این پارک تاریخی که برای کنت دوک اولیوارس در قرن هفدهم ایجاد شد، محیطی زیبا با باغ‌های متنوع و مسیرهای پردرخت دارد.

۴ جاذبه توریستی برتر در مادرید + عکس

سلام نو-سرویس گردشگری: مادرید پر از انرژی و مملو از جاذبه های فرهنگی و یک کلانشهر مدرن است. خیابان‌های وسیع آن مملو از ترافیک هستند، اما پارک‌های زیبای آن پراکندگی شهری را در هم می‌شکنند.

مادرید جذابیت سنتی اندلس یا زیبایی بارسلونا را ندارد، اما در عوض مرکز زندگی اجتماعی با فرهنگ کافه‌ها و زندگی شبانه شلوغ است. این شهر که دائما پر از فعالیت است، چیزهای زیادی برای دیدن و انجام دادن ارائه می دهد که گردشگران را غافلگیر می کند.

موزه کلاس جهانی پرادو مجموعه بی‌پایانی از شاهکارهای خلق شده در دوران طلایی اسپانیا را به نمایش می‌گذارد و کاخ سلطنتی قرن هجدهم رقیب قلعه ورسای در فرانسه است.

بازدیدکنندگان باید حتما مادرید را در عصر، زمانی که شهر شلوغ می‌شود، بازدید کنند. در صورت امکان، بهتر است در تابستان که گرما شدید است از بازدید این شهر خودداری کنید. مسافران باهوش در فصل بهار یا پاییز به مادرید می آیند تا از آب و هوای معتدلتر استفاده کنند.

پایتخت اسپانیا، مادرید دارای مجموعهای چشمگیر از بناهای تاریخی و موزههای هنری و همچنین باغهای دلپذیر و میدانهای عمومی است.

با فهرست برترین جاذبهها و کارهایی که باید در مادرید انجام دهید، درباره بهترین مکانها برای بازدید در این شهر زیبا بیشتر بدانید.

  1. موزه ملی دل پرادو

۴ جاذبه توریستی برتر در مادرید + عکس

موزه ملی دل پرادو که یک موزه در سطح جهانی است، مجموعهای از بیش از ۸۰۰۰ نقاشی و ۷۰۰ مجسمه دارد. در میان مجموعه گسترده آثار هنری آن، شاهکارهای زیادی وجود دارد، از جمله نقاشی‌های مشهوری که با معروف‌ترین آثار موزه لوور پاریس رقابت می‌کنند.

موزه پرادو حدود ۲۳۰۰ قطعه از این مجموعه را در بیش از ۱۰۰ اتاق در سه طبقه به نمایش می گذارد. تلاش برای دیدن همه آن در یک بازدید می تواند غیرممکن به نظر برسد، اما می توان روی یک برنامه سفر خاص روی این شاهکارها تمرکز کرد.

نقاشی های اسپانیایی از قرن ۱۲ تا اوایل قرن ۱۹ اکثریت این مجموعه را تشکیل می دهند. مجموعه ای از نقاشی های فرانسیسکو دی گویا شامل ۱۴۰ اثر قابل توجه است.

از دیگر آثاری که در مجموعه نقاشی اسپانیایی باید دید عبارتند از: بشارت اثر ال گرکو، رویای یعقوب اثر خوزه دی ریبرا، سوم ماه مه اثر گویا، باکره و کودک اثر لوئیس دو مورالس، مسیح در آغوش کشیدن سنت برنارد اثر فرانسیسکو ریبالتا و لقاح معصوم اثر موریلو.

بخشی از فضای نمایشگاهی موزه پرادو شامل ساختمانی معاصر و صومعه قرن شانزدهم بازسازی شده صومعه سن جرونیمو ال رئال است. این گالری ها مجموعه ای قابل توجه از نقاشی های مذهبی اسپانیایی قرن هفدهم را به نمایش می گذارند.

  1. پارک بوئن رتیرو و قصر کریستال

۴ جاذبه توریستی برتر در مادرید + عکس

پارک بوئن رتیرو مکانی از آرامش در قلب مادرید است. این پارک سرسبز و به زیبایی آراسته شده، امکان فرار از شلوغی شهر را فراهم می کند. این پارک بیش از ۱۲۵ هکتار وسعت دارد و بیش از ۱۵۰۰۰ درخت بر آن سایه افکنده است.

این پارک تاریخی که برای کنت دوک اولیوارس در قرن هفدهم ایجاد شد، محیطی زیبا با باغ‌های متنوع و مسیرهای پردرخت دارد. پارک دل رتیرو تا قرن نوزدهم متعلق به خانواده سلطنتی اسپانیا بود. از آن زمان به بعد این یک پارک عمومی شد.

پالاسیو د کریستال (کاخ کریستال) که در سال ۱۸۸۷ ساخته شد، یک غرفه پر زرق و برق از چدن و شیشه است که نمایشگاه هایی از هنر معاصر را ارائه می دهد. بازدیدکنندگان فواره های جالب دیگری را در پارک بوئن رتیرو از جمله لس گالاپاگوس (لاک پشت ها)، ال آنجل کایدو (فرشته سقوط کرده) و لا آلکاچوفا (کنگر فرنگی) پیدا خواهند کرد.

  1. پلازا مایور

۴ جاذبه توریستی برتر در مادرید + عکس

این میدان زیبا متعلق به قرن هفدهم در زمان سلطنت فیلیپ سوم ساخته شد و بهعنوان مرکز تجارت و زندگی شهرداری و همچنین صحنه مراسم تشریفاتی مانند اعلام پادشاه جدید و اعطای مقدسات مورد استفاده قرار گرفت. این میدان همچنین محل برگزاری مسابقات گاوبازی، نمایش های نمایشی و مسابقات شوالیه بود.

امروزه پلازا مایور همچنان محل تجمع مهمی در مادرید است. میدان سنگفرش وسیع منطقه‌ای برای پیاده‌روی است که با کافه‌های روباز و رستوران‌های عالی احاطه شده است که در اطراف آن پاساژهای مختلف قرار گرفته‌اند. عصرها، این میدان یک پاتوق پرجنب‌وجوش هم برای گردشگران و هم برای مادریلنی‌ها است.

  1. معبد دبود: معبد مصر باستان

۴ جاذبه توریستی برتر در مادرید + عکس

معبد دبود در سال ۱۹۶۸ از سوی مصر، برای تشکر از کمک اسپانیا در نجات معابد ابو سیمبل در طول ساخت سد اسوان، به مادرید هدیه داده شد.

این معبد در قرن دوم پیش از میلاد برای پادشاه آدیخالمانی ساخته شد و به خدا و الهه مصری، آمون و ایزیس تقدیم شد. تزئینات اصلی به خوبی حفظ شده در داخل معبد یافت میشود که برای یک مکان باستانشناسی نادر است.

باغ‌های زیبای اطراف این بنای تاریخی دارای استخرهای بازتابنده و یک فواره هستند که جلوه‌ای جادویی ایجاد می‌کنند.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید