یارانه آبان ماه مانند ماه های گذشته در روز پنجشنبه ۱۹ آبان ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.

یارانه نقدی آبان ۱۴۰۱ امشب واریز می شود + مبلغ دقیق و زمان برداشت

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، جزئیات واریز و مبلغ یارانه نقدی آبان اعلام شد.

به نقل از ایسنا، با توجه به اطلاعات ارائه شده از سوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها کل افراد ثبت نام شده تا ابتدای آبان ۱۴۰۱ برابر با ٢،٦٥ نفر هستند. با توجه به بررسی‌های انجام شده، از بین این افراد ١،٦٥ نفر در دهک ۱-۹ درآمدی قرار گرفتند و مشمول پرداخت یارانه شدند.

همچنین یک میلیون نفر نیز در دهک ۱۰ درآمدی قرار گرفته‌اند و مشمول دریافت یارانه تشخیص داده نشده‌اند.

لازم به ذکر است که کل افراد محذوف اردیبهشت ۱۴۰۱، ٥،٩٣ نفر بودند که از این تعداد ٤،٣ نفر در سامانه حمایت درخواست بازبینی ثبت کردند. از این تعداد ٣،نفر در دهک های درآمدی ١-٩ شناخته شدند و مجدد یارانه ایشان برقرار و معوقات یارانه به حساب سرپرست خانوار واریز شد.

گفتنی است، یکی از معیارهای تعیین دهک بندی خانوارها که اخیرا مورد تاکید قرار گرفته است، دریافت سهمیه ۲۰۰۰ دلاری است. به عبارت دیگر اگر فردی این سهیمه را دریافت کند، اطلاعات مربوط به آن تحت عنوان فعالیت اقتصادی فرد در سامانه رفاه ایرانیان ثبت خواهد شد و ممکن است دهک بندی افراد را دستخوش تغییر کند./تسنیم

یارانه نقدی آبان ماه تغییر کرد

یارانه آبان ماه نیز مانند ماه های گذشته در روز پنجشنبه ۱۹ آبان ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.

با توجه به اینکه قرار بود زیر ساخت های کالابرگ الکترونیک تا شهریور ماه آماده شود، اما به دلیل اینکه چنین طرح عظیمی برای اینکه نتیجه مطلوب داشته باشد نیازمند یک زیر ساخت قوی و محکم می باشد، در حال حاضر اجرای این طرح امکان پذیر نیست.

اما براساس فراهم نبودن زیر ساخت های این طرح یارانه مهر، نقدی پرداخت شد و آبان و آذر نیز احتمالا نقدی پرداخت می شود.

براساس گزارشات سخنگوی دولت اعلام کرد: با توجه به آماده نبودن زیرساخت های لازم برای پرداخت کالابرگ الکترونیکی، در حال حاضر یارانه ها به صورت نقدی پرداخت خواهد داشت.

یارانه مهر ماه روز چهارشنبه ۲۰ مهر ماه به حساب خانوار ها واریز شد، یارانه آبان ماه نیز مانند ماه های گذشته در روز پنجشنبه ۱۹ آبان ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.

گفتنی است پیش تر نیز وزیر اقتصاد اعلام کرده بود که فعلا زیرساخت های طرح کالابرگ الکترونیک مهیا نشده است، بر همین اساس یارانه مرحله ۱۴۱ مهر ماه ۱۴۰۱، مانند ۶ ماهه نخست سال جاری، بدون تغییر روز چهارشنبه ۲۰ مهر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شد.

این در حالیست که در حال حاضر سازمان هدفمندی یارانه ها اعلام نکرده است که یارانه آبان ماه مانند ماه های گذشته پرداخت می شود یا طرح کالابرگ الکترونیک اجرایی می شود.

اکنون براساس اعلام وزیر اقتصاد مبنی بر آماده نبودن زیرساخت کالابرگ و اینکه تاکنون خبری در خصوص نحوه پرداخت یارانه آبان ماه اعلام نشده است، بنابر این مانند روند قبلی پرداخت یارانه ها، باید منتظر واریز یارانه ها در روز پنجشنبه ۱۹ آبان ماه باشیم.

طبق بررسی های صورت گرفته بیش از ۷۰ هزار سرپرست خانوار به جمع یارانه بگیران افزوده شدند و خانوار هایی که دهک یک تا ۳ هستند، رقم یارانه آن ها ۴۰۰ هزار تومان به ازای هر فرد و خانواده های دهک ۴ تا ۹ مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به ازای هر نفر یارانه به حساب سرپرست خانوار واریز خواهد شد. زمان واریز یارانه نقدی آبان ماه پنجشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۱ خواهد بود.

براساس بررسی های پایگاه خبری صفحه اقتصاد، طی روز های گذشته وزیر اقتصاد اعلام کرد زیر ساخت های طرح کالابرگ الکترونیک در حال حاضر آماده نمی باشد، اما به گفته وزیر اقتصاد احتمال اجرای آزمایشی طرح کالابرگ الکترونیک نیز مطرح است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید