مسوول کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در افغانستان اعلام کرد که حدود ۲۴ میلیون نفر به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

هشدار صلیب سرخ درباره وضعیت نگران کننده ۲۴ میلیون نفر در افغانستان

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، ایلوا فیلون رییس دفتر صلیب سرخ در افغانستان در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توییتر نوشت: با فرا رسیدن فصل زمستان، وضعیت بشری در افغانستان بدتر خواهد شد.

این مقام کمیته بین‌المللی صلیب سرخ تاکید کرد که برای رسیدگی به نیازمندان در افغانستان به حمایت‌های قویتر بین‌المللی نیاز است.

در عین حال این کمیته در گزارشی اعلام کرد که در حال حاضر، نزدیک به ۲۰ میلیون نفر در افغانستان به مواد غذایی کافی دسترسی ندارند و بیش از ۲۴ میلیون نفر به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ ابراز نگرانی کرده که تشدید بحران انسانی در افغانستان میلیون‌ها نفر را به فقر و تنگدستی سوق خواهد داد. به گفته این کمیته، زنان بیوه و کودکان یتیم مهمترین قشر آسیب‌دیدگان بحران انسانی کنونی در افغانستان هستند و در بسیاری موارد آنان قادر به خوردن حتی یک وعده غذایی مناسب در روز نیستند.

این کمیته بار دیگر تاکید کرده است که پس از حاکمیت طالبان در افغانستان، ۷۰۰ هزار نفر شغل خود را از دست داده‌اند.

این در حالی است که بر اساس آمار سازمان جهانی بهداشت، نزدیک به ۱۹ میلیون نفر، سطوح بالایی از عدم مصونیت غذایی را در افغانستان تجربه می‌کنند و بیش از ۳۴هزار کودک مبتلا به سوءتغذیه شدید در سال جاری میلادی در بیمارستان‌ها بستری شده‌ اند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید