۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۵
کد خبر: 55398484

در این مطلب به معرفی دیدنی های چالوس در پاییز از جمله مرداب هسل، دریاچه ولشت و تله کابین نمک آبرود می پردازیم.

سلام نو-سرویس گردشگری: چالوس، شهری که به عقیق همیشه سبز شهرت دارد، یکی از مشهورترین و توریستی ترین شهرهای استان مازندران و شمال کشور می باشد. در این مطلب می خواهیم به معرفی جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی این شهر در فصل پاییز بپردازیم. با ما همراه باشید.

پارک جنگلی چالوس

وقتی صحبت از دیدنی های چالوس در پاییز به میان می آید نخستین تصویری که بر ذهن نقش می بندد تصویر درختان زرد و نارنجی و قرمز در پارک جنگلی چالوس است. این منطقه جنگلی در فصل پاییز بدل به یک تابلوی نقاشی می شود. برگ های نارنجی، قرمز، زرد، بنفش و حتی آبی در کنار هم منظره ای را به این پارک جنگلی می بخشند که لذتی سرشار و بی نظیر را نصیب گردشگران می کند.

پارک جنگلی چالوس که با نام جنگل فین نیز شناخته می شود در جنوب شهر چالوس و در حاشیه رودخانه معروف این شهر واقع شده است. این پارک جنگلی تنها سه ساعت با شهر تهران فاصله دارد. این فاصله کوتاه با پایتخت نیز به نوبه خود بر محبوبیت این منطقه گردشگری افزوده است. یکی از جذاب ترین دیدنی های چالوس در پاییز، یعنی مرداب کندوچال نیز در دل همین پارک جنگلی واقع شده است. مرداب کندوچال که در ارتفاع هفتصد متری از سطح دریا واقع شده است از مساحتی بالغ بر یک هکتار برخوردار است. آب این مرداب از چشمه های شیرین جنگل فین تامین می شود و عمق آن نیز حدود پنج متر است. یکی از جذابیت های ویژه مرداب کندوچال احاطه شدن آن توسط درختان جنگلی انبوه است. قرارگیری مرداب در مرکز این درختان جنگلی منظره ای تماشایی را به این منطقه بخشیده است.

دیدنی های چالوس در پاییز

مرداب هسل در پاییز

مرداب هسل

از جمله دیدنی های چالوس در پاییز که در این فصل از زیبایی دوچندانی نیز برخوردار است مرداب هسل می باشد. این مرداب که به آن تالاب کنیچال نیز گفته می شود در ده کیلومتری جنوب غربی چالوس واقع شده است. ترکیب رنگ های درختان اطراف این مرداب در فصل پاییز یکی از محبوب ترین سوژه های عکاسی برای عکاسان حرفه ای است. همچنین در این فصل بر سطح این مرداب نیز جلبک های سبز، نارنجی و سرخ به چشم می خورد که زیبایی این منطقه را افزون تر نیز می کند. مساحت مرداب هسل کمتر از یک هکتار است و عمق آن نیز در حدود سه متر است. در محدوده این مرداب درختان گوناگونی از قبیل انار، ممرز، راش، شمشاد، داغداغان، انجیر و انگور جنگلی قد برافراشته اند.

دریاچه ولشت

یکی دیگر از دیدنی های چالوس در پاییز که هر ساله گردشگران زیادی را در این فصل به خود جذب می کند دریاچه ولشت است. این دریاچه در جنوب غرب چالوس و در دوازده کیلومتری غرب مرزن آباد واقع شده است. محدوده اطراف دریاچه ولشت در فصل پاییز به معتدل ترین حالت خود از نظر آب و هوایی می رسد. بنابراین می توان گفت که بهترین زمان بازدید از این منطقه گردشگری اوایل فصل پاییز است. در درون این دریاچه آبزیانی همچون جلبک ها، ماهی سفید، مار ماهی، مار آبی، اردک ماهی و ماهی کولی زندگی می کنند. دریاچه ولشت در ارتفاع حدودا هزار متری از سطح دریا قرار دارد. روستاهای ولشت، لرگان، چلاجور، دیمو، سرکا و سما همگی در محدوده این دریاچه واقع شده اند.

تله کابین نمک آبرود

بحث ما در خصوص دیدنی های چالوس در پاییز است. اما تله کابین نمک آبرود در هر چهار فصل سال شلوغ و پر از گردشگر است. این تله کابین در حال حاضر پربازدیدترین تله کابین کل کشور به شمار می رود. خط یک تله کابین نمک آبرود که مسافران را به بالای قله مدوبن منتقل می کند دارای بیست و چهار کابین چهار نفره است. خط دو این تله کابین نیز که کابین های آن از نوع فایبرگلاس و با ظرفیت شش نفر طراحی شده اند مسافران را به بالای قله دیوحمام منتقل می کند. منظره سبز و زیبا و پرآب شهر چالوس از فراز این تله کابین ها یکی از جذاب ترین دیدنی های این شهر محسوب می شود. در تله کابین نمک آبرود کوه ها، جنگل ها، رودخانه ها و دریای شمال، همه و همه زیر پای شما قرار دارند.

شهرک توریستی نمک آبرود علاوه بر تله کابین از امکانات تفریحی و رفاهی پرشمار دیگری نیز برخوردار است. تفرجگاه ساحلی این شهرک و پارک جنگلی آن مشهورترین موارد در این خصوص هستند. در این مجموعه تفریحی همچنین بخش های محبوبی نظیر زیپ لاین، پیست کارتینگ، پیست اسب سواری، شهربازی کودکان، شاتل، هاورکرافت، قایق سواری و دوچرخه سواری نیز برای گردشگران مهیا می باشد.

دیدنی های چالوس در پاییز

آبشار آکاپل

آبشار آکاپل

در معرفی دیدنی های چالوس در پاییز حیف است که از آبشار زیبای آکاپل نامی نبریم. این آبشار با ارتفاع بیست متر در منطقه رودبارک از توابع شهرستان چالوس واقع شده است. آبشار آکاپل در کوهپایه قله معروف علم کوه قرار گرفته است. نزدیک ترین روستا به این آبشار روستای ونداربن می باشد. شاید بتوان گفت جذاب ترین ویژگی آبشار آکاپل برای گردشگران بکر بودن محدوده اطراف آن است. در منطقه اطراف این آبشار آرامش و سکوت دلپذیری حاکم است. صدای ممتد آبشار و آواز پرندگان نیز به دلپذیرتر کردن حال و هوای این منطقه کمک می کنند. آبشار آکاپل می تواند یک گزینه ایده آل برای گردشگرانی باشد که به مکان های بکر، دنج و خلوت علاقه مند هستند.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید