۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۷
کد خبر: 55398485

در این مطلب به معرفی روستاهای زیبای اطراف چالوس از جمله روستای سینوا، روستای ناتر و روستای دلیر می پردازیم.

روستاهای زیبای اطراف چالوس

سلام نو-سرویس گردشگری: چالوس یکی از قطب های گردشگری شمال کشور است که همه ساله مسافران زیادی را راهی خود می کند. این شهر که به عقیق همیشه سبز شهرت یافته است در استان مازندران و در نزدیکی شهرهایی چون رامسر، نوشهر، نور و کلاردشت واقع شده است. در این مطلب می خواهیم به معرفی روستاهای زیبای اطراف چالوس و شرح جاذبه های گردشگری هر کدام از آنها بپردازیم. با ما همراه باشید.

روستای سینوا

روستای سینوا یکی از روستاهای زیبای اطراف چالوس است که در فاصله ده کیلومتری جنوب این شهر واقع شده است. این روستا یکی از خاص ترین موقعیت های جغرافیایی در بین روستاهای مازندران را دارد. چرا که اطراف آن پر از جاذبه های طبیعی مختلف است. یکی از این جاذبه ها رودخانه سردآبرود است که در حومه غربی روستا قرار دارد. در این رودخانه ماهی هایی همچون قزل آلا، سس ماهی، سگ ماهی و ماهی خیاطه زندگی می کنند و محدوده اطراف رودخانه نیز به شدت سرسبز و زیباست.

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری نزدیک این روستا مرداب هسل است. این مرداب مشهور که با نام تالاب کنیچال نیز شناخته می شود دارای مساحتی حدود یک هکتار است. عمق مرداب نیز حدودا سه متر می باشد. مرداب هسل به دلیل ترکیب رنگ شگفت انگیزی که در محدوده آن قابل رویت است مکانی به شدت محبوب برای عکاسان حرفه ای به شمار می رود. در اطراف این مرداب درختان مختلفی همچون شمشاد، راش، ممرز، انجیر، انار، انگور جنگلی و داغداغان وجود دارد که برگ های این درختان به خصوص در فصل پاییز به رنگ هایی جذاب و تماشایی در می آیند.

روستاهای زیبای اطراف چالوس

روستای ناتر

روستای ناتر

یکی دیگر از روستاهای زیبای اطراف چالوس که از جمله خوش آب و هوا ترین مناطق ییلاقی مازندران به شمار می رود روستای ناتر می باشد. این روستا در ارتفاع دو هزار و دویست متری از سطح دریا قرار دارد. به همین دلیل تابستان های این روستا به شدت خنک و مطبوع است و خبری از هوای مرطوب و شرجی در آن نیست. از جمله جاذبه های طبیعی این روستا می توان به آبشار بارینگتون اشاره کرد. این آبشار در فاصله سه کیلومتری غرب روستای ناتر واقع شده است و بیست و پنج متر ارتفاع دارد. در حومه شمالی روستا نیز رودخانه آیسورار قرار دارد که درختان صنوبر، بید، گردو، فندق و سیب در اطراف آن جلوه ای ویژه را به این رودخانه بخشیده اند.

در اطراف روستای ناتر چشمه های طبیعی زیادی نیز قرار دارد. از جمله این چشمه ها می توان به قلقله چشمه، چشمه درایو، چشمه لنار و ککی چشمه اشاره کرد. از جمله قله های اطراف این روستا نیز می توان قله های مسمور، کرچم و تخت سلیمان را نام برد.

روستاهای زیبای اطراف چالوس

روستای دلیر

روستای دلیر

دلیر نیز یکی دیگر از روستاهای زیبای اطراف چالوس است. در این روستا چندین کوه زیبا و سرسبز قرار دارد که از جمله آنها می توان به کوه های ککی کت، نرگیس کش، لشکرک و کاتیلو اشاره کرد. دره عمیق پل و جنگل جینگاگ نیز از جمله دیگر جذابیت های طبیعی این روستا هستند. از جمله دیگر جاذبه های گردشگری اطراف روستای دلیر می توان به چشمه هفت خونی، آبشار اوراز، قله علانه سر و قله سه برار اشاره کرد. قله چهار هزار و دویست متری معروف زرین کوه نیز در فاصله نزدیکی با این روستا قرار دارد. روستای دلیر از سحرگاه های بسیار زیبایی برخوردار است و مه صبحگاهی دلنشین آن از محبوبیت بالایی در بین گردشگران برخوردار است.

روستای سنار

یکی دیگر از روستاهای زیبای اطراف چالوس روستای سنار می باشد. این روستا که در جنوب غربی چالوس واقع شده است پیش از هر چیز با دریاچه معروف خود یعنی دریاچه ولشت شناخته می شود. این دریاچه که در کوهپایه رشته کوه البرز واقع شده است از هر چهار سو با کوه های سر به فلک کشیده احاطه شده است. دریاچه ای محصور میان کوهستان های البرز. این دریاچه در ارتفاع نهصد و سی و پنج متری از سطح دریا قرار دارد و هم از حیث منظره های طبیعی و هم از حیث دلپذیر بودن آب و هوا یکی از اولین انتخاب های گردشگران چالوس است. در داخل دریاچه ولشت آبزیانی همچون مار آبی، مار ماهی، قورباغه، اردک ماهی، ماهی سفید، شاه کولی و ماهی کولی زندگی می کنند. ماهیگیری یکی از تفریحات محبوب در حاشیه این دریاچه محسوب می شود. از جمله دیگر تفریحات موجود در محدوده دریاچه ولشت می توان به قایق سواری، اسب سواری، دوچرخه سواری، شاتل سواری، بیگ بال و جت اسکی اشاره کرد.

روستای شهرستانک

روستای شهرستانک نیز یکی دیگر از روستاهای زیبای اطراف چالوس است. البته این روستا نه در خود چالوس بلکه در مسیر محور معروف جاده چالوس واقع شده است. روستای شهرستانک که ییلاق محبوب ناصرالدین شاه قاجار بوده است در کیلومتر چهل و چهار جاده چالوس و در نزدیکی منطقه آسارا قرار گرفته است. چشمه گله گیله و رودخانه ای که از این چشمه سرچشمه می گیرد مهمترین جاذبه طبیعی شهرستانک هستند. در این روستا همچنین درختان انبوه سیب، زردآلو، آلبالو، توت و گردو نیز در هر سو قد برافراشته اند. شهرستانک موطن یک درخت تاریخی نیز هست. درخت اورس دو هزار و هشتصد ساله این روستا که از جمله کهن ترین درختان ایران به شمار می رود. قلعه دزدبند و تپه شنستون از دیگر جاذبه های قابل اشاره این روستا می باشند.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید