کرمانشاه یکی از استان‌های زیبای ایران است که به واسطه زیبایی‌هایش گردشگران را حیرت‌زده کرده است. یکی از زیبایی‌های وصف‌نشدنی این شهر گودین تپه می‌باشد که در کنگاور واقع شده است.

گودین؛ تپه‌ای تاریخی در دل کنگاور

سلام نو - سرویس گردشگری: گودین تپه استقراری پیش از تاریخ در غرب ایران در شهر کنگاور، در استان کرمانشاه است. در گودین تپه ۷ دوره تاریخی مشخص شده که از هزاره ششم پیش از میلاد تا دوره مادها طبقه بندی شده است. این سایت باستانی در ساحل جنوبی شاخه شمال شرقی رودخانه گاماسیاب، در شمال دره کنگاور، کنار شمالی روستای گودین قرار دارد.

این مکان که از جاذبه های گردشگری کنگاور محسوب می‌شود، در سال ۱۹۶۱ کشف و در ۱۹۶۵ و دهه ۷۰ میلادی توسط یک هیئت تحقیقاتی آمریکایی به ریاست کایلر یانگ مورد کاوش قرار گرفت.

گودین؛ تپه‌ای تاریخی در دل کنگاور

معماری تپه

ارتفاع تپه گودین از سطح زمین های اطراف حدود ۳۰ متر و از سطح دریا حدود ۱۴۰۰ متر و در دوران تاریخی دارای سه بخش ربض، شهرستان و ارک بوده است و در بالای تپه ارک قرار داشت. مساحت کل تپه گودین بین ۱۴ الی ۱۵ هکتار برآورد شده است. سطح خاک بکر در عمق بین ۲ تا ۳ متری از زیر سطح زمین های اطراف مشخص شد. سمت شمالی تپه بوسیله رودخانه شسته شده، به طوری که شیب این بخش تپه تقریباً عمودی است.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید