۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۸
کد خبر: 55399140

باید به خوبی جاهای دیدنی توتکابن را بشناسید تا بتوانید بازدید خاطره انگیزی از این شهر و جاذبه های گردشگری آن داشته باشید.

جاهای دیدنی توتکابن

سلام نو-سرویس گردشگری: توتکابن یکی از شهرهای استان گیلان می باشد که زیرمجموعه شهرستان رودبار است. این شهر در بخش رحمت آباد قرار گرفته و دارای زیبایی های بیشماری است. شما باید به خوبی جاهای دیدنی توتکابن را بشناسید تا بتوانید بازدید خاطره انگیزی از این شهر داشته باشید. در گذشته شهر توتکابن، کرم های ابریشم را پرورش می داده و درختان توت زیادی را در این شهر کاشته اند. نام شهر توتکابن برگرفته از درخت های بیشمار توت شهر است. زیبایی های خدادی و طبیعی زیادی در این شهر قرار گرفته که نظر هر بیننده ای را جلب می کند. هر ساله مسافران زیادی از این شهر بازدید می نمایند. توتکابن یکی از شهرهای شمالی است که شامل دو بخش پایین محله و بالا محله می باشد. گویش مردم این شهر تاتی است.

معرفی جاهای دیدنی توتکابن

برای رفتن به توتکابن باید مکان های گردشگری این شهر را به خوبی بشناسید. برخی از مهمترین جاهای دیدنی توتکابن که باید با آنها آشنا باشید عبارتند از :

۱. غار دربند رشی

یکی از مکان های گردشگری توتکابن غار دربند رشی می باشد. در واقع باید بدانید که این غار را به عنوان یکی از خاص ترین دیدنی های شهرستان رودبار می شناسند. این غار در قسمت جنوبی روستای رشی قرار گرفته است. ارتفاع غار دربند رشی حدود ۷۵۰ متر می باشد که از سطح دریا فاصله دارد. غار دربند رشی یکی از جاذبه‌ های تاریخی استان گیلان و شهرستان رودبار شناخته می شود. غار دربند رشی به عنوان یکی از برجسته ترین غار های کشور ایران به شمار می‌ رود که در این غار آثار باستانی مربوط به عصر سنگی کهن وجود داشته است.

افرادی که به تاریخ علاقه زیادی دارند می ‌توانند از این مکان گردشگری توتکابن بازدید کنند تا جاذبه تاریخی غار را مورد بررسی قرار دهند. هر ساله افراد زیادی به رودبار می روند تا از غار باستانی دربند رشی بازدید نمایند. کوه درفک یکی از بهترین کوه های استان گیلان می باشد که در نزدیکی غار دربند رشی قرار گرفته است. به همین دلیل طبیعت گردان و کوهنوردان به این کوه می روند و از غار دربند رشی بازدید می‌ نمایند.

۲. روستای دیورش

روستای دیورش یکی دیگر از جاهای دیدنی توتکابن می باشد. این روستا حدود ۳ کیلومتر با روستای شیرکوه فاصله دارد. همچنین با بخش مرکزی یعنی شهر توتکابن حدود ۷ کیلومتر فاصله دارد. روستای دیورش دارای جاذبه های گردشگری تاریخی و بی نظیری است. قدمت طولانی این روستا موجب شده که بسیاری از افراد از آن بازدید نمایند. از آنجایی که سرچشمه سفید آب در این روستا قرار گرفته جنگل های گسترده ای دارد. درختان این روستا بسیار زیاد است.

شما می توانید با رفتن به این مکان گردشگری توتکابن درختان سر به فلک کشیده را مورد بازدید قرار دهید. جاذبه های طبیعت گردی این روستا بی نظیر است که می توانید در هر فصل سال آنها را از نزدیک مشاهده کنید. روستای دیورش یکی از روستاهای کوهپایه به شمار می ‌رود که تپه های متفاوتی دارد. اگر مایل هستید بهترین روستای شهر توتکابن را از نزدیک بازدید کنید باید بدانید که روستای دیورش یکی از بهترین روستا ها به شمار می رود.

جاهای دیدنی توتکابن

زیبایی های توتکابن

۳. مکان گردشگری توتکابن و پارک جنگلی سیاه داران

پارک جنگلی سیاه داران به عنوان یکی دیگر از مکان های گردشگری توتکابن شناخته می ‌شود. در این پارک گونه های متفاوتی از درختان را مشاهده می ‌کنید. درختانی که سر به فلک کشیده اند و چشم انداز زیبایی دارند. همچنین باید بدانید که گونه‌ های متفاوتی از حیوانات در این پارک مشاهده می شوند. روباه، گراز وحشی، گرگ، جوجه تیغی و ... از جمله حیواناتی هستند که در این جنگل قرار گرفته ‌اند. زمان بازدید از این جنگل به حیوانات نباید آسیبی وارد نمایید. در این پارک آثار دیگری مانند کوه های سرسبز، سرچشمه سفید آبی، ییلاقات لارنه و ... قرار گرفته اند.

۴. خانه های روستای توتکابن

توتکابن دارای زیبایی های متفاوتی می باشد که بافت روستایی از جمله مهم ‌ترین مکان های گردشگری توتکابن به شمار می رود. خانه های روستایی که در توتکابن قرار گرفته اند به صورت پراکنده هستند. این خانه‌ ها به طور معمول سقف بلند دارند و دو طبقه می باشند. مصالحی که برای ساخت خانه های توتکابن به کار گرفته می شوند چوب، سنگ و گل است. سقف هر یک از خانه های توتکابن به صورت شیروانی می باشد. جذابیت خانه‌های توتکابن موجب شده که بسیاری از گردشگران از این شهر بازدید نمایند.

جاهای دیدنی توتکابن

توتکابن رودبار

۵. مکان گردشگری توتکابن و غار یخی درفک

غار یخی درفک به عنوان یکی دیگر از جاهای دیدنی توتکابن شناخته می‌ شود. در نزدیکی کوه درفک غار یخی قرار گرفته که بسیاری از طبیعت گردان و کوهنوردان به این غار می روند. مناظر زیبایی که در غار یخی درفک وجود دارد توجه بسیاری از گردشگران را جلب کرده است. آب و هوای مطبوع این غار لذت پیاده‌ روی را چندین برابر می ‌کند. زمانی که به این غار می روید باید وسیله های کوهنوردی مانند کوله پشتی، کتانی و ... را همراه خود ببرید. هوای غار یخی درفک بسیار تمیز و پاک است. در واقع شما از این هوا و فضا لذت می برید و سفری خاطره انگیز خواهید داشت. برای رفتن به ارتفاعات شهرستان رودبار و شهر توتکابن بهتر است که نیمه اول سال را انتخاب کنید. در نیمه اول سال، طبیعت سرسبز غارهای توتکابن جذابیت بیشتری دارند.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید