سازمان هواشناسی در گزارش امروز ۱۴ آبان ۱۴۰۱ از بارش باران در ۱۰ استان کشور خبر داد و پیش بینی کرد که در برخی استان کاهش دما تا 9 درجه خواهیم داشت.

گزارش هواشناسی ۱۴ آبان ۱۴۰۱ / هوای این ۱۰ استان کشور بارانی می‌شود

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن تشریح وضعیت جوی استان‌های کشور طی هفته جاری، از بارش باران در نقاط مختلف کشور و کاهش دما در شمال و شمال شرق کشور خبر داد.

صادق ضیاییان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اظهار کرد: امروز در خراسان جنوبی، خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال سمنان، گیلان، ارتفاعات البرز شرقی و مرکزی، شرق یزد، شمال سیستان و بلوچستان و ارتفاعات استان‌های هرمزگان و کرمان بارش پراکنده و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد.

وی افزود: یکشنبه و دوشنبه (۱۵ و ۱۶ آبان) در شرق اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا یکشنبه در برخی مناطق خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، ارتفاعات کرمان، هرمزگان و دوشنبه علاوه بر این مناطق در آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی بارش پراکنده و وزش باد شدید موقتی مورد انتظار است.

وی ادامه داد: سه‌شنبه (۱۷ آبان) در شمال غرب، سواحل غربی خزر، ارتفاعات البرز غربی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات هرمزگان، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان اضافه کرد: چهارشنبه نیز در شمال غرب، بخش‌هایی از کرمان، هرمزگان و بوشهر بارش رخ می‌دهد.

کاهش دما در شمال و شمال شرق کشور

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، یکشنبه و دوشنبه در اردبیل و استان‌های ساحلی خزر و سه‌شنبه و چهارشنبه در شمال شرق کشور ۶ تا ۹ درجه کاهش دما پیش‌بینی می‌شود. طی این مدت در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف انتظار می‌رود.

وی افزود: یکشنبه و دوشنبه در دامنه‌های جنوبی البرز و سه‌شنبه و چهارشنبه در نوار شرقی کشور در بعضی ساعات وزش باد شدید موقتی با احتمال گردوخاک رخ می‌دهد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: طی یکشنبه و دوشنبه مرکز و شرق خلیج فارس همچنین دریای خزر مواج خواهد بود.

وی درباره وضعیت جوی تهران طی ۲ روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۵ آبان‌) صاف تا قسمتی ابری و در بعدازظهر وزش باد شدید با حداقل دمای ۹ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد و در روز دوشنبه (۱۶ آبان) کمی ابری اوایل شب افزایش ابر و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۹ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان درباره سردترین و گرم‌ترین نقاط کشور هم گفت: امروز و فردا (۱۴ و ۱۵ آبان‌ماه) بندرعباس با دمای ۳۱ درجه سانتیگراد گرم‌ترین مرکز استان اردبیل با دمای ۱- و ۲- درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان هستند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید