۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۷
کد خبر: 55398561

به طور کلی ماهیگیری در دریاچه حلیمه جان مجاز نیست، ولی بسیاری از افراد برای ماهیگیری به دریاچه حلیمه جان می روند.

ماهیگیری در دریاچه حلیمه جان

سلام نو-سرویس گردشگری: دریاچه حلیمه جان به عنوان یکی از دریاچه های کوچک استان گیلان شناخته می شود. بسیاری از افراد برای ماهیگیری به این دریاچه می روند. به طور کلی ماهیگیری در دریاچه حلیمه جان مجاز نمی باشد. اما با این وجود بسیاری از گردشگران یکی از تفریحات دریاچه حلیمه جان را ماهیگیری می دانند. این دریاچه به عنوان زیستگاه گونه های متفاوت ماهی شناخته می شود. برای این که به اکوسیستم ماهی ها آسیبی وارد نگردد ماهیگیری در این دریاچه ممنوع است. با این وجود شما می توانید ماهیگیری در این دریاچه را به عنوان یک تفریح به شمار بیاورید. این تفریح برای افراد دوست داشتنی به شمار می رود ولی به سیستم زندگی ماهی ها آسیب جدی وارد می کند.

بهترین ماهی در دریاچه عروس

گونه های زیادی از ماهی های متفاوت در دریاچه عروسی وجود دارند. اما هر کدام از گونه ها در تعداد محدودی هستند. اگر برای ماهیگیری در دریاچه عروس به دنبال بهترین ماهی هستید می توانید ماهی سفید را صید کنید. در واقع یکی از بهترین ماهی هایی که در دریاچه حلیمه جان می توانید صید کنید ماهی سفید است. تعداد ماهی در این دریاچه زیاد نیست و در تعداد محدودی می توانید آنها را صید کنید. طعم ماهی سفید بسیار لذیذ می باشد. اگر بتوانید ماهی سفید صید کنید در کمپ خود از پختن ماهی سفید لذت خواهید برد. به طور کلی ماهیگیری یکی از تفریحات دوست‌داشتنی و آرامش بخش به شمار می‌ رود. بیشتر افرادی که به ماهیگیری علاقه دارند می توانند در فصل مناسب به این دریاچه بروند.

بهترین فصل ماهیگیری در دریاچه حلیمه جان

اگر نمی خواهید به سیستم زندگی ماهی های دریاچه حلیمه جان آسیبی وارد کنید باید بهترین زمان ماهیگیری در این دریاچه را بشناسید. برای ماهیگیری در دریاچه حلیمه جان می توانید فصل بهار و پاییز را انتخاب کنید. در این دو فصل تعداد ماهی ها بیشتر است و شما می توانید تعداد ماهی های بیشتری را در دریاچه مشاهده نمایید. دقت داشته باشید که برای ماهیگیری فصل تابستان اصلا فصل مناسبی نیست. چرا که ماهی ها در حال تخم گذاری هستند و شما اگر آنها را صید کنید به اکوسیستم آنها آسیب جدی وارد خواهید کرد. به تازگی قوانین دشواری را برای ماهیگیری در این دریاچه اعلام کرده اند. به همین دلیل بسیاری از افراد برای ماهیگیری به دریاچه های دیگر استان گیلان می روند.

ماهیگیری در دریاچه حلیمه جان

ماهیگیری در دریاچه

سفید رود بهترین جایگزین دریاچه حلیمه برای ماهیگیری

از آنجایی که دشواری های ماهیگیری در دریاچه عروس تا حدودی زیاد شده است شما نمی توانید به راحتی در این دریاچه ماهیگیری کنید. بنابراین باید به دنبال یک مکان دیگر برای ماهیگیری باشید. در سفید رود شرایط مناسبی جهت ماهیگیری وجود دارد. سفید رود در نزدیکی منجیل است، به همین دلیل شما می توانید در کمترین بازه زمانی از دریاچه حلیمه به سفید رود بروید. در دریاچه سفید رود تعداد ماهی ها بیشتر است و بدون شک شما ماهی های زیادی را صید خواهید کرد. از آنجایی که تعداد ماهی های دریاچه حلیمه جان چندان زیاد نیست، بهتر است که به قصد صید ماهی به این دریاچه نروید.

تعداد مجاز صید ماهی در دریاچه عروس

همانطوری که گفتیم ماهیگیری در دریاچه حلیمه جان موجب از بین رفتن تعداد ماهی های دریاچه می شود. با این وجود بسیاری از گردشگران برای ماهیگیری به این دریاچه می آیند. اگر شما تعداد کمی ماهی صید کنید ایرادی ندارد. ولی اگر می خواهید تعداد زیادی از ماهی های دریاچه را صید کنید بدون شک اقدام تان غیر قانونی می باشد و به زاد و ولد ماهی ها آسیب جدی می زنید. بنابراین شرایط ماهیگیری در این دریاچه را به خوبی بدانید و بررسی کنید. در این صورت می توانید از ماهیگیری در این دریاچه لذت ببرید. دقت داشته باشید که ماهیگیری باید با قلاب های مخصوص انجام شود. این قلاب ها را می توانید همراه خودتان به دریاچه بیاورید و استفاده کنید.

ماهیگیری در دریاچه حلیمه جان

دریاچه عروس برای ماهیگیری

به جز ماهیگیری در دریاچه حلیمه جان چه تفریحات دیگری در دریاچه وجود دارد ؟

شما باید بدانید که به جز ماهیگیری در دریاچه عروس، تفریحات دیگری هم در دریاچه وجود دارد. به همین دلیل اگر نمی خواهید در این دریاچه ماهیگیری کنید بهتر است که از تفریحات دیگر لذت ببرید. یکی از بهترین تفریحات دریاچه، کمپ طبیعت گردی می باشد. خانواده های زیادی آخر هفته ها در این دریاچه کمپ می زنند تا از مشاهده طبیعت و دریاچه لذت ببرند. شما می توانید در بهار و تابستان برای کمپ طبیعت گردی این روستا را انتخاب نمایید. لوکیشن های زیادی برای عکاسی در این دریاچه وجود دارد. بنابراین می توانید برای عکاسی به این دریاچه بروید و سوژه های متنوع عکاسی را پیدا کنید.

پیاده روی یکی دیگر از تفریحات این دریاچه به جز ماهیگیری می باشد. اگر به پیاده روی و یا دوچرخه سواری علاقه دارید می توانید این دریاچه را انتخاب نمایید. پیاده روی در طبیعت و جنگل های سرسبز بدون شک برای هر فردی لذت بخش است. از آنجایی که آب و هوای این روستا عالی می باشد، شما می توانید با پیاده روی ریه هایتان را تازه کنید. اگر شرایط آب و هوایی روستا مناسب باشد می توانید از قایق سواری در دریاچه لذت ببرید.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید