۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۷
کد خبر: 55398172

سفر به جنوب ایران عزیز همیشه پر از ماجرا و شگفتی است و اگر شما نیز با رفتن به جزیره قشم تمایل دارید فاصله قشم تا هرمز را بدانید با ما همراه باشید.

فاصله قشم تا هرمز

سلام نو _ سرویس گردشگری: برای دانستن درباره فاصله قشم تا هرمز خوب است اطلاعاتی درباره این دو جزیره زیبا داشته باشیم و از موقعیت جغرافیایی هر یک بیشتر بدانیم و نسبت آن‌ها را با یکدیگر بسنجیم. قشم به عنوان بزرگ‌ترین جزیره در جنوب ایران از مقاصد با اهمیت گردشگری به حساب می‌آید و جزیره هرمز با وجود وسعت کمی که دارد به دلیل خاک پر رمز و راز و جاذبه‌های شگفت‌انگیز خود مسافران پر شماری را در طی سال جذب می‌کند این دلیلی است بر سفر مسافران از قشم به هرمز و تمایل برای دانستن درباره فاصله میان این دو نقطه. اتفاق خوشایند وجود مسیر دریایی از قشم تا هرمز و وجود شناورهایی برای طی کردن این مسیر.

موقعیت جغرافیایی قشم و هرمز

پیش از پی بردن به فاصله قشم تا هرمز نیاز است تا بیشتر درباره این دو مقصد جذاب و دیدنی و موقعیت مکانی آن‌ها اطلاعات داشته باشیم، به طور کلی بیشتر دانستن از مقصد سفر سبب می‌شود تا با آگاهی بیشتری برای سفر خود قدم بر داریم و به صورتی دقیق‌تر جاذبه‌ها و ویژگی‌های نقطه‌ای که قصد سفر به آن داریم را بشناسیم. جزیره‌های قشم و هرمز در تقسیمات کشوری در استان هرمزگان قرار دارند و به نحوی بسیار به یکدیگر نزدیک هستند، قشم زیبا ۱۴۹۱ کیلومتر مربع مساحت دارد و هرمز بی‌نظیر وسعتی ۴۲ کیلومتر مربعی و هر یک ویژگی‌های خاص خود را دارند و کشش و جذبه هر کدام از این جزیره‌ها با وجود قرارگیری در یک منطقه بسیار متفاوت است.

جالب توجه است که فاصله قشم تا هرمز چندان تأثیری بر شرایط آب‌وهوایی در آن‌ها نگذاشته و اقلیم گرم و مرطوب بر این دو جزیره مانند دیگر جزیره‌های منطقه حاکم است و سبب شده تا به لحاظ آب‌وهوایی دارای تابستان‌های خیلی گرم و مرطوب باشند و زمستان‌هایی معتدل را بروز دهند به همین جهت گردشگران تمایل بیشتری به سفر در فصول سرد سال به طور خاص در بازه زمانی اواخر پاییز و اوایل بهار دارند و برای حضور در این جزیره‌ها در این مدت برنامه‌ریزی می‌کنند. سفر به این دو موقعیت مکانی در زمان به نسبت مناسب یعنی از آذرماه تا فروردین‌ماه سبب می‌شود در شرایطی مطلوب و به شدت مطبوع در اتمسفر جزیره‌های قشم و هرمز به گشت و گرد پرداخت و طبیعی است که به همان میزان تجربه فضایی بیشتری قابل لمس است.

فاصله قشم تا هرمز
خاک سرخ و جذاب هرمز

فاصله قشم تا هرمز با شناور حمل مسافر

با توجه به اینکه فاصله قشم تا هرمز بسیار نزدیک است و همان‌گونه که اشاره شد برای پیمودن این فاصله می‌توان از مسیر دریایی استفاده کرد و به وسیله شناورهایی که در اسکله شهید ذاکری قشم وجود دارد و به بهترین شکل ممکن در شرایطی مساعد مسافرگیری می‌کند، به جزیره هرمز دسترسی پیدا کرد و پا به خاک سرخ این جزیره گذاشت و از سفری بر روی آب‌های خروشان و آبی خلیج همیشه فارس حسابی لذت برد. در ارتباط با فاصله قشم تا هرمز با توجه به اینکه زمان مورد نیاز برای پیمودن مسافت پیش رو ۱ ساعت است، فاصله این دو نقطه در حدود ۳۶ کیلومتر می‌باشد.

در راستای فاصله قشم تا هرمز گفتنی است که مدت زمان که به آن اشاره شد برای رفتن از قشم به هرمز در صورت شرایط خوب و مساعد آب‌وهوایی طی می‌شود و جای خوشحالی است که در اکثر مواقع به زمان بیشتری احتیاج نیست چرا که شرایط جوی تغییر قابل توجهی نمی‌کند. به نظر برای برنامه‌ریزی بهتر به ساعت‌هایی که شناورهای حمل مسافر از اسکله شهید ذاکری به سمت اسکله هرمز حرکت می‌کنند نیاز داریم، با توجه به اینکه ممکن است برای سفر به هرمز از قشم قصد شما گشت و گردی یک روزه باشد و دوست داشته باشید هرمزگردی خود را طی یک روز یا حتی به صورت نیم روزه انجام دهید در ادامه ساعت‌های حرکت شناور از قشم به هرمز و برگشت آن را به صورت مجزا می‌آوریم.

فاصله قشم تا هرمز در چهار ساعت به وسیله شناورهایی که در اسکله شهید ذاکری مسافرگیری می‌کنند انجام می‌شود و ساعت‌های حرکت شناورها به این قرار است؛ ۷ و ۹ صبح، ۱۴ و ۱۵ بعد از ظهر. این در حالی است که از هرمز به قشم شناورها در ساعت‌های ۸ و ۱۰ صبح و ۱۶ عصر به سمت اسکله شهید ذاکری رهسپار می‌شوند. توجه داشته باشیم بلیط سفر دریایی از قشم به هرمز به صورت حضوری در اسکله این جزیره بزرگ با ارائه کارت ملی امکان تهیه دارد و برای سوار شدن به شناور توصیه می‌شود ۳۰ دقیقه قبل از حرکت آن در محل حضور داشته باشیم و بعد از اینکه از گیت‌های کنترل بلیط در زمان مقرر عبور کردیم و بلیط خریداری شده کنترل شد می‌توانیم بر شناور سوار شویم و آماده داشتن سفری مملو از تصاویر بدیع و چشم‌انداز وسیع باشیم.

فاصله قشم تا هرمز
اسکله شهید ذاکری قشم
کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید