وزیر آموزش و پرورش زمزمه عدم پرداخت دیون مطالبات معلمان را شایعه قلمداد کرد و گفت: مطالبات معلمان در طرح رتبه بندی پرداخت می شود.

خبری که معلمان را نگران کرد / عدم پرداخت مطالبات معلمان صحت دارد؟

یوسف نوری در مراسم اختامیه بیست و هفتمین کنگره سراسری قرآن کریم ویژه مدارس استعدادهای درخشان در گرگان اظهار کرد: تلاش داریم تا مسابقات قرآن کریم را در استان های مرزی برگزار کنیم و این استان ها آمادگی برگزاری این مسابقات را داشته باشند.

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، وی تصریح کرد: یکی از سرمایه گذاری مهم در جامعه سرمایه گذاری در سواد قرانی بوده و این امر زمانی محقق می شود که مدیران کل و معلمان به این موضوع توجه ویژه داشته و در افزایش سواد قرآنی تلاش کنند.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: قرآن کریم توصیه های کاربردی زیادی در زمینه تربیت دارد و باید از این راهکارهای قرآنی در نظام تربیتی بیشتر استفاده شود.حضور قران در زندگی مردم ایران زمین باید گسترش یابد.

وی با بیان اینکه جشنواره های قرآنی ادامه داشته باشد بیان کرد: جشنواره های قرانی نباید مقطعی باشد و باید بطور مستمر و مداوم ادامه داشته تا بهره بیشتری از آن در نظام تربیتی ببریم.

نوری گفت: نشست های قرآنی با اولویت خانگی برگزار شود تا بهره های فراوان ان در جامعه حس شده و انس و الفت بین مردم جامعه ایجاد شود.

وی در خصوص طرح رتبه بندی معلمان ابراز کرد: زمزمه عدم پرداخت دیون مطالبات معلمان صحت نداشته و معلمان عزیز مطمئن باشند که مطالبات آنها در طرح رتبه بندی پرداخت می شود زیرا اعتبارات آن تامین شده است.

وزیر اموزش و پرورش با اشاره به اینکه استعدادهای قرآنی دانش اموزان باید شناسایی شود ادامه داد: این استعدادها شناسایی شده و توانمندسازی شود.آموزش باید مهارت محور و کاربردی باشد و از روش های جدید در این خصوص استفاده کرد.معلمان در این آموزش ها نقش تسهیل گری داشته باشند.

وی افزود: با توجه به اینکه راهکارهای دانش اموزان برمبنای زیست بوم جامعه بوده و از قرآن استخراج شده باید از این راهکارها استفاده نمود.

نوری با اشاره به برگزاری بسیار خوب مسابقات قران کریم در استان گلستان یاداور شد: استان گلستان در برگزاری بیست و هفتمین کنگره ملی قرآن دانش اموزان استعدادهای درخشان بسیار خوب عمل کرده و میزبانی در سطح عالی داشته و در این مسابقات نمره قبولی گرفته است.

وی با بیان اینکه پژوهش در قران بسیار ضروری بوده و باید موردتوجه قرار گیرد خاطرنشان کرد: پژوهش در قرآن و مفاهیم آن می تواند ما را در مسیر خودکفایی و خودباوری یاری کرده و با استفاده از مفاهیم قرانی می توان گام های موفقیت را محکم برداشت.

وزیر اموزش و پرورش گفت: همکاران فرهنگی و دانش آموزان ایرانی وضعیت بسیار خوبی در حوزه قرآنی در جهان داشته و در این بخش خاص و شاخص هستند به طوریکه معلمان و دانش اموزان ایرانی در مسابقات قرآنی جهانی در سال گذشته رتبه های برتر و نخست را کسب کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: هفت هزار پسر و دختر در مرحله نخست در مسابقات بیست و هفتمین کنگره قران کریم شرکت کرده که پس از ارزیابی محتوایی و هنری بیش از ۲ هزار اثر به مرحله کشوری راه پیدا کرده و در نهایت ۷۲ اثر در بخش پسران و ۷۲ اثر در بخش دختران و در مجموع ۱۴۴ اثر انتخاب شدند.

سیدرضا نظری اظهار کرد: تولیدات دانش آموزان در این کنگره در رشته های پادکست، اینفوگرافی و کلیپ در دو محور خودباوری و تمدن سازی بود.

وی تصریح کرد: وزیر اموزش و پرورش در سفر یک روزه خود به استان گلستان ضمن حضور در مراسم اختتامیه بیست و هفتمین کنگره قرانی استعدادهای درخشان، با مدیران و معاونین ۱۳ استان مرزی نشست داشته و ساختمان دبیرستان دخترانه نمونه رادیرا(جامعه یاوری) و ساختمان مرکز رشد و فناوری دانش اموزان با نام شهدای هسته ای گلستان را افتتاح و از نمایشگاه اقوام ایران زمین بازدید خواهد کرد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید