در این مطلب به معرفی بیست دانشگاه برتر جهان در رشته پزشکی از نظر موسسه تایمز هایر اجوکیشن در سال ۲۰۲۳ میلادی خواهید بود.

معرفی بیست دانشگاه‌ برتر جهان در رشته‌های پزشکی + اسامی بهترین و برترین دانشگاه پزشکی دنیا

به گزارش سلام نو به نقل از وب سایت رسمی تایمز هایر اجوکیشن، موسسه تایمز هایر اجوکیشن نتیجه رتبه‌بندی موضوعی برای رشته‌های "حوزه بالینی و بهداشت" در سال ۲۰۲۳ میلادی را منتشر کرد.

رتبه بندی تایمز ۲۰۲۳ دانشگاه‌های جهان شامل ۱۷۹۹ دانشگاه در ۱۰۴ کشور و منطقه است که آن را به یکی بزرگترین و متنوع‌ترین رتبه‌بندی‌های دانشگاهی تا به امروز تبدیل کرده است.

اما این رتبه بندی به صورت موضوعی و برای رشته های گوناگون نیز منتشر می شود. ملاک رتبه بندی موضوعی نیز بر اساس معیارهای رتبه جهانی تایمز است که در آن ۱۳ شاخص با دقت مورد بررسی قرار گرفته است و عملکرد یک دانشگاه یا موسسه آموزش عالی را در چهار حوزه شامل: "آموزش"، "تحقیق"، "انتقال دانش" و "چشم انداز بین المللی" ارزیابی می‌کند. اما روش‌شناسی برای مطابقت با رشته های حوزه بالینی و بهدات نیز مجددا تنظیم شده است.

جدول امسال شامل ۱۰۰۱ دانشگاه است که نسبت به ۹۲۵ دانشگاه در سال گذشته از نظر تعداد افزایش یافته است.

در رتبه بندی موضوعی رشته های "حوزه بالینی و بهداشت"، رشته های پزشکی، دندانپزشکی و سایر رشته های مرتبط با بهداشت مورد ارزیابی قرار گرفته اند.

بررسی این رتبه بندی نشان می دهد که دانشگاه آکسفورد انگلیس برای دوازدهمین سال متوالی در صدر جدول قرار دارد و تنها دو دانشگاه در بین ۱۰ دانشگاه برتر از دانشگاه های آمریکا و بریتانیا نیستند.

این دو دانشگاه، شینهوا چین و دانشگاه تورنتو در کانادا است. دانشگاه شینهوا اکنون در جایگاه پنجم و دانشگاه تورنتو در رتبه هفتم قرار دارند.

پیشرفت دانشگاه شینهوا به دنبال جهش چشمگیر قبلی آن است. این دانشگاه در سال ۲۰۲۱ میلادی رتبه ۳۲ را کسب کرده بود و دومین حضور چینی ها در میان ۱۰ دانشگاه برتر جهان را رقم زد.

دانشگاه‌های بریتانیا در میان ۱۰ دانشگاه برتر، دارای پنج نماینده پیشتاز هستند. دانشگاه آکسفورد در رتبه اول، دانشگاه کمبریج در رتبه دوم و کالج سلطنتی لندن در رتبه چهارم قرار دارند.

در آمریکا نیز، بهترین دانشگاه دانشگاه هاروارد است که با یک پله صعود به رتبه سوم ارتقا یافته است. پس از آن دانشگاه استنفورد مانند سال گذشته در رتبه ششم قرار دارد. و دانشگاه ییل نیز مانند سال گذشته جایگاه نهم را به دست آورد. اما دانشگاه جانز هاپکینز نیز در مقایسه با پارسال سقوط و در جایگاه یازدهم قرار دارد.

همچنین در آمریکا، دانشگاه واشنگتن تنها ورودی جدید به ۲۰ دانشگاه برتر است که در کنار دانشگاه ملبورن استرالیا رتبه هفدهم به اشتراک گذاشته است .

نتایج این رتبه بندی برای ۲۰ دانشگاه برتر جهان در رشته های "حوزه بالینی و بهداشت" به شرح ذیل است:

۱- دانشگاه آکسفورد(انگلیس)

۲- دانشگاه کمبریج(انگلیس)

۳- دانشگاه هاروارد(آمریکا)

۴- کالج سلطنتی لندن(انگلیس)

۵- دانشگاه شینهوا(چین)

۶- دانشگاه استنفور(آمریکا)

۷- دانشگاه تورنتو(کانادا)

۸- کالج دانشگاهی لندن(انگلیس)

۹- دانشگاه ییل(آمریکا)

۱۰- کج سلطنتی لندن(انگلیس)

۱۱- دانشگاه جانز هاپکینز(آمریکا)

۱۲- دانشگاه کلمبیا(آمریکا)

۱۳-دانشگاه هنگ کنگ(هنگ کنگ)

۱۴- دانشگاه ملی سنگاپور(سنگاپور)

۱۵- دانشگاه پنسیلوانیا(آمریکا)

۱۶- دانشگاه کالیفرنیا،لس آنجلس(آمریکا)

۱۷- دانشگاه ملبورن(استرلیا)

۱۷- دانشگاه واشنگتن(آمریکا) (هفدهم مشترک)

۱۹- دانشگاه کالیفرنیا، برکلی(آمریکا)

۱۹- مؤسسه کارولینسکا(سوئد) (نوزدهم مشترک)

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید