۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶
کد خبر: 55399162

پاوه یکی از شهرهای بسیار زیبای ایران است که در دل کرمانشاه جای گرفته و زیبای‌های بسیاری را در خود جای داده است. یکی از زیبایی‌های این شهر سد خاکی داریان می‌باشد.

سد خاکی داریان کجاست؟

سلام نو-سرویس گردشگری:سد داریان یک سد خاکی ساخته شده روی رودخانه سیروان در نزدیکی شهرنودشه شهرستان پاوه و در مجاورت روستای داریان است. سد در میانه این رود احداث شده است و از آنجا که به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی پاوه به شمار می‌رود، نظر گردشگران را به خود جلب می‌کند.

سد خاکی داریان کجاست؟

معرفی

داریان از مناطق زیبا و توریست پذیر استان کرمانشاه است که در فاصله ۲۴ کیلومتری شهرستان پاوه و ۱۶۴ کیلومتری شهر کرمانشاه (مرکز استان) قراردارد که دارای محبوبیت بسیاری در بین گردشگران است. نام دیگر روستای جنگلی داریان، هورامی می باشد به معنای لبریز شده از آب. علت این نام گذاری، وجود چشمه ها و جویبارهای بسیار در منطقه داریان است. معمولاً منطقه بوم گردی و تفریحی داریان را با انار های شیرین و درشت می شناسند. کارگاه های سازهای سنتی این منطقه بومی که در آن تنبور، سه تار و دو تار ساخته می شود، در منطقه کم نظیر است. از دست سازه های معروف این روستای زیبا می توان به ارغوان بافی اشاره کرد که با چوب ارغوان ابزارآلاتی مانند سبد برنج، سبد میوه و تور ماهیگیری (چنگله) را تولید می کنند. روستای داریان دارای جاده های مناسب بوده و از امکاناتی مانند آب، برق، تلفن و اینترنت برخوردار است.

سد خاکی داریان کجاست؟

کی بروم؟

روستای جنگلی و توریستی داریان دارای آب و هوای خنک و معتدل است و حتی سفر در تابستان را برایتان دلچسب می کند، بنابراین پیشنهاد ما به شما اوایل خرداد تا اوایل شهریور ماه است. طبیعت دوستان می توانند در یواسپیس، پلتفرم خدمات بوم گردی، فهرست اقامتگاه های بوم گردی و خانه بومی های داریان پاوه را مشاهده کرده و اقامتگاه مورد علاقه خود را به صورت آنلاین رزرو کنند و از تفریحات هیجان انگیز و جالب منطقه داریان مانند کوهنوردی و اسب سواری لذت ببرند.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید