۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۴
کد خبر: 55398846

با فروکش کردن هیجانات در بازار ارز، از عصر امروز (سه شنبه) قیمت دلار در بازار ۸۰۰ تومان کاهش یافته است.

دلار ریخت / تب بازار فروکش کرد

به گزارش سلام نو به نقل از قدس آنلاین، در روزهای اخیر با اقدامات روانی، دلالی و بازارسازی برخی از واسطه ها در بازار در فضای مجازی که بعضا از خارج کشور مدیریت می شود و همچنین تاثیرات تورم داخلی شاهد افزایش قیمت ارز بودیم.

اما بانک مرکزی با اقدامات تنظیمی خود کنترل بازار ارز را به دست گرفته به طوری که قیمت دلار در بازار ارز عصر امروز ۸۰۰ تومان پایین آمده است.

همچنین محمد کشتی آرای کارشناس ارشد بازار طلا و سکه گفت: قیمت سکه هم تحت تاثیر خبر عرضه‌ اوراق سپرده سکه بانک مرکزی قرار گرفت و باعث شد در دو روز گذشته سیر نزولی قیمت سکه شروع شود و حباب سکه یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان کاهش یابد.
همچنین از عصر امروز در مناطق شمالی تهران تعدادی از افراد با مراجعه به طلافروشی ها در حال فروش سکه و طلا هستند که نشانه کاهش انتظارات تورمی است.

تداوم عرضه های سنگین در سامانه نیما
حجم عرضه ارز در سامانه نیما در روز سه شنبه ۱۷ آبان ماه حدود ۶ برابر میزان تقاضا بود.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، روز ۱۷ آبان ماه از مجموع عرضه ارز معادل ۷۴۵ میلیون دلار در سامانه نیما فقط ۱۱۹ میلیون دلار مشتری داشت و معامله شد.

بر این اساس، مجموع عرضه ارز در سامانه نیما (حواله) سه شنبه ۱۷/ ۸ / ۱۴۰۱ معادل ۷۴۵ میلیون دلار و مجموع ارز معامله شده در این سامانه معادل ۱۱۹ میلیون دلار بوده است.

مجموع معاملات روز گذشته (دوشنبه) در سامانه نیما معادل ۳۱۰ میلیون یورو بود.

همچنین در بازار متشکل ارزی (اسکناس) روز گذشته، ۱۶.۶۳ میلیون دلار با میانگین نرخ ۳۴ هزار و ۱۶۳ تومان و یک میلیون و ۴۰۹ هزار یورو با میانگین نرخ ۳۴ هزار و ۳۳۴ تومان به صورت توافقی معامله انجام شد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید