به گفته محمد محمودی‌نژاد رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری کرج، قیمت‌های نجومی دردسر جدید آرامستان‌های شهرداری کرج شدند.

قیمت‌های نجومی و عجیب قبر در کرج!

به گزارش سلام نو به نقل از ایمنا، رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری کرج تأیید کرد که این شهر همانند بعضی از شهرها با پدیده دلالی قبر و قیمت‌های نجومی مواجه است.

محمد محمودی‌نژاد در نشست خبری با اشاره به تعداد فوتی‌های سال جاری در کرج، اظهار کرد: از ابتدای فروردین‌ماه تا بیستم آبان در مجموع هشت هزار و ۱۵۷ نفر در آرامستان‌های بهشت سکینه (س) و بهشت علی (ع) که زیر مجموعه شهرداری کرج است، دفن شده‌اند. از این تعداد چهار هزار و ۴۷۱ نفر مرد، دو هزار و ۷۴۶ نفر زن و ۹۴۰ مورد نوزاد بوده است.

رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری کرج خاطرنشان کرد: پنج هزار و ۹۴۹ مورد از این متوفیان در آرامستان‌های کرج، ۲۷۴ مورد در سایر آرامستان‌های البرز و هزار و ۹۳۴ مورد نیز در شهرهای دیگر دفن شده‌اند.

او در خصوص قیمت قبر در آرامستان بهشت سکینه (س)، تصریح کرد: با افزایش ۱۵ درصدی قیمت قبور در سال جاری، قیمت قبر در قطعات مختلف از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تا حدود ۲۳ میلیون تومان است، البته از افراد بی‌بضاعت که از سوی کمیته امداد معرفی می‌شوند، هیچ هزینه‌ای دریافت نمی‌شود.

محمودی نژاد با تاکید بر اینکه کرج همانند بعضی از شهرها با پدیده دلالی قبر و قیمت‌های نجومی مواجه است، ادامه داد: فروش قبر مکروه است، شخصی که قبری را خریداری کرده صرفاً مجاز است آن را به وابستگان درجه یک خود واگذار کند و به هیچ عنوان نمی‌تواند قبر خریداری شده را به فرد دیگری بفروشد.

رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری کرج با اشاره به کمبود آب در آرامستان بهشت سکینه (س)، گفت: در حال حاضر با مشکل جدی کمبود آب برای آبیاری فضای سبز مجموعه مواجه هستیم و علی‌رغم مکاتبه‌های انجام شده موفق به دریافت انشعاب نشده‌ایم.

محمودی‌نژاد با بیان اینکه در حال حاضر از توان مناطق ده‌گانه برای آبیاری فضای سبز استفاده می‌کنیم، تاکید کرد: به دلیل کمبود آب، بعضی از خانواده‌ها برای آبیاری درختان اطراف قبور از آب سرد آرامستان استفاده می‌کنند. قرار بود ۲۰ درصد برق آرامستان با استفاده از پنل خورشیدی تأمین شود، مکاتباتی در این خصوص انجام شده است و امیدواریم این طرح به زودی اجرایی شود.

منبع: ایمنا

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید