دبیرکل سازمان ملل متحد با هشدار به شرکت کنندگان در نشست اقلیم جهانی در «شرم الشیخ» در مصر گفت که جهان در حال شکست در مبارزه با تغییرات اقلیمی است.

گوترش: جهنم آب‌وهوایی برای کره زمین در راه است

به گزارش سلام نو به نقل از مشرق، دبیرکل سازمان ملل متحد روز دوشنبه با هشدار جدی به شرکت کنندگان در نشست اقلیم جهانی در «شرم الشیخ» در مصر گفت که جهان در حال بازنده شدن در مبارزه با تغییرات آب و هوایی است.

به گزارش شبکه خبری «ان‌بی‌سی»، «آنتونیوگوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد در سخنان خود درخواست برای حذف تدریجی زغال سنگ تا سال ۲۰۴۰ را تکرار کرد.

گوترش گفت: «ما در جنگ برای زندگی خود هستیم و در حال شکست خوردنیم.»

گوترش افزود: «انتشار گازهای گلخانه‌ای و دمای جهانی همچنان در حال افزایش است و سیاره ما به سرعت به نقطه اوج هرج و مرج آب وهوایی نزدیک می‌شود. ما در بزرگراه به سوی جهنم آب و هوایی حرکت می‌کنیم و به سرعت پیش می‌تازیم.»

گوترش گفت که بسیاری از درگیری‌هایی که در سراسر جهان اتفاق می‌افتد با هرج‌ومرج فزاینده آب و هوایی مرتبط است

دبیر کل سازمان ملل افزود که مشکل آب و هوا ناشی از فعالیت‌های انسانی بوده ، بنابراین راه حل آن نیز در عمل انسان نهفته است. گوترش به شرکت کنندگان درنشست اقلیم جهانی گفت که برای جلوگیری از سرنوشت نابودی اقلیم جهانی، همه کشورهای «گروه ۲۰» باید اقدامات خود را به سرعت اجرا کنند.

وی خواستار ایجاد یک پیمان همبستگی آب و هوایی بین اقتصادهای توسعه یافته و در حال توسعه و به ویژه اقتصادهای توسعه یافته و نوظهور شد. گوترش گفت که ایالات متحده و چین هر دو مسئولیت خاصی برای تحقق تلاش‌ها در این زمینه دارند.

او افزود: «بشریت یک انتخاب دارد. همکاری کنید یا از بین بروید. این یا یک پیمان همبستگی آب و هوایی است یا یک پیمان خودکشی جمعی.»

اخیرا تظاهراتی در برخی از کشورهای جهان علیه کم کاری دولت‌ها در مبارزه با تغییرات اقلیمی برگزار شد.شهر «بروکسل» در بلژیک در روزهای گذشته شاهد تظاهرات سازماندهی شده متشکل از بیش از ۹۰ سازمان محیط زیستی و اتحادیه‌های کارگری بود و مردم خواستار تدابیر شدید دولت علیه گرمایش جهانی شدند.

پلیس شمار شرکت کنندگان در این راهپیمایی را ۲۵۰۰۰ نفر اعلام کرد. «ربکا اینسن» از اعضای گروه «ائتلاف اقلیمی» گفت، مردم همچنان به حضور در خیابان‌ها برای اقدامات بیشتر دولت در زمینه آب و هوا ادامه می‌دهند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید