این استان دارای آثار تاریخی بسیاری نیز هست. بدیهی است که این واقعیت حاکی از وجود کانون جوامع بشری در این منطقه است. حال بیایید با برخی از برترین جاذبه های گردشگری ایران در این استان برجسته آشنا شویم.

ایلام

سلام نو-سرویس گردشگری: شهر ایلام (مرکز استان ایلام) در ۷۱۰ کیلومتری تهران، محصور در ارتفاعات پوشیده از جنگل با آب و هوای معتدل کوهستانی با چشمه‌های بسیار مطبوع است. ایلام در قدیم به اربوجان معروف بوده است. سپس ایلام تا سال ۱۹۲۹ به حسین آباد معروف بود که بازسازی شد. حسین قلی خان مقتدرترین والی پشتکوه، بناهای متعددی را در این شهر که ساکن تابستانی او و جانشینان او بود، ساخت. با توجه به پیشینه تاریخی آن، در سال ۱۳۴۵ با تصویب فرهنگستان ایران، ایلام نامگذاری شد. در حال حاضر ایلام مرکز استان است و در سال‌های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است. ایلام به دلیل داشتن چندین اثر طبیعی، تاریخی و فرهنگی، شهری بسیار مهم از نظر گردشگری است. معماری ایلام مانند بسیاری از مناطق دیگر ایران شامل دوره‌های سنتی و معاصر است. اگرچه دسترسی آسان به سوخت‌های فسیلی و برق ممکن است به انتقال معماری ایرانی در سایر مناطق ایران از سبک سنتی به سبک مدرن کمک کرده باشد، اما در ایلام افزایش جمعیت نیز نقش بسته است. قلعه والی، عمارت فلاحتی و قلعه میرغلام نمونه‌هایی از بناهای سنتی باقی مانده در ایلام هستند. حیاط سکونت نوع اصلی بناهای این دوره است. این نوع بنا به دلایل اقلیمی و فرهنگی به عنوان نوع ساختمان اصلی در سراسر ایران پذیرفته شد. آجر مصالح ساختمانی اصلی در این بناها است. تکنیک‌های حرارتی غیرفعال که برای ساختمان‌های سنتی ایرانی نشان داده شده است، معمولا در این ساختمان‌ها استفاده می‌شود. قلعه والی ایلام به نوعی حیاط ساخته شده است. ایجاد سایه و رطوبت با استفاده از منظره سرسبز، درختان مرتفع و حوض، اصلی‌ترین تکنیک‌های غیرفعال مورد استفاده در این بنا برای کاهش دما در تابستان بود. قلعه میرغلام ایلام حیاط کلاسیک ایرانی را به نمایش می‌گذارد. باغ و پوند عناصر اصلی این نوع بناها بودند. عمارت فلاحتی قبلا در کنار بام‌های مسطح در بناهای سنتی ایلام از سقف شیبدار استفاده می‌کرد. استان ایلام یکی از استان‌های غربی کشور است. کوه‌ها، رودخانه‌ها، آبشارها، مناطق کوهستانی حفاظت شده و دشت‌های وسیع و حاصلخیز، این استان را به مقصدی برای گردشگران طبیعت تبدیل کرده است.

این استان دارای آثار تاریخی بسیاری نیز هست. بدیهی است که این واقعیت حاکی از وجود کانون جوامع بشری در این منطقه است. حال بیایید با برخی از برترین جاذبه های گردشگری ایران در این استان برجسته آشنا شویم.

آشنایی کامل با ایلام، بهشتی در غرب کشور

برترین جاذبه‌های گردشگری طبیعی ایلام که باید از آن دیدن کنید

  1. تنگ کافری
  2. دریاچه های دوقلو سیاه گاو
  3. تالاب چاکار
  4. دره ارغوان
  5. تنگه بهرام چوبین
  6. پارک جنگلی طبیعی ششدار
  7. پارک جنگلی چغا سبز
  8. رودخانه سیمره
  9. چشمه آب گرم دهلران
  10. آبشار ابطاف
  11. چشمه‌های تار جوشان
  12. منطقه حفاظت شده کولاک
  13. غار تلسم ایوان
  14. دریاچه سد ایلام
  15. تنگه رازیانه
  16. قلعه قیران
  17. تالاب زمزم
  18. آبشار چم او
  19. غار برره زرد
  20. کوه تولاو
  21. تفرجگاه تجریان

آشنایی کامل با ایلام، بهشتی در غرب کشور

برترین جاذبه‌های گردشگری تاریخی ایلام که باید از آن دیدن کنید

  1. پشت قلعه
  2. قلعه هزارانی
  3. قلعه جولیان
  4. قلعه هزار درب (هزار در)
  5. قبرستان چنار
  6. کتیبه گلگل ملکشاهی
  7. قلعه اسماعیل خان
  8. قبرستان آرمو
  9. قلعه سه کسان
  10. آتشکده چارطقی
  11. شهر باستانی سیمره (مداکتو)
  12. قلعه پور اشرف
  13. تپه علی کوش
  14. آتشکده مشاکان
  15. پل گاومیشان
  16. قلعه میرغلام هاشمی
  17. قلعه کنجان چم
  18. سد کنجان چم
  19. قلعه ولی
  20. آتشکده سیاهگل
  21. طاق شیرین و فرهاد
  22. کاخ فلاحتی
  23. شهر باستانی سیروان
  24. موزه تاریخ طبیعی ایلام

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید