: ۲ موجود عجیب در عمق اقیانوس کشف شد که تصاویر آن را در این مطلب می بینید.

کشف ۲ موجود با ظاهری وحشتناک از عمق اقیانوس آرام /تصاویر

به گزارش سلام نو به نقل ازرکنا، در یک برنامه اکتشافی دریایی، دانشمندان استرالیایی موفق به کشف دو گونه جدید ماهی در اعماق بین اقیانوس آرام و هند شدند. می توان از عجیب ترین کشف های دانشمندان در دنیای آبزیان به این ۲ ماهی اشاره کرد.

دو پارک دریایی جدید واقع در ۲۵۰۰ کیلومتری سواحل غربی استرالیا اکنون به بهشتی برای زیست شناسان دریایی جهان بدل شده است چرا که در جریان اولین اکتشافات صورت گرفته در آن، دانشمندان موجودات عجیب و غریبی را شناسایی کردند که تاکنون برای علم ناشناخته بود.

ماهی عجیب اقیانوسی

حتی قبل از حرکت گروه اکسپدیشن در ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۲، تیم اوهارا، متصدی بخش بی مهرگان دریایی موزه ملی ویکتوریا در استرالیا پیش بینی کرده بود که به احتمال زیاد این گروه بتواند یک یا دو مورد جاندار جدید در این منطقه کشف شود.

اوهارا گفت: «ما می‌دانیم که منطقه با کوه های دریایی عظیمی پوشیده شده است که در دوران دایناسورها شکل گرفته اند و می‌دانیم که منطقه در نقطه‌ای حساس بین اقیانوس آرام و اقیانوس هند قرار دارد. ما واقعاً در مورد چشم انداز کشف گونه‌های جدید، شاید حتی شاخه‌های جدید درخت زندگی که تا کنون در زیر امواج این منطقه ناشناخته پنهان مانده اند، هیجان زده ایم.»

محققان در مسیر خود به سمت مناطق پارک دریایی جدید که از ۷۴۰۰۰۰ کیلومتر مربع (حدود ۲۸۵۰۰۰ مایل مربع) اقیانوس در اطراف جزایر کوکوس کیلینگ و کریسمس تشکیل شده، مجموعه‌ای خیره کننده از ماهی‌های بالدار را مشاهده کردند که خود را به هوا پرتاب می‌کردند.

کشف عجیب ترین ماهی

در این سفر ۳۵ روزه، حدود ۱۳ هزار کیلومتر از بستر دریا نقشه‌برداری شد که کوه‌های دریایی باستانی، مخروط‌های آتشفشانی، دره‌ها و برآمدگی‌ها را کشف کرد. به گفته دانشمندان این آتشفشان‌های خاموش ۱۴۰ تا ۵۰ میلیون سال پیش شکل گرفته اند.

سپس کشتی تحقیقاتی با استفاده از تورهای مخصوص سعی کرد تا تنوع جانوری این منطقه را تا عمق ۵۵۰۰ متری شناسایی کند. نتایج این جستجو بسیار شگفت انگیز بود، زیرا تور این کشتی گنجینه ارزشمندی را برای اولین بار در برابر دیدگان ما قرار داد.

اوهارا تخمین می‌زند که یک سوم این گونه‌ها ممکن است برای علم جدید باشند. با این همه دو گونه قبل از بقیه توسط دانشمندان توصیف و در معرض دید همگان قرار گرفت.

عجیب ترین ماهی

یکی از این موجودات نوعی ماهی با ظاهری وحشتناک، اما اندامی ژلاتینی بود که فاقد چشم بود. تصاویر هنوز جای حفره‌های چشم را در این جاندار نشان می‌دهد و همین امر ثابت می‌کند که این ماهی در ابتدا دارای چشم بوده، اما زندگی در اعماق تاریک اقیانوس ضرورت وجود این چشم‌ها را اندک کرده و طی تکاملی که جاندار طی کرده این چشم‌ها در نهایت از بین رفته اند.

جاندار دوم احتمالا نوعی خفاش ماهی باشد که تاکنون برای علم ناشناخته بود. این موجود کوچک عجیب و غریب به نظر می‌رسد راه خود را در امتداد بستر دریا روی پاهای باله‌ای بزرگ پیدا می‌کند. اگر از روبرو به این جاندار نگاه کنید، با چشمان بزرگ و سیاه، پوزه کوتاه و دهان قابل مشاهده، گویی یک حیوان خانگی زیبا را می‌بینید.

چشم‌های بزرگ این جاندار برای اعماق زیاد اقیانوس جالب توجه می‌نماید. این جاندار همچنین زائده‌هایی در زیر شکم خود دارد که کاربرد دقیق آن‌ها هنوز مشخص نیست.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید