۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۰
کد خبر: 55398702

آبشارها و دریاچه‌های زیبا در میان درختان سرسبز و پر در روستای پالنگان، هوا را در طول روز بسیار دلچسب و در نیمه شب بسیار سرد می‌کند. بنابراین اگر جایی برای اقامت در طول شب پیدا کردید، حتما لباس گرم همراه خود داشته باشید.

کردستان

دریاچه زریبار

شایعات زیادی در مورد این دریاچه باشکوه در اطراف پخش شده است. برخی از مردم بر این باورند که دریاچه یک شهر باستانی را در زیر خود پنهان کرده است و افراد دیگر داستان‌های خود را در مورد آن دارند. علاوه بر رمز و راز دریاچه، ویژگی‌های بسیار جذابی نیز وجود دارد که بازدیدکنندگان زیادی را به خود جذب می‌کند. بسیاری از بازدیدکنندگان معمولا برای بازدید از مهاجرت فصلی پرندگان در فصل بهار می‌آیند و از اوقات خود در کنار دریاچه لذت می‌برند و تصاویر خیره کننده‌ای از پرندگان فصلی ثبت می‌کنند. بهار مراتع را با لذت، رنگ‌آمیزی می‌کند و در حالی که دریاچه سفید نقره‌ای درخشان می‌درخشد، پرندگان به جیک جیک می‌پردازند و مناظری جادویی خلق می‌کنند. از کوه‌های اطراف بالا بروید تا دید بهتری از دریاچه زریبار داشته باشید و برای اکانت فیسبوک یا اینستاگرام خود عکس‌های فوق‌العاده بگیرید. فراموش نکنید که قایق‌های پدالی را در دریاچه غول پیکر امتحان کنید. چند رستوران محلی نیز در اطراف دریاچه وجود دارد که غذاهای خوشمزه‌ای را برای شما تدارک می‌بینند. ماهی کبابی که تازه از دریاچه صید می‌شود، همیشه مورد علاقه بازدیدکنندگان است. نان محلی معروف به نام کلانه را نیز بچشید تا خاطره‌ای شیرین از سفر خود به کردستان در ذهن داشته باشید. بدون شک بازدید از دریاچه معروف زریبار کردستان چیزی است که دوستداران طبیعت دوست ندارند آن را از دست بدهند.

کردستان؛ بهشتی روی زمین

دریاچه زریبار کردستان

اورامان تخت

یکی از نقاط کردستان که توجه بسیاری را به طبیعت زیبای خود جلب می‌کند، اورامان تخت است. کوه‌های مرتفع، دره‌های پرپیچ و خم، رودخانه درخشان و ابرهای نرمی که بالای سر شما پرواز می‌کنند، حس پرواز را در شما ایجاد می‌کند. اگر به کردستان سفر می کنید، یک رسم سنتی را خواهید دید که توسط مردم محلی برگزار می‌شود. این رسم تاریخی پیرشالیار نام دارد که از هزاران سال پیش برگزار می‌شود. در این رسم، گوسفند یا گاو قربانی می‌شوند و مردم محلی با گوشت آنها کوزه می‌پزند. در این میان سایر مردم محلی با لباس‌های سنتی خود آلتی موسیقی به نام دف می‌نوازند. دف از سازهای محبوب و قدیمی کردی است که در سراسر ایران در مراسم مذهبی استفاده می‌شده است. پوشش خاص مردم اورامان در کنار مهربانی و مهمان نوازی آنها، فرصت شگفت‌انگیزی را برای داشتن تجربه‌ای به یاد ماندنی و شگفت‌انگیز بهشتی در کردستان فراهم می‌کند.

کردستان؛ بهشتی روی زمین

اورامان تخت

روستای پالنگان

روستای پالنگان یکی دیگر از روستاهای پلکانی ایران با مردم محلی فوق‌العاده صمیمی است. آشنایی با تنوع بسیار زیاد غذاها، آداب و رسوم سنتی و مراسم تنها در یک روستا چشمگیر است.

کردستان؛ بهشتی روی زمین

روستای پالنگان

روستای پالنگان دارای پایگاهی سنتی است که با سنگ و آجر به شکل معماری پلکانی ساخته شده است. یکی از واقعیت‌های جالب در مورد این نوع روستاها این است که سقف هر خانه، حیاط خانه‌های بالایی است. این روستا در دامنه کوه‌هایی قرار دارد که در دو طرف رودخانه واقع شده‌اند. آبشارها و دریاچه‌های زیبا در میان درختان سرسبز و پر در روستای پالنگان، هوا را در طول روز بسیار دلچسب و در نیمه شب بسیار سرد می‌کند. بنابراین اگر جایی برای اقامت در طول شب پیدا کردید، حتما لباس گرم همراه خود داشته باشید.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید