سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه گفت مسکو برای تماس با کی‌یف آمادگی دارد اما سیاست‌های اوکراین گفت‌وگو را غیرممکن می‌کند.

اعلام آمادگی روسیه برای تماس با اوکراین
«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین دوشنبه (هفتم نوامبر، ۱۶ آبان) بر آمادگی روسیه برای گفت‌وگو با اوکراین تاکید کرد اما گفت سیاست‌های کی‌یف این امکان را از بین می‌برد.

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، او همچنین در اظهارنظر درباره گزارش واشنگتن پست مبنی بر این که آمریکا در گفت‌وگو با اوکراین آن را به مذاکره با مسکو تشویق کرده، گفت : نمی‌دانیم درست است یا نه--گزارش‌های واقعی نیز وجود دارد اما گمانه‌زنی‌ها بیشتر است.

پوتین در اجلاس گروه ۲۰ شرکت می کند؟

این مقام ارشد روسیه همچنین گفت که تا پایان هفته مشخص خواهد شد آیا ولادیمیر پوتین در اجلاس گروه ۲۰ شرکت خواهد کرد یا خیر.

روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست بامداد یکشنبه گزارش داد دولت آمریکا به‌صورت مخفیانه در حال فشار آوردن به سران اوکراین است تا ضمن توقف مخالفت‌های خود با مذاکره، آمادگی خود برای بازگشت به گفت‌وگو با روسیه را نشان دهند.

در این گزارش آمده است که گفت‌وگوهای واشنگتن با اوکراین، پیچیدگی موضع دولت آمریکا درخصوص اوکراین را نشان داد که همزمان علناً با ارسال تسلیحات از این کشور حمایت می‌کند اما به راهکاری سیاسی برای پایان این درگیری امیدوار است.

این روزنامه با ادعای اینکه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه جدیت چندانی برای مذاکره با اوکراین ندارد، اما به نقل از مقامات آمریکایی نوشت که ممنوعیت وضع‌شده برای مذاکره توسط ولودیمر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین، باعث نگرانی متحدان این کشور شده است.

زلنسکی پیش از این ادعا کرده کی‌یف آماده مذاکرات با مسکو است اما به شرطی که رئیس‌جمهوری غیر از پوتین در روسیه سر کار باشد.

بعد از این گزارش، روزنامه وال استریت ژورنال هم از مذاکرات محرمانه «جیک سالیوان» مشاور امنیت کاخ سفید با دستیاران ارشد رئیس‌جمهور روسیه خبر داد. به ادعای این گزارش، مشاور امنیت ملی جو بایدن طی ماه‌های اخیر مذاکرات محرمانه‌ای با دستیاران ارشد امنیتی پوتین پیرامون مساله اوکراین و در بحبوحه افزایش تنش‌ها و تهدیدهای اتمی برگزار کرده است.

وال استریت ژورنال اضافه کرد هدف این مذاکرات باز نگه داشتن کانال‌های دیپلماتیک میان مسکو و واشنگتن و نه رایزنی برای حل و فصل بحران اوکراین بوده است./فارس

کد خبرنگار: ۱۳
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید