ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، تخلیه بخش‌هایی از منطقه خرسون اوکراین را تایید کرد و که اوکراین در وانش به این خبر آن را جنایت جنگی خواند.

پوتین: افراد غیرنظامی از خرسون خارج شوند

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، رویترز نوشت: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، علناً تخلیه غیرنظامیان از بخش‌هایی از منطقه خرسون جنوبی اوکراین را در روز جمعه تایید کرد.

پوتین در مراسم گرامیداشت روز وحدت ملی روسیه گفت: "البته، اکنون، کسانی که در خرسون زندگی می‌کنند باید از منطقه اقدامات خطرناک خارج شوند، زیرا مردم غیرنظامی نباید آسیب ببینند. "

مسکو قبلاً مردم را از منطقه تحت کنترل خود در خرسون در ساحل غربی رودخانه دنیپرو خارج کرده است و این هفته اعلام کرد که منطقه تخلیه شامل یک منطقه حائل ۱۵ کیلومتری در ساحل شرقی نیز می‌شود. اما به نظر می‌رسد این اولین بار است که پوتین شخصاً تخلیه را تأیید می‌کند.

اوکراین: تخلیه غیرنظامیان از خرسون جنایت جنگی است

روسیه می‌گوید که ساکنان را از مسیر پیشروی اوکراین به مناطق امن می‌برد. کی‌یف، اما می‌گوید که این اقدامات شامل اخراج اجباری غیرنظامیان است که جنایت جنگی است، که روسیه آن را رد می‌کند.

روز پنجشنبه، کریل استرموسوف، معاون دستگاه روسیه در خرسون، گفت که روسیه احتمالاً نیروهای خود را از سواحل غربی خارج خواهد کرد. در اظهارات بعدی، او گفت که امیدوار است عقب نشینی صورت نگیرد، اما "ما باید تصمیمات بسیار دشواری بگیریم. "

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین گفته است که شدیدترین درگیری‌ها در هفته گذشته در اطراف باخموت و سولدار، در منطقه دونتسک شرقی در حدود ۵۰۰ کیلومتری شمال شرقی خرسون رخ داده است. او در یک پیام ویدئویی با متهم کردن روسیه به "لجاجت دیوانه‌وار" به دلیل فرستادن ده‌ها یا صدها هزار نفر دیگر به جنگ گفت: «ما مواضع خود را در این منطقه و چند منطقه دیگر در منطقه دونتسک حفظ می‌کنیم».

زلنسکی گفت: نیروهای اوکراینی هشت پهپاد و دو موشک روسی را سرنگون کردند.

مقررات حکومت نظامی وخاموشی در ساعت معین شب

تصاویری در اینترنت دست به دست می‌شود که نشان می‌دهد پرچم روسیه دیگر بر فراز ساختمان اصلی اداری در شهر خرسون برافراشته نیست. کی‌یف گفته است که چنین نشانه‌هایی می‌تواند فریب روسیه برای کشاندن نیروهای اوکراینی به دام باشد.

استریموسوف گفت که منع رفت و آمد ۲۴ ساعته روز جمعه در شهر اعمال شد و افزود که این اقدام برای دفاع از خرسون در برابر حمله احتمالی اوکراین ضروری است.

پوتین: درگیری با نئونازی‌ها در اوکراین اجتناب ناپذیر بود

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه همچنین گفت رویارویی روسیه با نئونازی‌ها که در خاک اوکراین پدیدار شد، اجتناب‌ناپذیر بود. اگر اقدامات مربوطه را در فوریه انجام نمی‌دادیم، اوضاع بدتر می‌شد

وی افزود: برخی از "دوستان" غربی اوکراین وضعیت را در آن کشور به حالتی سوق داده بودند که برای مردم اوکراین انتحاری و برای روسیه کشنده بود.

رهبر روسیه با تشریح این وضعیت گفت: "ما این را فقط از ماهیت عملیات‌های جنگی می‌بینیم. آنچه در حال رخ دادن است تعجب آور است. به طور کلی به نظر می‌رسد که اوکراینی‌ها وجود ندارند. آن‌ها در کوره انداخته شده‌اند و بس. "

او گفت که این اوکراین و مردم اوکراین هستند که "اولین و قربانی اصلی تحریک عمدی نفرت از روس‌ها و روسیه هستند. "

رهبر روسیه گفت: "در روسیه برعکس است. شما به خوبی این را می‌دانید. ما همیشه با مردم اوکراین محترمانه و گرم رفتار کرده‌ایم. این بوده است و اکنون نیز با وجود رویارویی غم انگیز امروز همینطور است. "

پوتین توضیح داد که روسیه مسئولیت آنچه را که در حال رخ دادن بود را برای جلوگیری از یک وضعیت بسیار جدی‌تر برعهده گرفت. ما به یاد داریم و خواهیم داشت که در سال ۱۹۴۱ چه اتفاقی افتاد که علیرغم اطلاعات در مورد حمله اجتناب ناپذیر به اتحاد جماهیر شوروی، تصمیم گیری در مورد اتخاذ تدابیر دفاعی لازم به تعویق افتاد و پیروزی بر نازیسم با چنین بهای سنگینی به دست آمد.

رهبر روسیه گفت که وضعیت امروز نیز ناآرام است. این نیز سخت و تلخ است، زیرا در واقع در مواجهه با یک ملت غریبه نیستیم، همان چیزی که پس از تحولات ۱۹۱۷ رخ داد؛ و اکنون مردم دوباره رو در روی یکدیگر قرار گرفته‌اند. در قرن گذشته، قدرت‌های خارجی از جنگ داخلی روسیه و فاجعه مردم آن سود بردند: آن‌ها اصلاً به "سفیدها و سرخ‌ها" اهمیت نمی‌دادند، آن‌ها به دنبال منافع خود و به دنبال تضعیف و تجزیه روسیه تاریخی و امروز، با ارسال بی‌وقفه تسلیحات به اوکراین و آوردن مزدوران به آنجا، آن‌ها نسبت به شهروندان کاملاً بی رحم هستند. آن‌ها به هزینه خود، اهداف ژئوپلیتیکی خود را که هیچ سنخیتی با منافع مردم اوکراین ندارد، پیش می‌برند.

پوتین گفت که امروز نیز تلاش‌ها با هدف تضعیف، تجزیه و نابودی روسیه ادامه دارد. ما هرگز اجازه انجام آن را نخواهیم داد، ما از میهن خود مانند اجداد قهرمانمان دفاع خواهیم کرد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید