فراهانی خاطرنشان کرد: برای آموزش زبان انگلیسی در آموزشگاه ها یک بسته آموزشی خوب در حال تدوین است و برای سایر زبان ها غیراز زبان انگلیسی هم این کار در دست اقدام است تا بتوانیم آموزش های خوبی در این حوزه داشته باشیم و کیفیت این مراکز را ارتقا دهیم.

تعداد فراوان دانش‌آموزان مدارس غیر دولتی / لینک سامانه شکایت از مدارس غیر دولتی

به گزارش سلام نو، اسماعیل فراهانی امروز (۱۹ آبان) در حاشیه نشست قطبی مدارس غیردولتی و هیات امنایی که با حضور روسای ادارات مشارکت های مردمی پنج استان ایلام، کردستان، کرمانشاه، همدان و لرستان به میزبانی کرمانشاه برگزار شد، در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه شهریه مدارس غیردولتی بر اساس شاخص های مختلفی تعیین می شود، گفت: این شاخص ها شامل امکانات مدرسه، کیفیت آموزش، فعالیت های فرهنگی و... است.

وی با بیان اینکه سرانه ای برای مدارس غیردولتی در نظر گرفته نمی شود، گفت: این مدارس بر حسب امکانات و شرایطی که دارند اقدام به اخذ شهریه می کنند، بنابراین از طرف دولت اعتباری دریافت نمی کنند.

وی با بیان اینکه کیفیت بخشی در مدارس غیردولتی وجه تمایز آنها با مدارس دولتی است، گفت: اگر این مدارس از کیفیت لازم برخوردار نبوده و تفاوتی با مدارس دولتی نداشته باشند، نمی توانند عملا ادامه فعالیت دهند.

فراهانی گفت: ناظران ویژه ما طبق قوانین و مقررات بر عملکرد این مدارس نظارت کرده و اگر این مدارس نتوانند به حد کیفی مورد انتظار برسند و نتوانند خود را با استانداردها در این زمینه منطبق کنند، اجازه ادامه فعالیت به آنها داده نمی شود.

سامانه شکایت از مدارس غیر دولتی

وی با اشاره به وجود ۱۷ هزار و ۹۹۱ مدرسه غیردولتی در سطح کشور گفت: در حال حاضر دو میلیون و ۲۰۰ هزار دانش آموز در این مدارس مشغول تحصیل هستند.

وی خاطرنشان کرد: مردم می توانند درصورت داشتن هرگونه شکایت از مدارس غیردولتی مشکل خود را با مراجعه به سایت www.mosharekatha.ir گزارش کنند.

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به وجود ۲۰ هزار آموزشگاه علمی آزاد و زبان های خارجی در سطح کشور گفت: در این مراکز هم یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر مشغول آموزش هستند.

فراهانی خاطرنشان کرد: برای آموزش زبان انگلیسی در آموزشگاه ها یک بسته آموزشی خوب در حال تدوین است و برای سایر زبان ها غیراز زبان انگلیسی هم این کار در دست اقدام است تا بتوانیم آموزش های خوبی در این حوزه داشته باشیم و کیفیت این مراکز را ارتقا دهیم.

وی به فعالیت برخی مراکز آموزشی فاقد مجوز هم اشاره کرد و گفت: ۲۰۰ مرکز که فاقد مجوز بوده اند شناسایی و تعطیل شده اند و قطعا با چنین مراکزی برخورد می شود.

فراهانی گفت: مردم باید هنگام ثبت نام در این مراکز حتما به تابلو و مجوز مرکز توجه کنند.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید