حمزه لو یادآور شد: به منظور کاهش نوسازی بافت‌های فرسوده استان، انجام مطالعات در محدوده، شناسایی و اعطای تسهیلات بانکی جهت نوسازی مردمی در محلات هدف و طرح‌های نوسازی و بهسازی از دیگر فعالیت‌ها در این حوزه به شمار می‌رود.

وجود سه هزار هکتار سکونت‌گاه غیر رسمی در آذربایجان غربی

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه افزایش کیفیت زندگی در مناطق کم‌برخوردار استان در اولویت‌ برنامه‌های بازآفرینی شهری است، گفت: سه هزار و ۶٢٨ هکتار سکونتگاه غیررسمی، ٨٠۵ هکتار بافت تاریخی و ۵٩ هکتار بافت شهری با پیشینه روستایی در استان وجود دارد.

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، سیدمحسن حمزه‌لو با بیان اینکه پروژه‌های بازآفرینی شهری در مناطق مختلف این استان اکنون از میانگین پیشرفت اجرایی ٨۵ درصدی برخوردار است، افزود: مطالعات و طرح‌های توانمندسازی، اشتغالزایی و ارتقای فرهنگ عمومی ساکنان سکونتگاه‌های غیررسمی نیز در حال اجرا است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه طرح‌های بازآفرینی شهری در ۲ هزار و ۴۹۰ هکتار بافت فرسوده به مرحله اجرا درآمده است، ادامه داد: در حال حاضر چهار پروژه احداث خدمات روبنایی شامل ۲ پروژه احداث مدرسه، یک پروژه ساخت خانه محله و یک پروژه ساخت زمین چمن مصنوعی در محلات هدف بازآفرینی شهری این استان در دست انجام است.

وی با اشاره به اینکه امسال ٢۵ پروژه برای بهسازی و آسفالت معابر محلات هدف بازآفرینی شهری تعریف شده است، اضافه کرد: ٢ هزار تُن قیر به ارزش ٢٢٠ میلیارد ریال به صورت رایگان برای بهسازی و آسفالت معابر این محلات در شهرهای مختلف تخصیص یافته و در اختیار شهرداری‌ها قرار گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ستاد بازآفرینی شهری در پنج محور فعالیت می‌کند، گفت: توسعه امکانات و خدمات روبنایی و زیربنایی و عمومی، تهیه برنامه‌های بازآفرینی شهری و محله‌ای، ارتقای زیرساخت‌های شهری در محله‌ها، بهسازی فضاهای شهری و محله‌ای، توانمندسازی اقتصادی و ظرفیت سازی اجتماعی و نهادی محورهای این فعالیت‌ها است.

بازآفرینی شهری راه برون رفت از این مشکل

حمزه لو یادآور شد: به منظور کاهش نوسازی بافت‌های فرسوده استان، انجام مطالعات در محدوده، شناسایی و اعطای تسهیلات بانکی جهت نوسازی مردمی در محلات هدف و طرح‌های نوسازی و بهسازی از دیگر فعالیت‌ها در این حوزه به شمار می‌رود.

ژ بازآفرینی شهری با هدف افزایش تاب‌آوری محلات هدف و حفظ ایمنی این مناطق اجرا می‌شود و این امر نیز مورد تاکید مسوولان است.

توانمندسازی این محلات، تجهیز و مقاوم‌سازی آن برای مقابله با حوادث و احیای ارتقای انسجام اجتماعی محله‌های مورد نظر بازآفرینی شهری و بهبود بافت فرسوده از دیگر اهداف این طرح هاست، رویکرد دولت و مسوولان در چارچوب اجرای «طرح بازآفرینی شهری» حمایت از بازسازی و نوسازی محلات فرسوده و ناکارآمد است.

اجرای طرح بازآفرینی شهری «امید» از ۱۹ بهمن سال ١٣٩٧ در سی و نهمین نشست ستاد ملی بازآفرینی شهری با حضور رییس جمهور وقت در وزارت راه و شهرسازی کلید خورد؛ در این طرح برنامه نوسازی بافت‌های فرسوده توسط بخش خصوصی با تسهیل گری دولت اجرا می‌شود.

برای بازآفرینی شهری در آذربایجان‌غریی هشت هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده که ‌یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال از این مبلغ توسط شرکت بازآفرینی شهری تامین می‌شود، در مجموع حدود ۲۵۰ طرح بازآفرینی شهری در ارومیه، خوی، میاندوآب، مهاباد، بوکان، سردشت و پیرانشهر تعریف شده است.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید