پاسخ می دهد.

همچنین می توانید با پاره کردن مکرر پوششی که استخوان پاشنه شما را می پوشاند یا اگر دچار اختلال راه رفتن هستید، به آن دچار شوید. اختلال راه رفتن زمانی است که یک بیماری یا وضعیت تعادل و هماهنگی شما را تحت تاثیر قرار می دهد، بنابراین دیگر نمی توانید مانند معمول راه بروید.

تشخیص خار استخوانی یا پاشنه به چه صورت می‌باشد؟

پزشکان مربوطه معمولاً پای شما را معاینه می کنند و در مورد فعالیت بدنی که ممکن است باعث درد پاشنه پا شده باشد سؤال می کنند. در نهایت، اشعه ایکس یکی از رایج ترین آزمایش هایی است که پزشکان برای تشخیص خار پاشنه از آن استفاده می کنند.

اگر احساس می کنید در پاشنه‌ی پاهایتان میخ فرو رفته با کلینیک ارتوپدی دکتر مجید همراه شوید

پزشکان مورد نظر با خار استخوانی یا پاشنه به همان روشی که با التهاب کف پا برخورد می کنند، رفتار می‌کنند. این به این دلیل است که درد پاشنه که علت آن خار پاشنه است که در واقع ناشی از التهاب کف پا است. درمان علائم فاشیای کف پا می تواند درد ناشی از خار پاشنه را کاهش دهد. درمان معمولی شامل:

  1. استراحت دادن به پاشنه پا اگر می دوید زیرا که استراحت به درد پاشنه پا کمک می کند.
  2. استفاده از بسته های سرد یا یخ: یخ نگه داشتن کف پای شما می تواند به کاهش درد پاشنه پا کمک کند.
  3. مصرف داروی ضد التهاب خوراکی
  4. پوشیدن کفش‌هایی که از قوس‌های کف پا و از فاسیای کف پا محافظت می‌کند.

آیا برای خار استخوانی یا پاشنه‌ی پای خود نیاز به جراحی دارم؟

خار پاشنه شما ممکن است به عنوان بخشی از جراحی فاشیای کف پا برداشته شود اما پزشکان به ندرت جراحی را برای برداشتن خار پاشنه انجام می‌دهند. ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که خار استخوانی پا بدون انجام جراحی نیز انجام می‌شود؟ در پاسخ به این سوال باید بدانید که پس از تشکیل، خار پاشنه دائمی است و جراحی تنها راه برداشتن خار پاشنه پا است اما از آنجایی که خار پاشنه معمولاً درد ندارد، درمان وضعیتی که باعث خار پاشنه شما شده است باید به کاهش درد پاشنه پا کمک کند.

اگر خار پاشنه پا دارم چگونه از خودم مراقبت کنم؟برای مدیریت علائم مرتبط با خار استخوانی یا پاشنه باید برنامه ریزی کنید. در اینجا چند مرحله وجود دارد که می توانید انجام دهید:

۱- فعالیت هایی را که باعث بدتر شدن درد پاشنه پا می‌شوند را کاهش دهید.

۲- مطمئن شوید که کفش های مناسبی دارید که قوس های شما را نگه می دارد.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنم؟

اگر به نظر می رسد درمان های خانگی درد پاشنه پای شما کمکی نمی کند و شما همچنان دچار درد هستید حتما هرچه‌ سریع‌تر با پزشک مربوطه ارتوپدی خود درکلینیک ارتوپدی دکتر مجید مشورت کنید. در حالی که خار پاشنه همیشه صدمه نمی زند، درد مداوم پاشنه‌ی پا ممکن است نشانه ای باشد که زمان آن رسیده است که درمان های دیگر را امتحان کنید یا مشکلات احتمالی دیگر را زیر نظر پزشک بررسی کنید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید