ریاض با اعزام نیروی سرکوب از عربستان به بحرین برای مقابله با اعتراضات مردمی احتمالی پس از انتخابات پارلمانی منامه موافقت کرده است.

عربستان به دنبال اعزام نیروی سرکوب به بحرین

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا،، درنامه دربار سلطنتی عربستان خطاب به وزیر کشور بحرین آمده است: ریاض با درخواست پادشاهی بحرین برای اعزام ۱۵۰۰ نفر از نیروهای گارد ویژه موقعیتهای اضطراری سعودی برای برقراری امنیت درصورت بروز هرگونه واکنش در طول برگزاری انتخابات پارلمانی و پس از اعلام نتایج موافقت کرده است.

براساس این سند عربستان فردا ۱۲ نوامبر این تعداد نیروی سرکوب را به بحرین اعزام می کند. این خبر، این سند را پایگاه اینترنتی "مجهر الجزیره" منتشر کرده است.

بحرین دو روز دیگر (۲۱ آبان) شاهد برگزاری انتخابات پارلمانی در سایه فراخوان تحریم آن از سوی مردم و احزاب و جریان های مخالف خواهد بود.

نهادهای حقوق بشری این انتخابات را فاقد حداقل شفافیت و استانداردهای دموکراسی می دانند.

سازمان آمریکایی‌ها برای دموکراسی و حقوق بشر در بحرین (ADHRB) از جمله نهادهای حقوق بشری است که انتخابات پارلمانی بحرین را آزاد و شفاف نمی داند و تاکید می کند که این انتخابات فاقد کمترین میزان استانداردهای دموکراسی است.

در گزارش این سازمان آمده است که بحرین در ۱۲ نوامبر ۲۰۲۲ بار دیگر شاهد برگزاری انتخابات پارلمانی غیر آزاد و ناسالم خواهد بود و وضعیت وخیم حقوق بشر در این کشور بهترین گواه آن است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید