غلامحسین محسنی‌اژه‌ای رییس دستگاه قضایی ایران در جمعی از دانشجویان خراسان جنوبی حاضر شد و به سخنان آنان گوش کرد.

مطالبه‌های دانشجویان از رییس قوه قضاییه پیرامون سیستان و بلوچستان

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، رئیس قوه قضائیه صبح پنج شنبه در دانشگاه بیرجند حاضر و به سخنان و دغدغه‌های دانشجویان گوش سپرد.

در ابتدای جلسه دانیال محمدی نماینده بسیج دانشجویی خراسان جنوبی طی سخنانی با اشاره به قضایای اخیر با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ روز از اعتراضات در برخی شهرها می‌گذرد، بیان کرد: اما هنوز کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌های بیرجند برگزار نشده است.

یک درخواست از رئیس قوه قضائیه برای برخورد رأفت آمیز با دانشجویان

وی با بیان اینکه بدون تردید باید با عناصر اصلی اغتشاشات برخورد قاطعی کرد، ادامه داد: اما باید با دانشجویانی که در این قضایا جزو عناصر اصلی نبودند، با رأفت اسلامی برخورد شود.

سوسن تیز کاری نماینده دانشگاه علوم‌پزشکی بیرجند هم در سخنانی خطاب به رئیس قوه قضائیه گفت: اقدام شما در صدور فراخوان گفت و گو با منتقدان و معترضان، قابل تقدیر است.

وی با گلایه از اینکه در سطح خراسان جنوبی مقدمات این مهم فراهم نشده است، گفت: شفافیت جریان دادرسی و برگزاری علنی محاکم مورد تأکید است.

نماینده دانشگاه علوم پزشکی تأکید کرد: امروز بیش از همیشه نیازمند شفافیت هستیم و افکار عمومی‌خواستار آن هستند که دادگاه‌های مفسدان اقتصادی و لیدرهای اغتشاشات، پخش شود.

تعلل در صدور مجوز کرسی‌های آزاد اندیشی

محمدحسین صداقت، نماینده دانشگاه صنعتی بیرجند هم در این دیدار اظهار کرد: مسئولان نسبت به صدور مجوز کرسی‌های آزاداندیشی تعلل دارند.

وی ادامه داد: نقش تبیین در قضایای اخیر برای سلب فرصت از معاندین جهت روایت‌سازی بسیار با اهمیت بوده که مورد غفلت قرار گرفته است.

نماینده دانشگاه صنعتی بیرجند اظهار کرد: ناکارآمدی صدای اعتراض مردم را بلند کرده و قوه قضائیه باید با ناکارآمدی‌ها و پرونده‌های فساد مسئولان و آقازاده‌ها برخورد جدی داشته باشد.

اکرم صلاحی نماینده دانشجویان دانشگاه بیرجند نیز در سخنانی خطاب به رئیس دستگاه قضا گفت: ما معترض نسبت به برخی از مسائل هستیم ولی اغتشاش‌گر نیستیم.

وی با تأکید بر اینکه باید بین معترض و اغتشاش‌گر حدومرز قائل شوید، گفت: هیچ‌گاه مشکلات منِ دانشجو را درک نکرده و مثل من زندگی نکرده‌اید.

گلایه‌ای دیگر از دانشجویان

نماینده دانشجویان دانشگاه بیرجند یادآور شد: مشکل من روسری نیست من روسری روی سر من سنگینی نمی‌کند اما مگر مادران ما در این انقلاب سهم نداشتند.

صلاحی با بیان اینکه گشت ارشاد باید یک قانون و چهارچوب داشته باشد، گفت: مگر مقام معظم رهبری و حاج قاسم سلیمانی نفرمودند ما یک ملت هستیم؟

وی با اشاره به اینکه مشکل من و امثال من حجاب نیست، گفت: دل من برای همان پلیسی هم که او را آتش می‌زنند، می‌سوزد.

نماینده دانشجویان بیرجند یادآور شد: رهبری فرمودند جوانان ستون‌های این کشور هستند حالا سوال این است که چرا این ستون‌ها در سیاست کشور دخیل نمی‌شوند.

صلاحی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، رئیس قوه قضائیه را خطاب قرار داد و گفت: دانشجویان از کمیته انضباطی می‌ترسند و با دیدن آن، راه خود را کج می‌کنند.

هلالی، نماینده دانشجویان دانشگاه فرهنگیان بیرجند در این مراسم گفت: معاونت پیشگیری قوه قضائیه چه نسبتی با آموزش و پرورش برقرار کرده و چه میزان بر روی ساختارهای معیوب آموزش و پرورش مطالعه داشته است.

برخورد با اغتشاش و اعتراض یکسان نباشد

مهرداد روحانی، از دیگر نمایندگان دانشجویان دانشگاه بیرجند هم در این مراسم با اشاره به اینکه چرا ارگان‌های نظامی با اعتراضات و اغتشاشات برخورد یکسان دارند گفت: از جمله با دانشجویان معترض، برخورد می‌کنند، این امر نارضایتی و دو دستگی ایجاد می‌کند.

وی گفت: درخواست داریم که رئیس قوه قضائیه برای توقف پیگیری پرونده‌های دانشجویان معترض دستور قاطع صادر کند.

روحانی با انتقاد از عملکرد شورای عالی فضای مجازی در وقایع اخیر گفت: پیام‌رسان‌های داخلی ضعیف عمل می‌کنند و سایر پیام‌رسان‌ها هم برای مردم محدود شده و این امر اشتغال بخشی از مردم و کسب و کارهای در فضای مجازی را به مخاطره انداخته است.

پیرامون سیستان و بلوچستان روشنگری کنید

نماینده دانشجویان دانشگاه بیرجند با اشاره به اتفاقات رخ‌داده در سیستان و بلوچستان گفت: دستگاه قضائی و مسئولان بخش‌های مختلف باید در خصوص قضایای واقع‌شده در سیستان و بلوچستان روشنگری کنند.

روحانی افزود: باید این روشنگری صورت گیرد تا نارسانه‌ها نتوانند موج‌سواری داشته باشند.

امین جعفرپور، نماینده دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند هم طی سخنانی بیان کرد: این روزهای همه می‌گویند اعتراض آری و اغتشاش خیر.

وی با اشاره به اینکه آیا مسئولان نقشی در ایجاد بسترها و ارتباط‌سازی عمیق با مردم ندارند، گفت: از شما خواهش داریم به مسئولان خراسان جنوبی برای بالا بردن آستانه تحمل خود تأکید کنند.

نماینده دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه اگر صدای مردم را نشنویم موضوعات بسیار کوچک تبدیل به تهدید می‌شوند، یادآور شد: امیدواریم حاصل سفر رئیس قوه قضائیه به خراسان جنوبی، خوش‌خبری برای اهالی دانشگاه و رسانه باشد

قاسمی‌فر، نماینده دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز طی سخنانی خطاب به رئیس قوه قضائیه گفت: آقای اژه‌ای می‌خواهم شما را مورد خطاب قرار دهم چرا که شخص شما برای گفتگو با منتقدان اعلام آمادگی کرده‌اید.

فضای گفت و گو با منتقد فراهم شود

وی با اشاره به اینکه در بند هفت سند تحول نیز تصریح شده که قوه قضائیه باید فضای گفتگو با منتقدان را فراهم آورد، گفت: حالا سوال این است که آیا دستگاه قضائی برای این مهم تمهیداتی اندیشیده است یا خیر.

نماینده دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی افزود: آقای اژه‌ای، شما در دهه ۷۰ با برگزاری دادگاه‌هایی، یک باند سیاسی اقتصادی را رسوا کردید، اما اکنون این سوال را از جنابعالی دارم که چرادادگاه‌های مفاسد اقتصادی را به صورت علنی برگزار نمی‌کنید.

قاسمی فر یادآور شد: قطعاً تحقق این مهم در افزایش سرمایه اجتماعی نظام و امیدواری مردم تأثیرگذار خواهد بود.

احمد لامعی گیو، رئیس دانشگاه بیرجند هم گفت: خراسان جنوبی بالغ بر ۴۲ هزار دانشجو دارد که در این میان سهم دانشگاه بیرجند ۱۳ هزار و ۳۰۰ نفر است.

وی ضمن اشاره به برخی طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام در خراسان جنوبی، خواستار آن شد که حل مشکلات مربوط به شهرک فرهیختگان نیز پیگیری شود.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید