۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۳
کد خبر: 55398203

جزیره هنگام از زیباترین جزیره‌های جنوب ایران به شمار می‌آید و اگر به قشم سفر کنید دانستن از فاصله قشم تا جزیره هنگام مهم می‌شود.

فاصله قشم تا جزیره هنگام

سلام نو _ سرویس گردشگری: توجه گردشگران به فاصله قشم تا جزیره هنگام در زمان سفر خود به جنوب ایران عزیز جلب می‌شود، چرا که هنگام پر از دیدنی و جاذبه گردشگری و طبیعی است و می‌توان با سفر به آن حسابی چشم‌ها را نوازش کرد و با کوله‌باری پر از خاطره به خانه برگشت. جزیره هنگام با قرارگیری در میان آب‌های زیبای خلیج همیشه فارس و در نزدیکی قشم گزینه‌ای به شدت مطلوب و هیجان‌انگیز برای جنوب‌گردی به حساب می‌آید و می‌توان با برنامه و استفاده از تورهایی که در جزیره قشم وجود دارد برای دیدن این جزیره و جاذبه‌های آن اقدام کرد و گفتنی است که در نظر گرفتن بازه زمانی برای گشتن در جزیره هنگام و سفر به آن از طریق جزیره قشم سبب شگفتنی شما خواهد شد.

موقعیت جغرافیایی جزیره‌های قشم و هنگام

برای پی بردن فاصله قشم تا جزیره هنگام خوب است در وهله اول درباره موقعیت مکانی این دو جزیره در ایران و ویژگی‌های هر یک از آن‌ها بدانیم تا بتوانیم برای سفر به قشم و هنگام با اطمینان بیشتری قدم برداریم. جزیره قشم به عنوان بزرگ‌ترین جزیره جنوب ایران در آب‌های خلیج همیشه فارس و تنگه هرمز که تنگه‌ای با اهمیت است، قرار دارد و جزء استان هرمزگان محسوب می‌شود این جزیره بزرگ ۱۴۹۱ کیلومتر مربع وسعت دارد و دارای سه بخش مرکزی، شهاب و حرا است و جزیره هنگام با مساحت ۳۶.۶ کیلومتری خود جزء بخش شهاب شهرستان قشم به شمار می‌آید. جزیره هنگام، جزیره‌ای به نسبت کوچک است که در جنوب قشم واقع شده و به دلیل ۹ کیلومتر طول و ۶ کیلومتر عرضی که دارد به شکل مخروط دیده می‌شود.

پیش از اینکه بدانیم فاصله قشم تا جزیره هنگام چقدر است از موقعیت جغرافیایی این دو جزیره در جنوب کشور ایران آگاه شدیم. در ارتباط با جزیره هنگام نیاز است بیشتر و بهتر از ویژگی‌های منحصر به فرد و جاذبه‌های طبیعی آن بدانیم تا به طور قطعی برای سفر به هنگام برنامه‌ریزی و بودجه‌ای برای آن تعریف کنیم. جزیره هنگام به جاذبه‌های مختلفی شهرت دارد از سواحل و خاک زیبای آن گرفته تا مردمان صمیمی و بی‌نظیر، از این رو سفر به آن چه کوتاه باشد چه بلند ارزشمند و جذاب است. از جاذبه‌های طبیعی جزیره هنگام می‌توان به ساحل نقره‌ای، ساحل درخشان، خاک سرخ و دلفین‌های بازیگوش آن اشاره کرد و گفتنی است که رفتن به بازار این جزیره خالی از لطف نیست و تجربه‌ای خاص به ارمغان می‌آورد به طور ویژه اگر از غذاهای جنوبی موجود در بازار مقداری را امتحان کنید.

فاصله قشم تا جزیره هنگام
اسکله کندالو قشم

فاصله قشم تا هنگام

درباره فاصله قشم تا جزیره هنگام باید گفت، نحوه دسترسی به هنگام به طور معمول از طریق قشم و بندرعباس است و این جزیره کوچک و جذاب با طبیعت بکر و زیبایی خود فاصله زیادی با این دو شهر ندارد، اگر مایل به سفر هنگام از طریق قشم باشید نیاز است تا خود را به اسکله کندالو برسانید و به وسیله شناورهای حمل مسافر در این اسکله به هنگام پا بگذارید، در صورتیکه تمایل دارید بدون معطلی یا توقف در قشم به هنگام بروید و سفر به قشم را با هواپیما تجربه کردید بایستی با تاکسی‌های فرودگاه تنها ۱۲ کیلومتر را در ۱۳ دقیقه تا اسکله کندالو طی و بلیط شناور به جزیزه هنگام را تهیه کنید. به طور کلی هنگام نسبت به بندرعباس فاصله کمتری با قشم دارد و چه بسا به همین دلیل باشد که سفر به هنگام بیش از اینکه از طریق بندرعباس صورت گیرد از قشم انجام می‌شود.

فاصله قشم تا جزیره هنگام در اصل فاصله شهر قشم تا این جزیره است و ۵۳.۷ کیلومتر اندازه‌گیری شده است و دقت کنیم که این فاصله از شهر قشم گرفته شده و طبیعی است با نزدیک شدن به ساحل قشم و رسیدن به اسکله کندالو این مسافت بسیار اندک می‌شود به نحوی که شمار زیادی از مسافران هنگام برای گشت یک یا حتی نیم روزه به آن سفر می‌کنند. یکی از دلیل‌هایی که پیشنهاد می‌کنیم از قشم به هنگام بروید تماشای دلفین‌هایی است که در نزدیکی هنگام برای تولید مثل به این نقطه از آب‌های خلیج همیشه فارس آمدند، این دلفین‌ها جلوه زیبای طبیعت هستند و از اواخر پاییز تا اوایل بهار در همسایگی هنگام زیست می‌کنند و به توصیه بومی‌های منطقه بهتر است در زمان آرام بودن دریا و صبح زود برای تماشای بازیگوشی و شنای این دلفین‌ها دل به دریا بزنیم.

نیاز به توجه است که در هنگام گونه‌های جانوری کمیابی نظیر خاردم مصری، لاک پشت پوزه عقابی و جبیر وجود دارند و این نشان از موقعیت و شرایط مطلوب این جزیره برای گونه‌های متفاوت و خاص جانوری و گیاهی است. سنگ مادر و دختر، نخلستان‌ها، اثرات باقی‌مانده از دوره استعمار پرتغال از دیگر جاذبه‌هایی است که می‌توان در جزیره از آن‌ها بازدید کرد و از رفتن به هنگام خرسند بود.

فاصله قشم تا جزیره هنگام

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید