در ادامه می‌خواهیم تعدادی از غذاهای محلی و خوشمزه این استان را به شما معرفی کنیم.

خوزستان

سلام نو-سرویس گردشگری: خوزستان هتل‌های متعددی با کلاس‌های قیمتی متفاوت دارد که بسته به هدف سفر و شهری که می‌خواهید به آن سفر کنید یا بودجه‌ای که قرار است هزینه کنید می‌توانید یکی از آنها را انتخاب کنید. در ادامه ۳ مورد از هتل‌های این استان را به شما معرفی می‌کنیم.

https://travital.com/assets/uploads/2020/06/pars-hotel.jpg

هتل پارس اهواز

هتل پارس اهواز (۵ ستاره)

این مجموعه ۵ ستاره بیش از ۱۰۱ هزار متر مربع مساحت دارد و از سال ۱۳۴۷ کار خود را آغاز کرده است که البته چندین بازسازی کامل در آن انجام شده که آخرین بار در سال ۱۳۹۳ است. این هتل دارای ۵ طبقه و ۱۳۶ واحد اقامتی و دارای کافی شاپ، استخر روباز، رستوران تابستانی و اتاق کنفرانس است. یکی از مزیت‌های هتل پارس اهواز که پذیرای میهمانان این هتل است، نزدیکی آن به رودخانه زیبای کارون و پل سفید است که از مهم‌ترین دیدنی‌های اهواز به شمار می‌روند.

راه‌هایی برای اقامت در خوزستان

هتل شوشتری

هتل تاریخی خانه پزشکی شوشتر (۳ ستاره)

خانه دکتر شوشتری که بیش از ۲۰۰ اثر باستانی دارد در دوره قاجار ساخته شده و در آن زمان به عنوان تجارتخانه مورد استفاده قرار می‌گرفته است. مرکز پزشکی شوشتر در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده و با ارائه خدمات مناسب میزبان گردشگران است. با توجه به حفظ معماری سنتی و حس نوستالژیک، آشپزخانه با امکان آشپزی عمومی در حیاط خلوت موجود است و می‌توانید با هماهنگی قبلی از آن استفاده کنید. این مجموعه در سال ۱۹۹۵ به طور کامل بازسازی شد و با ۹ اتاق در اطراف حیاط پذیرای مهمانان است.

https://travital.com/assets/uploads/2020/06/pars-guest-house.jpg

مهمانپذیر پارس

مهمانپذیر پارس آبادان (۵ ستاره)

هتل پارس کاروانسرای آبادان دارای ۹۳ اتاق و سوئیت است که قدمت آن به سال ۱۳۵۰ برمی‌گردد. در سال‌های جنگ تحمیلی، کار هتل متوقف شد و در اختیار رزمندگان اسلام قرار گرفت. پس از پایان جنگ ایران و عراق، بازسازی هتل کاروانسرای آبادان آغاز و در سال ۱۳۷۴ از سر گرفته شد و این هتل در سال ۱۳۸۷ به عضویت گروه هتل‌های پارس درآمد.

غذا در خوزستان

هر شهر و استانی نشانه‌های خاص خود را دارد که به نوعی هویت آن شهر محسوب می‌شود. از صنایع دستی گرفته تا جاذبه‌های گردشگری و غذاهای محلی، همه نماد یک شهر و یک استان هستند. قلیه ماهی، فلافل، مواد افیونی، برونی، برشک، توله حمیس، بانگو (ماست و خیار)، آش ارده، باقله توها، شلی ارده، هریسه، شوربا، پوست تخم مرغ، حشیش، سمبوسه (ویژه آبادان)، میگو پلو و رنگینک و پوکورا تنها بخشی از غذاها و خوراکی‌های سنتی استان هستند. در ادامه می‌خواهیم تعدادی از غذاهای محلی و خوشمزه این استان را به شما معرفی کنیم. البته نکته‌ای که باید در نظر داشت این است که معمولا فلفل زیاد استفاده می‌کنند و غذایشان بسیار تند است.

https://travital.com/assets/uploads/2020/06/ghelyeh-mahi.jpg

قلیه ماهی

قلیه ماهی

قلیه ماهی یکی از معروف‌ترین خورش‌های ایرانی است. در پخت این غذا از سبزیجات مخصوص (گشنیز و شنبلیله)، ادویه هندی، ادویه و ماهی جنوب استفاده می‌شود. در اکثر شهرهای جنوبی ماهی کبابی به خوبی پخته می‌شود و نوع ماهی که در هر شهر برای طبخ استفاده می‌شود معمولا متفاوت است. در اهواز علاوه بر ماهی‌هایی مانند میش و سمور، گاهی در غذا، میگو می‌ریزند.

راه‌هایی برای اقامت در خوزستان

فلافل

فلافل

فلافل غذای خشکی است که متعلق به لبنان است اما در ایران به آبادان معروف است. ماده اصلی این غذا نخود خیس خورده یا نیم پز است که از خمیر باگت و پیاز و ادویه درست می‌شود و سرخ می‌شود و به صورت ساندویچی به بازار عرضه می‌شود. البته این غذا آنقدر محبوب شده که امروزه در سراسر کشور طبخ می‌شود اما خوردن آن در خوزستان به خصوص آبادان حال و هوای دیگری دارد.

رستوران‌های پیشنهادی در خوزستان

در ادامه تعدادی از رستوران‌های این استان را به شما معرفی می‌کنیم:

رستوران گردان امپراطور

یکی از رستوران‌های خوب اهواز، رستوران امپراتور است که در طبقه هشتم ساختمان آی تی قرار دارد. منوی این رستوران شامل انواع غذاهای ایرانی، خارجی، بین‌المللی و دریایی است. از دیگر ویژگی‌های این رستوران منظره زیبای شهر اهواز است. نگران پارک خودرو هم نباشید چون می‌توانید از پارکینگ ساختمان استفاده کنید.

رستوران پاکستان در آبادان

راه‌هایی برای اقامت در خوزستان

رستوران پاکستان

یکی از رستوران‌های قدیمی آبادان، رستوران پاکستان و مدیریت این رستوران اصالتا پاکستانی هستند. در این رستوران، انواع غذاهای هندی، پاکستانی و ایرانی سرو می‌شود و می‌توانید از غذاهای اصیل جنوبی مانند قلیه ماهی لذت ببرید.

فلافل سرای ابوحیدر

راه‌هایی برای اقامت در خوزستان

فلافل سرای ابوحیدر

یکی از فلافلی‌های قدیمی و معروف شهر اهواز که سلف سرویس است و می‌توانید ساندویچ خود را با هر چیزی که دوست دارید پر کنید.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید