۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۴
کد خبر: 55398553

اگر قصد سفر به روستای حلیمه جان را دارید باید به طور کامل جزئیات مسیر روستای حلیمه جان را بشناسید و موقعیت جغرافیایی روستا را بررسی کنید.

مسیر روستای حلیمه جان

سلام نو-سرویس گردشگری: روستاهای استان گیلان زیبایی و جذابیت خاصی دارند. روستای حلیمه جان را به عنوان یکی از خاص ترین و جذاب ترین روستاهای گیلان می شناسند که محبوبیت زیادی دارد. اگر قصد رفتن به این روستا را دارید باید به خوبی جزئیات مسیر روستای حلیمه جان را بشناسید. دریاچه زیبایی در این روستا قرار گرفته که آن را به عنوان دریاچه عروس می شناسند. روستای حلیمه جان یکی از روستاهای توابع رحمت آباد می باشد و زیر مجموعه شهرستان رودبار است. رودبار هم به عنوان یکی از شهرستان های استان گیلان می باشد. شما بعد از رستم آباد می توانید به این روستا بروید.

موقعیت جغرافیایی روستای حلیمه جان

اگر مایل هستید از روستای حلیمه جان بازدید کنید باید آدرس دقیق روستای حلیمه جان را بلد باشید. این روستا در نزدیکی شهر توتکابن قرار گرفته که بسیاری از افراد آن را به عنوان دریاچه حلیمه جان معرفی می کنند. روی نقشه در قسمت شمال شرق رودبار می توانید روستای حلیمه جان را پیدا کنید. دریاچه حلیمه جان تا شهر رودبار تنها ۳۰ کیلومتر فاصله دارد. یعنی شما بعد از ۳۰ دقیقه می توانید به مقصد برسید. فاصله رودبار تا این دریاچه زیاد نیست. فاصله دریاچه تا توتکابن تنها ۱۳ کیلومتر می باشد که در عرض ده دقیقه می توانید این فاصله را طی کنید. تا شهر رشت فاصله دریاچه حدود ۴۲ کیلومتر می باشد که شما بعد از ۴۴ دقیقه به مقصد می رسید.

اگر مایل هستید آدرس دقیق روستای حلیمه جان را یاد بگیرید نیاز است که ابتدا مبدا را در نظر بگیرید و سپس فاصله مبدا تا مقصد را بررسی کنید. برخی از شهرها با این روستا فاصله زیادی دارند. به عنوان مثال اگر می خواهید از شهر همدان به این روستا بیایید باید فاصله زیادی طی کنید. فاصله شهر تهران با این روستا حدود ۲۸۰ کیلومتر می باشد. شما برای طی کردن این فاصله باید ۳ ساعت در مسیر باشید تا به مقصد برسید. بسیاری از افرادی که به گردشگری علاقه دارند این دریاچه را برای سفر یک روزه انتخاب می کنند. اما برخی از افراد که فاصله زیادی را باید برای رسیدن به این دریاچه طی می کنند، شاید در دریاچه اقامت نمایند.

مسیر روستای حلیمه جان

دریاچه حلیمه جان

مسیر روستای حلیمه جان و مسیریابی روستا

برای پیدا کردن مسیر روستای حلیمه جان باید به خوبی بزرگراه هایی که به این روستا وصل می شوند را بشناسید. اگر می خواهید از سمت تهران به این روستا بیاید باید وارد آزادراه قزوین، رشت شوید. بعد از طی کردن این بزرگراه وارد رودبار می شوید. رودبار را که رد می کنید به توتکابن می رسید و می توانید جاده فرعی رسیدن به دریاچه حلیمه جان را مشاهده نمایید. سر جاده فرعی تابلویی نصب شده است که این تابلو شما را به سمت دریاچه حلیمه جان هدایت خواهد کرد. این جاده را که طی نمایید می توانید بعد از دو کیلومتر به دریاچه برسید و سپس جاده را طی نمایید تا روستا را مشاهده کنید.

اگر می خواهید آدرس دقیق روستای حلیمه جان را از سمت رشت یاد بگیرید باید وارد بزرگراه رشت، قزوین شوید. بعد از اینکه این بزرگراه را طی کردید می توانید روستای توتکابن را مشاهده نمایید. از قسمت زیرگذر وارد روستای حلیمه جان خواهید شد. باید از سمت راست بزرگراه خارج شوید تا بتوانید در موقعیت مخالف آزادراه قرار بگیرید. پس از آن وارد جاده دریاچه حلیمه جان خواهید شد. مسیر را که ادامه دهید دریاچه و روستا را مشاهده خواهید کرد.

بعد از پیدا کردن دریاچه، بازدید از روستا چقدر زمان می برد ؟

پس از اینکه مسیر روستای حلیمه جان را طی کردید می توانید از جذابیت های روستا بازدید نمایید. در واقع باید بدانید که دریاچه این روستا کوچک است. به همین دلیل مدت زیادی نیاز نیست در این روستا باشید. برخی از افراد به دلیل آب و هوای بی نظیری که این دریاچه دارد، در اقامتگاه ها می مانند و یک روز را برای اقامت در این روستا انتخاب می کنند. به صورت شبانه روزی می توانید به راحتی از این روستا بازدید نمایید. هزینه ای برای وارد شدن به این روستا نیازی نیست پرداخت کنید. آنتن دهی موبایل در این روستا به خوبی انجام می شود. بنابراین نیازی نیست نگران آنتن دهی و اتصال اینترنت تان باشد. در این روستا امکانات زیادی وجود دارد. بنابراین شما به راحتی می توانید یک روز در این روستا اقامت داشته باشید و از سفر خود لذت ببرید.

مسیر روستای حلیمه جان

روستای حلیمه جان

در مسیر روستای حلیمه جان به چه وسیله هایی نیاز داریم ؟

اگر مایل هستید روستای زیبای حلیمه جان را برای گردشگری انتخاب کنید باید وسیله های ضروری برای رفتن به این روستا را بشناسید. یکی از مهمترین وسیله هایی که برای رفتن به این روستا نیاز دارید خودرو یا اتوبوس می باشد. بسیاری از افرادی که به خانواده سفر می کنند همراه با ماشین شخصی شان می روند. اما برخی از افراد با تورهای گردشگری به این روستا می روند که باید با اتوبوس سفرشان را آغاز کنند. برای اینکه سفر آسوده ای داشته باشید باید همراهتان، کوله پشتی، موبایل، وجه نقد، کلاه، عینک آفتابی، آب آشامیدنی و ... باشد. در صورتی که می خواهید در کنار دریاچه اقامت داشته باشید می توانید همراه خودتان چادر مسافرتی ببرید.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید