۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱
کد خبر: 55399491

برج یوریکا از دو بخش طلایی رنگ به عنوان نماد طلا و یک بخش باریک قرمز رنگ با نماد خون و کشتار ساخته شده است.

برج یوریکا

سلام نو-سرویس گردشگری: ملبورن پایتخت هنری و فرهنگی استرالیاست. این شهر نماد معماری تاریخی ویکتوریا است که تلفیق آن با معماری مدرن سالانه گردشگران بسیاری را از سرتاسر دنیا به سمت جاذبه‌های گردشگری ملبورن می‌کشاند. علاوه بر فرهنگ و تاریخ غنی، ملبورن مهد پیدایش هنر فیلمسازی و سینما و حتی فوتبال استرالیایی است. آب و هوای خنک ملبورن شهرت بسیاری دارد، به این گونه که می‌توانید آب و هوای چهار فصل را در یک روز تجربه کنید. اگر قصد دیدن جاذبه‌های گردشگری ملبورن را دارید، در نظر داشته باشید که بارش باران در شهر ملبورن در ماه‌های می تا اکتبر به حداکثر می‌رسد.

میدان فدراسیون ملبورن

جاذبه‌های گردشگری ملبورن

میدان فدراسیون شهر ملبورن تنها یک میدان عمومی نیست، بلکه این میدان جزء بناهای فرهنگی این شهر به حساب می‌آید. این میدان مجموعه‌ای از ساختمان‌های عمومی، گالری‌های هنری از جمله گالری ملی ویکتوریا، موزه ملبورن، رستوران و کافه است. بخش مهم و بسیار جذاب این میدان یک صفحه نمایش عمومی بزرگ است که مردم برای تماشای فیلم و رویدادهای مهم ورزشی در میدان فدراسیون تجمع می‌کنند. بازدید از این میدان را حتما در لیست جاذبه‌های گردشگری ملبورن قرار دهید.

ساختمان نمایشگاه سلطنتی ملبورن

جاذبه‌های گردشگری ملبورن

ساختمان نمایشگاه سلطنتی سال ۱۸۸۰ در منطقه شمال شرقی مرکز شهر ملبورن بنا شده است. این ساختمان بزرگ‌ترین بنای تاریخی ویکتوریا است که انواع نمایشگاه‌ها در آن برگذار می‌شود. نمایشگاهی در سال ۱۸۸۸ به مناسبت صدمین سالگرد سکونت مهاجران اروپایی در استرالیا به مدت ۶ ماه دایر شد که بیش از ۲ میلیون نفر بازدید کننده داشت، یعنی حدود دو برابر کل جمعیت شهر ملبورن!

بنای یادبود جنگ ملبورن

جاذبه‌های گردشگری ملبورن

بنای تاریخی یادبود ملبورن، همانند اسمش محلی برای گرامی‌داشت سربازان کشته شده در دوران جنگ‌ جهانی اول بود. همچنین ملکه الیزابت دوم پس از پایان جنگ جهانی دوم، از مقبره سربازان گمنام و شعله جاویدان در این مکان رونمایی کرد. نکته جالبی که سالانه در روز ۱۱ نوامبر گردشگران زیادی را به این جاذبه‌ی گردشگری ملبورن می‌کشاند، پرتو نوری است که ساعت ۱۱ صبح بر روی کلمه عشق یکی از سنگ‌ها می‌تابد که نشان دهنده روز و ساعت آتش بس جنگ جهانی اول است.

برج یوریکا

جاذبه‌های گردشگری ملبورن

برج یوریکا دومین برج بلند کشور استرالیا و بلندترین آسمان خراش مسکونی شهر ملبورن است که ۲۹۷.۳ متر ارتفاع دارد. نام این آسمان خراش از شورش یوریکا در دوره‌ی تب طلای ویکتوریا گرفته شده است. برج یوریکا از دو بخش طلایی رنگ به عنوان نماد طلا و یک بخش باریک قرمز رنگ با نماد خون و کشتار ساخته شده است. این برج یک ساختمان مسکونی عادی نیست، بلکه شامل آسانسورهای پر سرعت با سرعت ۹ متر در ثانیه، باغچه‌های زمستانی، رختشویی در هر طبقه، فروشگاه، رصدخانه، تالار پذیرایی، رستوران و باشگاه‌های ورزشی است. در واقع این آسنان خراش یک شهر عمودی است. بازدید از برج یوریکا را در لیست جاذبه‌های گردشگری ملبورن قرار دهید.

تالار شهر ملبورن

جاذبه‌های گردشگری ملبورن

شاهزاده آلفرد دوک ساخت بنای این تالار تاریخی را در سال ۱۸۶۷ را آغاز کرد. تالار شهرداری دارای نمای تاریخی و سنتی است که محل برگذاری مراسمات محلی و سنتی، کنسرت‌ها و جشنواره‌های کمدی است. بازدیدکنندگان جاذبه‌های گردشگری ملبورن می‌توانند بین روزهای دوشنبه تا جمعه از ساعت ۱۱ تا یک ظهر به صورت رایگان همراه تور از بنای این تالار زیبا و تاریخی دیدن کنند.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید