۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۳
کد خبر: 55399522

مهدی ولی‌پور رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، در هشداری اعلام کرد که بارش شدید باران در ۵ استان خواهیم داشت.

هشدار هلال احمر برای ۵ استان

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر نسبت به بارش باران، برف و وزش باد شدید در ۵ استان کشور هشدار داد.

مهدی ولی‌پور رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی نسبت به بارش شدید باران، برف و رگبار در مناطقی از غرب و جنوب غرب کشور گفت: برابر اعلام سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که در روزهای جمعه و شنبه ۲۰ و ۲۱ آبان بارش شدید و رگباری باران، وزش شدید و بارش برف در برخی مناطق کشور رخ دهد.

بارش شدید و رگباری باران در این استان‌ها

وی با اشاره به مناطقی که تحت تاثیر این پدیده‌ها قرار خواهند گرفت، گفت:‌ مناطق کوهستانی شرق و شمال شرق استان خوزستان، جنوب شرق استان لرستان اکثر نواحی در دو استان چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد، غرب و جنوب استان اصفهان جزو مناطقی هستند که طبق پیش‌بینی هواشناسی تحت تاثیر این پدیده‌های جوی قرار خواهند داشت.

ولیپور با بیان اینکه در این شرایط لغزندگی جاده‌ها، آب‌گرفتگی محدود و محلی معابر و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها دور از انتظار نیست، گفت:‌ در همین راستا نیز سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر امدادگران خود در این پنج استان را به حالت آماده‌باش درآورده تا در صورت وقوع هرگونه حادثه احتمالی در کم‌ترین زمان ممکن نسبت به امدادرسانی به حادثه‌دیدگان اقدام کنند.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه لازم است شهروندان نیز یک سری نکات را مورد توجه قرار دهند، اظهارکرد:‌ با توجه به این هشدار از مردم درخواست می‌کنیم تا از اتراق و نشستن در حاشیه رودخانه‌ها و نیز صعود به ارتفاعات پرهیز کنند. همچنین لازم است رانندگان به خصوص رانندگانی که قصد عبور از گردنه‌های برف‌گیر را دارند از سفر غیرضروری در این ایام خودداری کرده و در صورت الزام سفر، حتما غذا، سوخت کافی و زنجیرچرخ به همراه داشته باشند. رعایت دستورالعمل‌های ایمنی برای پیشگیری از وقوع حوادث فصل سرما هم باید مورد توجه قرار بگیرد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید