۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۶:۰۳
کد خبر: 55399136

در این مطلب به معرفی چند منطقه گردشگری که در سفر یک روزه به جاده چالوس می توان از آنها بازدید کرد می پردازیم.

سفر یک روزه به جاده چالوس

سلام نو-سرویس گردشگری: مسافرت های کوتاه یک یا دو روزه معمولا در آخر هفته ها رخ می دهند. برای انجام این مسافرت ها قاعدتا می بایست مکان هایی نزدیک انتخاب شوند. اهالی پایتخت معمولا چنین مسافرت های کوتاهی را به یک و تنها یک مقصد انجام می دهند: شمال کشور. در این بین جاده چالوس هم به سبب نزدیکی با تهران و هم به دلیل جذابیت های فراوانی که دارد محبوب ترین انتخاب در نزد پایتخت نشین ها به شمار می رود. در این مطلب می خواهیم درباره سفر یک روزه به جاده چالوس و گزینه هایی که در این سفر پیش روی شماست صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

پیست اسکی دیزین

پیست اسکی دیزین شاید یکی از اولین نام هایی باشد که در خصوص سفر یک روزه به جاده چالوس به ذهن می آید. این پیست معروف که در فاصله هفتاد و پنج کیلومتری شهر کرج واقع شده است که یکی از مقاصد گردشگری محبوب خصوصا در فصل زمستان است. اگر شما نیز علاقه مند به تفریحات زمستانی و ورزش مفرح اسکی هستید حتما سری به دیزین بزنید. دیزین دارای بیست و سه پیست اسکی، هفت تله اسکی، دو تله سیژ و چهار تله کابین است. در این مجموعه تفریحی همچنین امکانات دیگری نظیر پیست چمن، پیست اسب سواری، زمین والیبال، زمین تنیس و... نیز برای گردشگران مهیا شده است.

سفر یک روزه به جاده چالوس

تله کابین نمک آبرود

تله کابین نمک آبرود

مقصد اصلی بسیاری از گردشگران در سفر یک روزه به جاده چالوس تله کابین نمک آبرود است. شهرک تفریحی و توریستی نمک آبرود در دوازده کیلومتری شهر چالوس واقع شده است. در این شهرک دو خط تله کابین وجود دارد. خط یک با بیست و چهار کابین چهار نفره مسافران را طی پانزده دقیقه به بالای قله مدوبن منتقل می کند. خط دو نیز برای انتقال مسافران به بالای قله دیوحمام طراحی شده است. در این شهرک توریستی یک منطقه جنگلی با نام پارک جنگلی نمک آبرود و یک منطقه ساحلی با نام تفرجگاه ساحلی نمک آبرود نیز قرار دارد. از جمله دیگر تفریحات موجود در این شهرک می توان به زیپ لاین، شاتل سواری، قایق سواری، هاورکرافت، پیست کارتینگ و شهربازی کودکان اشاره کرد. روزانه بالغ بر هزار گردشگر از شهرک تفریحی نمک آبرود دیدن می کنند.

پارک جنگلی چالوس

پارک جنگلی چالوس که با نام جنگل فین نیز شناخته می شود یک گزینه دیگر در سفر یک روزه به جاده چالوس می باشد. اگر ساکن تهران هستید می توانید خود را در عرض کمتر از سه ساعت به این منطقه جنگلی زیبا برسانید. پارک جنگلی چالوس درست در کنار رودخانه چالوس واقع شده است و در سفر به این منطقه رودخانه و جنگل را در کنار هم خواهید داشت. مرداب زیبای کندوچال با گل های انبوه نیلوفر آبی که در سطح آن دیده می شوند نیز در دل همین جنگل واقع شده است.

روستای سپهسالار

بسیاری از گردشگران ترجیح می دهند در سفر یک روزه به جاده چالوس خیلی از تهران دور نشوند. با توجه به اینکه مسیر برگشت نیز وجود دارد و باید فکر ترافیک آخر هفته را نیز کرد. بنابراین مناطق گردشگری نزدیک تر به پایتخت برای چنین سفرهای کوتاهی مناسب تر هستند. یکی از محبوب ترین این مناطق روستای سپهسالار می باشد. این روستا در فاصله پانزده کیلومتری سد کرج و در پنج کیلومتری غرب جاده چالوس واقع شده است. در دل این روستا یک رودخانه زیبا و در فاصله دو کیلومتری آن نیز یک آبشار تماشایی قرار گرفته است. مقبره امامزاده ابراهیم که در دل یک غار واقع شده است نیز از دیگر جاذبه های گردشگری روستای سپهسالار می باشد.

سفر یک روزه به جاده چالوس

روستای شهرستانک

روستای شهرستانک

تفرجگاه شاهان قاجار و ییلاق محبوب ناصرالدین شاه. اگر می خواهید یک سفر یک روزه به جاده چالوس را پشت سر بگذارید روستای شهرستانک یکی از بهترین انتخاب هاست. این روستای ییلاقی در نزدیکی منطقه آسارا و در کیلومتر چهل و چهارم جاده چالوس واقع شده است. شهرستانک منطقه ای بسیار سرسبز است و هرسو می توانید درختان تنومند گردو، سیب، توت، زردآلو و آلبالو را ببینید. چشمه گله گیله و رودخانه ای که از آن سرچشمه می گیرد از دیگر جاذبه های این روستا هستند. روستای شهرستانک یک درخت کهنسال اورس را نیز در خود جای داده است. گفته می شود این درخت دو هزار و هشتصد سال قدمت دارد. از جمله دیگر جاذبه های گردشگری شهرستانک می توان قلعه دزدبند و تپه شنستون را نام برد.

غار یخ مراد

اگر می خواهید در سفر یک روزه به جاده چالوس تجربه ای منحصر بفرد را برای خود رقم بزنید سری به غار یخ مراد بزنید. این غار نیز دارای فاصله نزدیکی با تهران می باشد و در کیلومتر هفتاد جاده چالوس واقع شده است. جالب ترین و دیدنی ترین جذابیت غار یخ مراد ستون های یخی آن هستند. ویژگی متمایز این ستون ها با ستون های یخی غارهای دیگر این است که از سقف آویزان نیستند. بلکه در عین شگفتی به شکل ستون هایی کریستالی از زمین سر بر آورده اند. تالارها و دریاچه های کوچک یخ زده از دیگر جلوه های تماشایی غار یخ مراد هستند. این غار در نزدیکی دو روستای ازبر و کهنه ده و در منطقه گچسر واقع شده است.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید