یکی دیگر از استان‌های بسیار زیبای ایران استان کرمان می‌باشد که جاذبه‌های بسیاری را در خود جای داده است. یکی از زیبایی‌های بی‌نظیر این استان غار میرزا می‌باشد که در رفسنجان واقع شده است.

سفری لذت‌بشخش در غار میرزا رفسنجان

سلام نو - سرویس گردشگری: غار میرزا یکی از جاذبه‌های طبیعی و جاهای دیدنی رفسنجان است که در خرداد ماه ۱۳۸۷، به همت تیم غارنوردی امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر استان کرمان و با همکاری هیئت کوهنوردی شناسایی و ثبت شد. دهلیزی باریک در دهانه‌ی غار قرار دارد که پس از گذشت مسیر کوتاهی، عریض می‌شود و به دوراهی می‌رسد. یکی از این دو راهی‌ها، سوراخی است کوچک که در واقع مسیر اصلی غار محسوب می‌شود و در ادامه به چاهی به عمق ۵۰ متر می‌رسد. در بخش میانی غار می‌توان قندیل‌های سنگی رنگارنگ با طرح‌های زیبا و متنوعی را مشاهده کرد که عمر آن‌ها بالغ بر میلیون‌ها سال تخمین زده شده است.

سفری لذت‌بشخش در غار میرزا رفسنجان

ویژگی‌های غار

با ورود به این غار وارد دهلیز باریکی می شویم . با کمی پیشروی به یک دوراهی می رسیم که سمت راستمان سوراخی کوچک و در رو به رو مسیری عریض تر قرار دارد برای رفتن به دل غار باید از سوراخ عبور کنیم . پس از عبور از این سوراخ ، به چاله ۵۰ متری غار خواهیم رسید . اگر همین گونه پیش برویم در میانه های غار به فرودی ۹۰ متری خواهیم رسید که همین موضوع ما را برای پیمون باقی غار مشتاق تر می کند زیرا فضایی معلق نیز می باشد .

در این غار می توانیم رنگ ها و طرح های زیبا، قندیل های که بلندای آنها از سقف به کف غار نیز رسیده است ، فسیل جانوران وحشی ، قندیل های بلوری و برکه آب را نیز ببینیم .

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید