سفر به جزیره هرمز شگفت‌انگیز خواهد بود و از این رو بسیاری دوست دارند بدانند ساعت حرکت شناور از بندرعباس به جزیره هرمز به چه صورت است.

ساعت حرکت شناور از بندرعباس به جزیره هرمز

سلام نو _ سرویس گردشگری: پیش از اینکه درباره ساعت حرکت شناور از بندرعباس به جزیره هرمز اطلاعاتی کسب کنیم تا بهتر و دقیق‌تر بتوانیم برای سفر به این جزیره پر جاذبه برنامه‌ریزی کنیم خوب است از موقعیت مکانی و جغرافیایی آن بدانیم و از فاصله و نسبت آن با بندرعباس به مواردی پی ببریم. با توجه به اینکه هرمز جزیره‌ای است کوچک در میان خلیج همیشه فارس زیبا، به صورت زمینی و هوایی امکان دسترسی به آن وجود ندارد و برای رسیدن به این جزیره نیاز به سوار شدن بر شناورهای حمل مسافر از بندرعباس با مردمان خونگرم یا از قشم با جاذبه‌های طبیعی مثال‌زدنی است، در ادامه بعد از برشماری ویژگی‌های هرمز و نحوه دسترسی به آن از ساعت حرکت شناورها از مبدأ بندرعباس توضیحاتی داده می‌شود پس با ما همراه باشید.

موقعیت مکانی جزیره هرمز

مهم است قبل از دانستن درباره ساعت حرکت شناور از بندرعباس به جزیره هرمز بیشتر و بهتر درباره این جزیره در جنوب ایران و موقعیت جغرافیایی آن بدانیم، هرمز یکی از جزایر کوچک در آب‌های خلیج همیشه فارس است و تنها ۴۲ کیلومتر مربع وسعت دارد از این رو برای رسیدن به آن مسافران و گردشگران مشتاق به بندرعباس یا قشم مراجعه می‌کنند و از طریق دریا و به وسیله شناور خود را به جزیره هرمز می‌رسانند. گفتنی است که موقعیت جغرافیایی هرمز خاص و منحصر به فرد است و این جزیره در همسایگی خود تنگه هرمز را دارد و فاصله آن با بندرعباس اندک محسوب می‌شود به قدری که در مدت زمان یک ساعت با شناور حمل مسافر می‌توان از بندرعباس به جزیره هرمز رسید.

نکته حائز اهمیت پیش از در جریان قرار گرفتن درباره ساعت حرکت شناور از بندرعباس به جزیره هرمز، موقعیت این جزیره به لحاظ تقسیمات کشوری است. جزیره هرمز جزء استان زیبا و دیدنی هرمزگان محسوب می‌شود و در شهرستان بندرعباس قرار دارد و لازم به ذکر است فاصله آن با بندرعباس در حدود ۲۸ کیلومتر تخمین زده می‌شود. این جزیره با وجود اینکه مساحت زیادی ندارد اما مردمان دوست‌داشتنی آن و جاذبه‌های طبیعی چشم‌نوازی که دارد سبب شده تا سالانه مسافران زیادی پا به خاک هیجان‌انگیز و منحصر به فرد آن بگذارند به همین دلیل بایستی از اینکه شناورهای حمل مسافر از مبدأ بندرعباس در چه ساعاتی حرکت می‌کنند نیاز به توجه و دقت دارد.

ساعت حرکت شناور از بندرعباس به جزیره هرمز

محل و ساعت حرکت شناور از بندرعباس به جزیره هرمز

در نظر داشته باشیم که ساعت حرکت شناور از بندرعباس به جزیره هرمز به عوامل مختلفی بستگی دارد چرا که سفر به این جزیره در مواقعی از سال و روزهایی از هفته بیشتر از زمان‌های دیگر است و تردد شناورها به این مقصد شکوهمند بیشتر می‌شود تا ارائه خدمات به مسافران به بهترین شکل ممکن صورت پذیرد. گفتنی است که شرایط اقلیمی و آب‌وهوایی در حضور گردشگران تأثیر دارد به این معنی که به دلیل گرم و مرطوب بودن جزیره هرمز به طور معمول سفر در فصل تابستان برای شمار زیادی چندان مطلوب و مطبوع نیست و بسیاری از اواخر پاییز تا اوایل بهار تصمیم به دیدن هرمز می‌گیرند. آخر هفته، در روزهای پنج‌شنبه و جمعه به دلیل تعطیلی بسیاری از مشاغل در این روزها، حجم مسافران جزیره هرمز بیشتر می‌شود و به همان نسبت تردد شناورها به نحوی از ساعت ۷ صبح هر نیم ساعت صورت می‌گیرد.

ساعت حرکت شناور از بندرعباس به جزیره هرمز به ویژه برای کسانی که سفر هوایی را انتخاب می‌کنند مهم است. برای دسترسی پیدا کردن به جزیره هرمز از طریق بندرعباس ممکن است تا مسافر تمایل داشته باشد تا بعد از رسیدن به بندرعباس و طی کردن مسیری با هواپیما، بدون توقفی در بندرعباس از فرودگاه به هرمز برود برای این کار بایستی با استفاده از تاکسی‌های موجود در فرودگاه مسیری ۱۴.۴ کیلومتری را تا اسکله شهید حقانی بندرعباس با صرف ۳۵ دقیقه طی کند و با شناور به هرمز برسد، با احتساب ۱ ساعت زمان برای سفر دریایی بین بندرعباس و هرمز مسافری که با پرواز خود را به بندرعباس رسانده نیاز به ۱ ساعت و ۳۵ دقیقه زمان برای رفتن به هرمز دارد. با این اوصاف بدون هر گونه توقفی بعد از رسیدن به فرودگاه بندرعباس می‌توان به هرمز و زیبایی‌های تمام نشدنی آن دسترسی پیدا کرد.

ساعت حرکت شناور از بندرعباس به جزیره هرمز

در راستای ساعت حرکت شناور از بندرعباس به جزیره هرمز باید گفت که به طور معمول شناورهای موجود در اسکله شهید حقانی بندرعباس در ساعت‌های ۷:۰۰ و ۹:۰۰ صبح، ۱ بعد از ظهر، ۵ عصر و ۹ شب به مقصد هرمز مسافرین خود را جابه‌جا می‌کنند و همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد در برخی روزها با توجه به حجم مسافر مشتاق برای دیدن جزیره هرمز تعداد حرکت شناورها بیشتر می‌شود و چه بسا هر نیم ساعت به مقصد هرمز مسافرگیری کنند. توجه داشته باشیم ۳۰ دقیقه قبل از ساعت درج شده در بلیط خود در محل تعیین شده حاضر باشیم.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید