ترشی لیته از ترشی های خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که می توانید به سادگی در منزل تهیه و در کنار غذا نوش جان کنید، در این مطلب طرز تهیه ترشی لیته بادمجان فوری و خوشمزه را به شما عزیزان آموزش داده ایم که در ادامه خواهید خواند.

نحوه درست کردن ترشی لیته بادمجان سریع و خوشمزه + طرز تهیه مرحله به مرحله / فیلم

به گزارش سلام نو، یکی از ترشی های خوشمزه که در مدت دو روز نیز آماده سرو می شود، ترشی لیته بادمجان است که از پرطرفدارترین ترشی های سفره های ایرانی است. در ادامه با ما برای آموزش تهیه این ترشی فوری همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه لیته بادمجان فوری

۵۰۰ گرم بادمجان

۵ حبه سیر

فلفل سبز یک عدد

پودر گلپر یک قاشق چای خوری

سیاه دانه یک قاشق مربا خوری

نعنای خشک یک قاشق غذاخوری

مرزه و ترخون خشک دلخواه

پود فلفل قرمز و نمک

سرکه

طرز تهیه ترشی لیته بادمجان خوشمزه

بادمجان را بشورید و خوب خشک کنید. با پوست خرد کنید. سپس یک استکان سرکه انگور یا سیب به آن اضافه کنید و با مقداری نمک روی حرارت قرار دهید وقتی به جوش آمد حرارت را متوسط کنید و برای ۱۵ دقیقه فرصت دهید تا بپزد. بعد از اینکه بادمجان ها نرم شد خاموش کنید تا کاملا سرد شود. زمانی که سرد شد آنها را بکوبید و سپس فلفل سبز را ریز کنید و به آن اضافه کنید. سیر خورد شده، پودر فلفل، سیاه دانه، نعنای خشک و گلپر را اضافه کنید. سپس سرکه اضافه کنید و مخلوط به دست آمده را داخل شیشه های تمیز و خشک بریزید و روی آن سرکه بریزید تا کامل روی آن را بگیرد. ترشی لیته بادمجان شما پس از دو روز آماده است.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید