قهوه و لیمو دو ماده مغذی هستند و مزایای سلامتی متفاوتی دارد. حتی از نظر کاهش وزن ، قهوه و لیمو هر دو مفید است.

تاثیر خوردن آب لیمو با قهوه بر کاهش وزن

به گزارش سلام نو به نقل از برنا؛ بیشتر مردم به جای اینکه از راه تغذیه درست و ورزش استفاده کنند ، به دنبال راه های میانبر کاهش وزن هستند. آب زیره سبز ، زردچوبه ، نوشیدنی لیمو عسل ، هیچ ترفندی در اینترنت وجود ندارد که وعده چربی سوزی و کاهش سریع وزن را بدهد. برخی از آنها تا حدی کار می‌کند، در حالی که برخی دیگر فقط وعده‌های توخالی است. یکی دیگر از نوشیدنی‌هایی که اخیرا به لیست بلند خوراکی های مناسب کاهش وزن اضافه شده ، ترکیب قهوه و لیمو است.

نوشیدن قهوه با آب لیمو هنگامی که یک کاربر در شبکه اجتماعی تیک تاک پیشنهاد کرد که می‌تواند به سوزاندن چربی سریعتر کمک کند ، سروصدای زیادی ایجاد کرد. علاوه بر این ، اعتقاد بر این است که این نوشیدنی می‌تواند سردرد و اسهال را تسکین دهد. بیایید اینجا بررسی کنیم که آیا این ادعا حقیقت دارد یا خیر؟

قهوه و لیمو دو ماده معمولی موجود در خانه همه مردم است. هر دو نمونه از این مواد غذای، مغذی است و مزایای سلامتی متفاوتی دارد. حتی از نظر کاهش وزن ، قهوه و لیمو هر دو مفید است.

قهوه ، یکی از پرمصرف‌ترین نوشیدنی‌های حاوی کافئین است که می‌تواند متابولیسم بدن را تسریع کرده ، سیستم عصبی مرکزی را تحریک کرده و هوشیاری و خلق و خو را بهبود بخشد. لیموها سیری را افزایش می دهد و میزان کالری دریافتی روزانه را کاهش. لیمو همچنین منبع عالی ویتامین C و آنتی اکسیدان است که می‌تواند از آسیب ناشی از رادیکال‌های آزاد جلوگیری کند.

 آب لیمو با قهوه

درست است که لیمو و قهوه سالم هستند، اما هیچ کدام از آنها نمی‌تواند به شما در سوزاندن چربی و تناسب با شلوار جین قدیمی‌تان کمک کند. افزودن لیمو به قهوه ممکن است اشتها را کاهش داده و متابولیسم را تسریع کند اما سوزاندن چربی کمی دشوار به نظر می‌رسد.

کاهش چربی کار ساده‌ای نیست که فقط با نوشیدن آب لیمو بتوان به آن دست یافت. هنگامی که وزن ما به طور موثر کاهش می‌یابد ، بدن ما دچار چند تغییر می‌شود. شما شب ها آرام می‌خوابید ، احتمال ابتلا به بیماری‌های دیگر کاهش می‌یابد ، خلق و خوی شما بهبود می‌یابد و احساس تناسب اندام می‌کنید.

همچنین اعتقاد بر این است که قهوه لیمو باعث تسکین سردرد و همچنین هضم غذا می‌شود ، با این حال ، مطالعات متناقض زیادی در این مورد وجود دارد. برخی مطالعات نشان می دهد که کافئین دارای خاصیت تنگ کننده عروق است (عروق خونی را سفت می‌کند) که باعث تسکین سردرد می‌شود در حالی که برخی دیگر معتقدند که مصرف زیاد کافئین می‌تواند دلیلی برای سردرد باشد.

حتی در مورد اسهال ، هیچ مطالعه واضحی وجود ندارد که بتواند نشان دهد چگونه این نوشیدنی می‌تواند سلامت دستگاه گوارش را افزایش دهد. هنگامی که از اسهال رنج می‌برید، توصیه می‌شود از غذاهای جامد برای افزایش حجم مدفوع استفاده کنید. نوشیدن قهوه لیمو ایده خوبی نیست.

به دلیل فقدان شواهد ، فواید نوشیدن قهوه لیمو را نمی‌توان تأیید کرد. در این زمینه تحقیق بیشتری مورد نیاز است.

 آب لیمو با قهوه

واضح است که تهیه سیتریک قهوه با افزودن آب لیمو به آن فواید زیادی ندارد. اگر هنوز می‌خواهید آن را امتحان کنید، چند نکته وجود دارد که باید در تهیه فنجان قهوه لیمویی خود رعایت کنید. فقط آب لیمو را به قهوه سیاه اضافه کنید نه به قهوه شیر. برای متعادل کردن طعم سیتریک، کمی نمک به آن اضافه کنید، اما به هر قیمتی از شکر اجتناب کنید. همچنین سعی کنید بیش از یک فنجان قهوه لیمو در روز نخورید. در کنار این ، شما باید رژیم غذایی و روال معمول خود را برای کاهش وزن دنبال کنید.

 قهوه و لیمو

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید