وزیر جنگ اسرائیل در خصوص کمک تسلیحاتی به رژیم کی‌یف گفت: تل‌آویو توانایی تولید برای ارائه سامانه‌های دفاع هوایی به اوکراین را ندارد.

 وزیر جنگ اسرائیل علت عدم ارسال کمک تسلیحاتی به اوکراین را اعلام کرد
به گزارش سلام نو به نقل از فارس، «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در خصوص کمک تسلیحاتی به رژیم کی‌یف گفت تل‌آویو توانایی تولید برای ارائه سامانه‌های دفاع هوایی به اوکراین را ندارد.

به گزارش شبکه روسی «راشا تودی»، گانتز به خبرنگاران گفت: واضح است که حتی اگر این تصمیم گرفته شود که ما سیاست خود را تغییر دهیم، غیرممکن است موجودی سامانه‌های دفاع هوایی خود را خالی کنیم.

وی افزود: ما هر روز بررسی می‌کنیم چه کاری می‌توان انجام داد و چطور می‌توانیم کمک‌های خود را گسترش دهیم، اما نباید فراموش کنیم که ناتو پشت اوکراین ایستاده است.

در روزهای گذشته مقام‌های صهیونیستی بارها تأکید کرده‌اند که اسرائیل به اوکراین کمک تسلیحاتی نخواهد کرد. به نوشته تاس، رژیم صهیونیستی تاکنون هیچ نوع کمک نظامی به اوکراین نکرده و به ارائه کمک‌های بشردوستانه و پزشکی به اوکراینی‌های زخمی شده در نتیجه درگیری‌ها بسنده کرده است.

بنی گانتز وزیر جنگ رژیم صهیونیستی پیش‌تر در تماس تلفنی با همتای اوکراینی خود گفته بود که تل‌آویو آماده ارائه تسلیحات به کی‌یف نیست و این رژیم با محدودیت‌های عملیاتی مواجه است.

با این حال، رسانه‌های عبری و عربی گزارش داده‌اند که بنیامین نتانیاهو رئیس حزب لیکود که هفته گذشته با ائتلافش دوباره در رژیم صهیونیستی به قدرت بازگشت، وعده داده که «در صورت به دست گرفتن قدرت به بحران اوکراین اهمیت ویژه‌ای خواهد داد».

زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین نیز در واکنش به این موضوع، در پیامی ویدئویی ضمن نشان دادن ذوق‌زدگی خود از بازگشت نتانیاهو به قدرت، در سخنرانی شبانه خود برای مردم کشورش گفت به نتانیاهو که ائتلاف راستگرای او در انتخابات رای آورد، تبریک گفته است.

هفته‌نامه «نیوزویک» هم در این خصوص گزارش کرد که زلنسکی با استقبال از بازگشت بنیامین نتانیاهو به قدرت پس از انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی، گفت که امیدوار است اسرائیل و اوکراین بتوانند روابط خود را در خصوص آن چه که وی بعنوان نگرانی‌های امنیتی مشترک توصیف کرد، افزایش دهند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید