محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دشمن به دنبال تبدیل اعتراض به اغتشاش و داعش سازی نوین است، امیدوارم زودتر امنیت تثبیت شود تا تغییرات لازم آغاز شود.

قالیباف: دشمن به دنبال تبدیل اعتراض به اغتشاش و اغتشاش به جنایت است

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حوادث اخیر بار دیگر نشان داد که گردانندگان اصلی اغتشاشات با تبدیل اعتراض به اغتشاش و تبدیل اغتشاش به جنایت، داعش سازی نوینی را در دستور کار خود قرار داده اند.

محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی بیان کرد: حوادث و اتفاقات اخیر پیامی روشن به همراه داشت و بار دیگر نشان داد که گردانندگان اصلی اغتشاشات یعنی سیا، موساد و گروهک‌های پیرو آن‌ها دنبال به نتیجه رسیدن مطالبات معترضین نیستند بلکه آن‌ها با تبدیل اعتراض به اغتشاش و تبدیل اغتشاش به جنایت داعش سازی نوینی را در دستور کار خود قرار داده اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: دشمنان ایران با مرزبانی مدافعان حرم به فرماندهی شهید حاج قاسم سلیمانی نتوانستند از طریق مرزها به کشورمان نفوذ کنند، اما آن‌ها امروز از داخل داعش بازتولید کرده اند و تاسف اصلی آنجاست که عده‌ای از چهره‌های فرهنگی، هنری، ورزشی و یا سیاسی از این داعش نوین حمایت می‌کنند و امکان حیات آن را مهیا می‌کنند. به این افراد توصیه می‌کنم به جای اینکه گوش خود را فقط به رسانه‌های لندن نشین بدهند کمی هم اخبار این جنایات را بشنوند تا واقعیت را ببینند. ببینند که این داعشی‌های نوین مانند داعشی‌های سوریه و عراق بدون هیچ دلیلی مردم بی گناه را شکنجه می‌کنند و به قتل می‌رسانند و مثل آن‌ها با افتخار فیلم جنایتشان را منتشر و روی آن تبلیغات می‌کنند.

وی افزود: این‌ها اگر بتوانند به هیچ کس رحم نمی‌کنند، همانطور که در فضای مجازی چنان خفقانی ایجاد کردند که هر کسی غیر خواسته آن‌ها عمل می‌کرد با بدترین اهانت‌ها مواجه می‌شد.

قالیباف یادآور شد: آن‌ها با این بهانه که نیروهای امنیتی معترضین را می‌کشند سعی در توجیه جنایت خود دارند، این در حالی است که نیروهای حافظ امنیت فقط مجهز به سلاح‌های ویژه مبارزه با اغتشاشات هستند. شهادت نیروهای پلیس و سایر نیروهای امنیتی در این مدت هم دلیل این ادعاست. این نیروها جان خود را در مقابل این جنایتکاران سپر می‌کنند، اما از سلاح گرم استفاده نمی‌کنند تا مردم در این میان آسیبی نبینند. ندیدن این واقعیت‌ها بلایی بدتر از داعش بر سر مردم خواهد آورد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ضروری است سخنی نیز با مسئولین امنیتی و رسانه‌ای مطرح کنم، گفت: مردم امروز از مسئولان، امنیت می‌خواهند و برای امنیت در جنگ ترکیبی نیازمند اقتدار هوشمند در میدان و بازنمایی کامل واقعیت در افکار عمومی هستیم تا هم بهانه‌ای به دشمن برای داعش سازی داده نشود و هم کسی جرات رفتار داعشی نداشته باشد و معترضین نیز از اسارت فکری رسانه‌های داعش ساز آزاد شوند.

وی یادآور شد: همانطور که رهبر معظم انقلاب هم فرمودند ما درگیر یک جنگ ترکیبی هستیم و دفاع در جنگ ترکیبی پاسخی از جنس خودش را می‌طلبد. تجربه‌های گذشته به اندازه کافی بوده است که هر چه زودتر دستگاه‌های مسئول خود را برای یک دفاع ترکیبی در برابر جنگ ترکیبی بیشتر از قبل آماه کنند.

قالیباف افزود: یکی از اهداف این جنگ ترکیبی غافل کردن مسئولان اقتصادی از وظایف خودشان است، همانطور که رهبر انقلاب در دیدار با اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام فرمودند این مسائل حواس شما مسئولین را پرت نکند و از کارهای اصلی و اساسی باز نمانید.

رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مجلس آماده است تا در این راستا و بیش از پیش هرگونه کمکی به دولت نماید و انتظار داریم که مسئولین دقت و نظارت بیشتری بر قیمت‌ها و بازار ارز داشته باشند.

قالیباف: امیدوارم زودتر امنیت تثبیت شود تا تغییرات لازم آغاز شود

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که هر چه سریع‌تر امنیت در کشور به صورت کامل تثبیت شود تا تغییرات مشروع و لازم به سمت حکمرانی نو در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی در چهارچوب نظام سیاسی جمهوری اسلامی آغاز شود.

کد خبرنگار: ۱۴
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید