نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و کشورهای آفریقایی، از اعلام آمادگی مسکو برای میانجیگری بین ایران و عربستان جهت حل اختلافات خبر داد

آمادگی روسیه برای میانجیگری میان ایران و عربستان

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، « میخائیل بوگدانُف »‌ امروز سه شنبه در پاسخ به سوال خبرگزاری اسپوتنیک روسیه مبنی بر تنش در روابط بین ایران و عربستان اظهار داشت: ما با دوستان عربستانی و ایرانی خود در تماس هستیم و از حل همه تناقضات و سوء تفاهمات در چارچوب یک گفت و گوی سازنده بر سر میزمذاکره حمایت می کنیم.

پیشتر روزنامه آمریکایی « وال استریت ژورنال» گزارش داده بود که عربستان اطلاعاتی را درباره حمله قریب الوقوع ایران به اهدافی در داخل خاک خود با آمریکا در میان گذاشته است.

« ناصر کنعانی »‌ سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با اشاره به این موضوع گفت که کشورهای غربی تعمدا" جو را علیه ایران تشدید می کنند.

سرویس‌های اطلاعاتی ایران اعلام کردند که با محموله‌ای از پول و تجهیزات اطلاعاتی از عربستان که برای اغتشاشگران در این کشور اختصاص یافته بود، مواجه شده اند.

نشست بعدی مذاکرات آستانه در مورد سوریه از ۲۲ تا ۲۳ نوامبر برگزار می شود

نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و آفریقا همچنین از برگزاری نشست بعدی مذاکرات آستانه ( نوزدهمین نشست) در مورد سوریه ( بین ایران، روسیه و ترکیه) طی روزهای ۲۲ و ۲۳ نوامبر ( ۱- ۲ آذر) خبر داد.

بوگدانف اظهار داشت: پیشتر « سرگئی لاوروف » وزیر امور خارجه روسیه در امان بود و با طرف های اردنی درباره مشارکت هیات اردنی به عنوان کشور ناظر گفت و گو کرد و این موضوع در مورد عراق و لبنان به عنوان کشورهای همسایه سوریه نیز صدق می کند و آنها نیز به اتفاقاتی که در سوریه می گذرد علاقه مند هستند زیرا مسائل مربوط به مرزها و پناهندگان وجود دارد و ما از مشارکت این کشورها استقبال می کنیم.

هجدهمین نشست بین المللی درباره سوریه با عنوان مذاکرات آستانه طی روزهای ۱۵ تا ۱۶ ژوئن در پایتخت قزاقستان برگزار شد.

بوگدانوف همچنین گفت که در مذاکرات با ترکیه درباره پروازهای روسیه به سوریه پیشرفت هایی بوجود آمده است.

معاون وزیر خارجه روسیه در پاسخ به سوال خبرنگاران که آیا پیشرفتی در مذاکرات با آنکارا برای برطرف شدن محدودیت‌های پروازهای روسیه به سوریه بوجود آمده است، گفت: بله. مقامات هوانوردی ما روی این موضوع کار می کنند و ما به عنوان وزارت امور خارجه با جدیت از این تلاش‌ها حمایت می‌کنیم تا همه مشکلاتی که گاهی پیش می‌آید، از بین برود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید