وزیر خارجه و روابط خارجی اقتصادی مجارستان گفت که کشورش اجازه نمی دهد که نهمین بسته تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه اعمال شود.

مخالفت مجارستان با تحریم علیه انرژی هسته ای روسیه

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، خبرگزاری "تاس" با اعلام این مطلب افزود: سیارتو هفته گذشته نیز گفته بود برخی از کشورهای اتحادیه اروپا گفته اند که نهمین بسته تحریمی روسیه شامل شرکت های انرژی هسته ای روسیه می شود.

وی امروز پنجشنبه نیز در نشستی گفت: مجارستان اجازه نمی دهد این بسته تحریمی که در بروکسل درباره آن بحث می شود، جلوی منافع ملی این کشور را بگیرد.

خبرگزاری مجارستان نیز به نقل از سیارتو نوشت: «دولت مجارستان به حفظ منافع ملی خود همزمان با بحث ها درباره نهمین بسته تحریمی که در حال حاضر در بروکسل آماده می شود، ادامه خواهد داد و اجازه نخواهد داد مجارها به خاطر جنگ [در اوکراین] متحمل بی عدالتی شوند».

وزیر امور خارجه مجارستان خاطرنشان کرد: تحریم‌های اتحادیه اروپا که قبلاً علیه روسیه اعمال شد، به پایان درگیری اوکراین کمکی نکرد و تنها وضعیت اقتصادی در اروپا را بدتر کرد. به گفته وی، تحریم ها «اقتصاد این قاره را به سمت رکود سوق می دهند».

سیارتو یکشنبه گذشته گفته بود برخی از کشورهای اروپایی پیشنهاد داده اند بسته جدید تحریم های روسیه علیه شرکت های انرژی هسته ای روسیه باشد. وی توضیح داد: ما این را نمی پذیریم و «خط قرمز» ماست.

سیارتو گفت که نیروگاه هسته ای «پاکش» مجارستان با سوخت هسته ای روسیه فعالیت می کند و مجارستان از هر چیزی منافع این کشور در حوزه انرژی را نقض می کند، حمایت نمی کند.

مجارستان با همکاری شرکت روس اتم پروژه ساخت فاز دوم نیروگاه هسته ای پاکش را ادامه می دهد. شرکت آمریکایی جنرال الکتریک و شرکت فرانسوی «فرام اتم اس اس ای اس» و زیمنس آلمان نیز در این پروژه مشارکت دارند.

سیارتو قبلا گفته بود، مسکو آمادگی خود را برای تامین مالی این پروژه که ۱۲.۵ میلیارد یورو برآورد شده، تایید کرده است. دولت مجارستان امیدوار به نصب دو راکتور جدید تا سال ۲۰۳۰ است و پس از آن ظرفیت نیروگاه این کشور از ۲۰۰۰ مگاوات فعلی به ۴۴۰۰ مگاوات افزایش خواهد یافت.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید