۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲
کد خبر: 55398509

بسیاری از افرادی که به استان گیلان می روند شاید برایشان این پرسش به وجود بیاید که جنگل نقله بر کجاست و چه ویژگی دارد.

جنگل نقله بر کجاست

سلام نو-سرویس گردشگری: بسیاری از افرادی که به استان گیلان می روند برایشان شاید این پرسش به وجود بیاید که جنگل نقله بر کجاست. این جنگل در نزدیکی شهر رودبار و منجیل قرار گرفته است. شما می توانید با وارد شدن به روستای رستم ‌آباد تابلوی جنگل نقله بر را مشاهده کنید. جنگل نقله بر به عنوان یکی از زیباترین جنگل های استان گیلان شناخته می‌ شود که آن را به عنوان سرزمین زمردی معرفی می‌ کنند. آب و هوای بی نظیر این جنگل موجب شده که بسیاری از گردشگران هر ساله برای بازدید جنگل به استان گیلان بروند.

مسیر رسیدن به جنگل نقله بر

اگر شما در مسیر تهران به رشت هستید می توانید به سمت روستای رستم‌ آباد بروید تا از این جنگل بازدید نمایید. 45 کیلومتری جاده استان به استان قزوین، جنگل زیبای نقله بر را می‌توانید مورد بازدید قرار دهید. آسان بودن مسیر جنگل موجب شده که بسیاری از افراد برای بازدید از جنگل به روستای رستم‌ آباد بروند. امروزه بیشتر افرادی که به تورهای مسافرتی علاقه دارند جنگل نقله بر را در تور گردشگری خود قرار می دهند. شما تنها در یک روز می توانید از این جنگل بازدید نمایید و از مشاهده پوشش گیاهی و جانوری جنگل لذت ببرید.

جنگل نقله بر کجاست و پوشش گیاهی جنگل

پوشش گیاهی جنگل زیبای نقله بر نشان دهنده طبیعت ناب شمال ایران است. بعد از اینکه متوجه شدید جنگل نقله بر کجاست می ‌توانید از جاذبه‌ های طبیعی و دیدنی این جنگل بازدید نمایید. سپیدرود به عنوان یکی از مهم ترین رودهایی شمال کشور شناخته می شود که از میان جنگل نقله بر رد می شود. در واقع باید بدانید که سپیدرود نقش بسیار مهمی روی زیبایی و سرسبزی طبیعت جنگل دارد. برای اینکه مدتی از گرمای تابستان دور باشید می ‌توانید جنگل نقله بر را به عنوان یکی از جنگل های زیبای استان گیلان در مسافرت یک روزه انتخاب نمایید. در فصل گرما هوای این جنگل بسیار خنک است. طبیعتی که این منطقه دارد موجب شده بسیاری از افراد از بودن در این جنگل لذت ببرند. درختان انجیل به عنوان مهمترین پوشش های گیاهی جنگل نقله بر هستند.

جنگل نقله بر رودبار ، طبیعت بکر و بهشتی

جنگل نقله بر

جاذبه های طبیعی جنگل نقله بر

یکی از زیباترین پدیده هایی که در استان گیلان وجود دارد جنگل نقله بر رودبار می باشد. شما می توانید از جاذبه ‌های طبیعی دیگری که در این جنگل قرار گرفته است بازدید نمایید. سرو هرزویل که حدود ۳۰ متر ارتفاع دارد به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری جنگل نقله بر شناخته می‌ شود. شما در حوالی منجیل می توانید از این سرو بازدید نمایید. سرو هرزویل یکی از جاذبه‌های تاریخی می باشد. این سرو طول عمر زیادی داشته و پادشاهان زیادی مانند ناصرالدین شاه قاجار از آن بازدید کرده ‌اند.

جنگل نقله بر کجاست و پوشش جانوری جنگل

پس از اینکه متوجه شدید جنگل نقله بر کجاست باید در مورد پوشش جانوری جنگل اطلاعات کافی کسب نمایید. پرندگان زیادی روی شاخه سرسبز درختان جنگل آواز می خوانند. شما با شنیدن صدای آواز پرندگان تجربه سفرتان لذت بخش تر می شود. پرندگانی مثل قمری، توکای سیاه، کمرکولی جنگلی و ... در این جنگل وجود دارند. در این جنگل شما می توانید جانورانی مانند گراز و شغال را مشاهده کنید. حواستان باشد که به پوشش جانوری جنگل نباید آسیبی وارد شود.

جاذبه های گردشگری جنگل نقله بر

جاذبه های گردشگری متفاوتی در جنگل نقله بر رودبار وجود دارد. جنگل پیمایی و پیاده روی به عنوان یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری جنگل نقله بر می باشد. تماشای طبیعت بی نظیر و درختان بلند جنگل نقله بر برای بسیاری از افراد آرامش بخش است. تماشای کوه درفک و همچنین سپیدرود یکی از دیگر جاذبه‌ های طبیعی این جنگل به شمار می‌ رود. سوژه های بی نظیری برای عکاسی در جنگل نقله بر وجود دارد. شما می توانید از دشت های جنگلی که در اطراف روستا وجود دارند بازدید نمایید. به طور کلی جاذبه های گردشگری جنگل نقله بر متفاوت و زیاد است. به همین دلیل سالانه گردشگران زیادی برای بازدید از این جنگل به استان گیلان می روند.

جنگل نقله بر رودبار ، طبیعت بکر و بهشتی

نقله بر در گیلان

جنگل نقله بر کجاست و بهترین فصل بازدید از جنگل

اگر می خواهید بدانید جنگل نقله بر کجاست و بهترین فصل را برای رفتن به جنگل انتخاب کنید باید فصل بهار، تابستان و پاییز را مد نظر داشته باشید. آب و هوای این جنگل خنک و دلپذیر است. اگر می خواهید فصل پاییز به این جنگل بروید باید همراه تان بارانی و لباس گرم داشته باشید. هر فصلی برای رفتن به این جنگل انتخاب مناسبی است. رنگ برگ های درختان جنگل در فصل پاییز زرد و نارنجی می شود. در فصل تابستان پوشش گیاهی سبز جنگل را مشاهده خواهید کرد.

افرادی که برای تور گردشگری می‌ خواهند جنگل نقله بر را انتخاب کنند بهتر است که مسیرهای جنگل زیبای نقله بر را به خوبی بشناسند. مسیر جنگل نقله بر به عنوان بهترین مسیر پیاده روی شناخته می ‌شود. شما می‌ توانید کفش مناسبی به پا داشته باشید تا مدت زمان زیادی در جنگل پیاده‌ روی کنید. پس از پیاده روی در جنگل به دشت زیبای نقله بر می رسید. زمانی که به این دشت می رسید می توانید زیبایی های جنگل را به خوبی مشاهده کنید. تماشای جنگل نقله بر از این قسمت جذاب و بی نظیر خواهد بود.

کد خبرنگار: ۲۶
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • مهندس حمیدرضا حجت شمامی IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    0 0
    نویسنده محترم نقله بر ازروستاهای توابع رستم آباد شمالی هست بعد رستم آباد (شهر رستم آباد هست) روستای رستم آباد نیست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید