گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد درباره تحریم های یکحانبه غربیها علیه سوریه گفت: تحریم های یکجانبه باعث ویرانگری زندگی در سوریه شده است.

انتقاد سازمان ملل از تحریم های غرب علیه مردم سوریه

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، النا دوهان پس از یک سفر ۱۲ روزه به سوریه افزود: از مشاهده آثار وحشتناک و گسترده اقدامات قهری یکجانبه بر حقوق بشر و اوضاع انسانی سوریه شگفت زده شدم.

وی اضافه کرد: از کشورهایی که این اقدامات یکجانبه را در قبال سوریه انجام داده اند می خواهیم که آن را فورا لغو کنند.

دوهان تصریح کرد: ۹۰ درصد مردم سوریه زیر خط فقر زندگی می کنند و جامعه جهانی باید با این ملت همبستگی و به آن ها کمک کند.

وی افزود: از جامعه جهانی و بویژه کشورهای تحمیل کننده این تحریم ها می خواهم که به آثار ویرانگر تحریم ها توجه کنند و اقدامات فوری و ملموسی را براساس قوانین بین المللی حقوق بشر، درباره همراهی افراطی شرکت ها و بانک ها با این تحریم ها انجام دهند.

دوهان گفت: تاکنون رنج های و بدبختی های زیادی به چشم دیده ام اما اکنون گمان می کنم که امید درحال از بین رفتن است.

پیش از این دولت سوریه بارها خواستار لغو فوری و غیر مشروط تحریم‌های اقتصادی، یکجانبه و غیر قانونی آمریکا و اروپا شده بود.

بسام صباغ نماینده سوریه در سازمان ملل در شورای امنیت تصریح کرده بود: تحریم‌های مذکور موجب درد و رنج ملت سوریه شده است و تحقق ثبات در کشورمان مستلزم نابودی گروهک‌های تروریستی و پایان دادن به اشغالگری آمریکا و ترکیه است.

وی اظهار کرد که گزارش دبیرکل سازمان ملل متحد درباره شرایط بشردوستانه در سوریه، نادیده گرفتن پیامدهای فاجعه بار تحریم‌ها و محاصره غیر قانونی تحمیلی ایالات متحده و اروپا است.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد تأکید کرد: علت هرگونه پیچیدگی‌های مرتبط با شرایط انسانی در سوریه، اشغالگری ترکیه، اقدامات، جنایت‌ها و حمایت‌های آنکارا از گروهک‌های تروریستی و نهادهای مرتبط با آنها در شمال و شمال غرب سوریه است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید